بسته سلامت

هندوانه را درگرما فراموش نکنید

هندوانه یکی از میوه‌های بسیار پرطرفدار در هوای گرم است. این میوه به دلیل آب زیاد و کالری کم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می‌شود.متخصصان در تابستان همواره بر مصرف میزان کافی آب تاکید دارند. خوشبختانه هندوانه به دلیل دارا بودن سطح قابل توجهی آب، می‌تواند کم آبی بدن در طول روزهای گرم تابستان را جبران کند. همچنین به دلیل دارا بودن ریز مغذی ها، گزینه مناسبی برای میان وعده است.

آلوئه ورا در درمان زخم معده

آلوئه ورا ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می نماید. همچنین خواص بی حس کننده، منعقد کننده خون، ضد باکتری و درمان کننده دارد. خوردن ژل آلوئه ورا سبب می شود که این ژل به جداره لوله های گوارشی بچسبد و سرعت بهبود زخم ها را افزایش دهد. ژل معجزه گر آلوئه ورا قادر به کاهش اسیدهای معده می باشد. این ژل برای درمان زخم های معده بسیار مؤثر شناخته شده است. و برای هضم غذا هم مفید است.

بروکلی برای درمان بیماری کبد چرب

برخی میوه ها برای درمان کبد چرب مفید هستند. فیبر بالای موجود در بروکلی باعث بهبود گوارش نیز می شود علاوه برآن، بروکلی حاوی ویتامین های محلول و چرب مانند ویتامین E است،که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد می باشد. سه باردر هفته ، یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.علاوه براینها میوه هایی همچون کران بری ، تمشک و توت فرنگی ، کیو، هلو و ریواس هم برای کبد چرب مفید هستند.

هضم غذا چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی حرکت غذا‌ها در دستگاه گوارش ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد؛ اما زمان دقیق آن بسته به نوع غذایی که خورده اید، متفاوت خواهد بود. سرعت گوارش غذا همچنین بر عواملی نظیر جنسیت، سوخت و ساز غذا در بدن و اینکه آیا شما هر گونه مشکل گوارشی دارید که قادر به کُند کردن و یا تسریع روند هضم غذا باشد، مبتنی خواهد بود.طی ۶ الی ۸ ساعت، غذا به مسیر خود در معده، روده کوچک و روده بزرگ ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت