بسته سلامت

گیاهان سنگ شکن

برگ توت فرنگی می تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند. افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند می توانند ۴۰ گرم از برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانند. سپس، این محلول را هر ۵ ساعت یک بار بنوشند. افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند می توانند نصف استکان آب کرفس را با عرق بهارنارنج ترکیب کنند و قبل از هر غذا بنوشند. استفاده از دانه بوداده خرمالو یکی دیگر از درمان های سنگ کلیه است.

برنامه ریزی برای پیاده روی صبحگاهی

بیشتر از حد توان بدن، عضلات را نکشید. طی حرکات کششی پیوسته نفس بکشید. حرکاتتان آرام باشد.. هنگام پیاده روی، انگشتان پا باید به سمت جلو باشند. با هر قدم، پاشنه ها باید زمین را لمس کنند تا وزن بدن در جهت درست قرار بگیرد. دست ها باید آزادانه و پیوسته حرکت کنند. شانه ها باید کمی به سمت عقب باشند و چانه بالا نگه داشته شود؛ سعی کنید به زمین نگاه نکنید. پیاده روی و دو می تواند عوارض قلبی را کاهش دهد.

خواص گیاه گل گاوزبان

گیاه گل گاو زبان منبع آنتی‌اکسیدان است و التهاب بدن را کاهش می‌دهد، همچنین این گیاه سرشار از انواع ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ث و انواع مواد معدنی همانند، کلسیم، آهن، است. ین گیاه اعصاب و روان را تقویت می‌کند و به دلیل داشتن طبیعت گرم، اثر نشاط آور و مقوی دارد، همچنین علائم تنگی نفس و آسم را بهبود می‌بخشد و آنتی‌اکسیدان موجود در این گیاه، التهاب ریه را رفع می‌کند و در پیشگیری از سرطان، نقش موثری دارد.

مصرف بیش از حد بستنی و ابتلا به دیابت

والدین نباید ذائقه کودکانشان را به بستنی عادت دهند زیرا محتوای بستنی، قند و نشاسته است و در کودکان علاوه بر چاقی، موجب ابتلا کودک به بیماری دیابت نیز می شود. کودکان می توانند یک بار در هفته بستنی بخورند و مصرف بیش از این مقدار توصیه نمی شود. برای وزن گیری کودکان می توانید روزانه چند قاشق بستنی را بعد از غذا به کودک بدهید. سردی و یخ زدگی بیش از حد بستنی برای دستگاه گوارش مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت