بسته سلامت

اسفناج را آب‌پز نکنید

برای حفظ خواص و مواد مفیدی که در اسفناج وجود دارد هرگز آن را آب‌پز نکنید. خوردن اسفناج به تنهایی یا تهیه سالاد با کمک برگ‌های سبز آن در درمان یبوست و کندی عملکرد روده‌ها مؤثر است. اسفناج، موجب تقویت چشم و افزایش قوه بینایی در افراد می‌شود، بنابراین مصرف آن در دوران نوجوانی و میانسالی بسیار توصیه می‌شود. اسفناج در پیشگیری از سرطان‌های روده بزرگ، معده، پروستات، حنجره و رحم موثر است.

لطفا با معده خالی مصرف نکنید

مصرف پرتقال با معده خالی اسید معده را به مقدار زیادی افزایش می دهد و روی غشای مخاطی معده اثر نامطلوبی می گذارد و باعث ناراحتی گوارشی و در نهایت استفراغ می شود. گلابی به علت دارا بودن فیبر خام، می تواند به مخاط معده آسیب بزند و وضعیت معده را در طولانی مدت به شدت حاد کند. خیار و سبزیجات برگی حاوی آمینو اسید هستند. وقتی این مواد با شکم خالی مصرف شود، باعث سوزش سردل و درد شکم می شود.

اگر دندانم افتاد چه کنم؟

اگر دندانپزشکی بتواند به سرعت به آن برسد، معمولاً می توان یک دندان بالغ افتاده را دوباره کاشت. دندان را با تاج نگه دارید نه ریشه، سعی کنید آن را دوباره در سوراخ لثه قرار دهید. به آرامی روی پارچه تمیز گاز بگیرید تا در جای خود قرار گیرد. اگر دندان به راحتی داخل نمی شود، آن را در ظرف شیر یا بزاق قرار دهید. اگر می خواهید تمام سلول های کوچک و بدن را در اطراف آن نگه دارید، آن را زیر شیر شست وشو ندهید.

خواص جوانه شبدر

جوانه شبدر بسیار کم کالری است و مقدار زیادی فیبر دارد که با کاهش اشتها از پرخوری جلوگیری می کند و با اضافه کردن آن در سالاد خود می توانید به راحتی به رژیم غذایی پایبند بمانید. مصرف جوانه شبدر باعث بهبود گردش خون و همچنین سم زدایی کبد می شود؛ به همین دلیل تاثیر بسزایی در درمان بیماری های کبد همچون کبد چرب دارد. جوانه شبدر حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت