بسته سلامت

مکمل های تغذیه ای و ورزشی قاچاق

در ترکیبات برخی از مکمل های غیرمجاز عرضه شده در فروشگاه ها و ورزشگاه ها ترکیبات محرک، دوزهای بالای آمفتامین و مشتقات هورمونال مشاهده شده است. برای اطمینان از سلامت مکمل های تغذیه ای و ورزشی این فراورده ها را تنها ازداروخانه ها تهیه کرده و حتما اصالت آن را ازطریق اپلیکیشن تیتک یا سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام کنید. کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و دارو.

دیابتی ها ترشی نخورند

مصرف ترشی‌ها برای بیماران مبتلا به درد مفاصل مزمن، دیابت مزمن، فشار خون با سابقه که داروی فشار خون مصرف می‌کنند همچنین بیماری‌های عروقی خاص با مصرف دارو منع می‌شود، زیرا مصرف ترشی این بیماری‌ها را تشدید می‌کند.افراد سالمند نیز به دلیل غلبه کیفیت سردی و خشکی در بدن آنها باید در استفاده از ترشی‌ها احتیاط کنند. مصرف ترشی‌ها گاهی موجب تداخل در مصرف دارو می شود و نیاز به تغییر دارو را به وجود می‌آورد.

خطر کشندگی سرخک در کودکان

ویروس سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری نسبت به کرونا دارد و در صورت همه گیری این ویروس در کشور باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن باشیم و لازم به ذکر است، واکسیناسیون کودکان در ۱۲ و ۱۸ ماهگی را به بهانه خطر ویروس کرونا به تاخیر نیندازید. ویروس سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری نسبت به کرونا دارد و در صورت همه گیری این ویروس در کشور باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن باشیم.متخصص طب سنتی با بیان اینکه اساس طب ایرانی، کیفیت است، تصریح کرد: چنانچه یک بیماری که کیفیت سردی و خشکی دارد تشدید شود باید دارو یا دوز آن را تغییر داد.

با این رژیم غذایی جلوی کرونا بایستید

بهره گیری از رژیم غذایی سرشار از منابع گیاهی و ماهی‌های مختلف، می‌تواند در جلوگیری از نوع متوسط تا شدید کووید ۱۹ مؤثر باشد. کسانی که دارای رژیم غذایی کم پروتئین در کنار کربوهیدرات بوده‌اند، تقریباً ۴ برابر دیگران احتمال ابتلا به نوع متوسط تا شدید عفونت کرونا را داشته‌اند. یک رژیم غذایی با کیفیت بالا برای ایجاد پاسخ ایمنی کافی در بدن اهمیت زیادی دارد و می‌تواند حساسیت به عفونت آن را تحت تأثیر قرار دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت