بسته سلامت

جوان نان سبوس دار بخورید

نوجوانان به انرژی زیادی نیاز دارند. اما هنگامی که گرسنه می شوند تمایل دارند اسنک و فست فود مصرف کنند. بهتر است به جای این خوراکی ها از نان سبوس دار همراه با غذاهای مغذی مثل پنیر، مغزهای خوراکی و آووکادو استفاده شود. غلات سبوس دار منبع خوب فیبر محسوب می شوند. همچنین حاوی کربوهیدرات با سرعت هضم پایین و ویتامین های گروه B هستند که می توانند به تولید انرژی کمک کنند.

نکات موثر مقاومت مینای دندان

حتماً بین وعده های غذایی مسواک بزنید.حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.مسواک زدن شما حداقل باید دو دقیقه زمان ببرد.حتماً از شوینده حاوی فلوراید استفاده کنید.به طور منظم برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید.از مصرف غذا های حاوی نشاسته و قند خودداری کنید.بدن خود را هیدراته و مرطوب نگه دارید.یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین بالا و سبزیجات داشته باشید. ناخن های خود را نجوید.

شربت سکنجبین مناسب در گرما

شربت سکنجبین از ترکیب آب، سرکه، شکر یا عسل و عصاره نعناع درست می‌شود. احتمالا با شنیدن اسم سکنجبین یاد کاهو سکنجبین خوردن در روزهای تابستان و حیاط خانه‌های قدیمی افتادید. شربت سکنجبین را هم می‌شود به صورت شربت و نوشیدنی استفاده کرد هم می‌توان با کاهو خورد که اتفاقا این ترکیب محبوبیت زیادی هم دارد.شربت سکنجبین برای رفع تشنگی، تعدیل حرارت بدن، پاکسازی کبد مفید است.

هسته برخی میوه ها خطرناک است

هسته‌های آلو، هلو، سیب و زردآلو و بادام تلخ خطرناک هستند. بیشترین مقدار اسیدهیدروسیانیک در بادام تلخ وجود دارد. ۱۰۰ گرم هسته زردآلو می‌تواند باعث مرگ شخص شود. تلخی مزه هسته گویای وجود اسید هیدروسیانیک و نشانه غلظت این سم است. مقدار اسیدهیدروسیانیک بیشتر در هسته‌های آبدار که حاوی رطوبت زیاد است وجود دارد. در روز
می توان فقط نصف هسته زردآلو را مصرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت