بسته سلامت

آویشن و تقویت سیستم ایمنی بدن

دریافت همه ویتامین هایی که بدن شما هر روز به آن نیاز دارد می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه ، آویشن سرشار از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی برای ویتامین A است. اگر احساس سرما خوردگی کردید ، آویشن می تواند به شما در بازگشت به سلامتی شما کمک کند. یکی دیگر از مزایای سلامتی آویشن: منبع خوبی از مس ، فیبر ، آهن و منگنز است.البته مصرف بیش از حد آن مخصوصا برای فشار خون مضر است.

خواص برتر سلامتی برگ به

برگ به ، به تسکین درد در دوران قاعدگی کمک می کند. برگ به ، به عملکرد صحیح کبد و پاکسازی کبد کمک می کند. برگ به ، مخصوصاً برای زخم معده مفید است. برگ به، بیماری هایی مانند برونشیت را بهبود می بخشد. برگ به، تارهای صوتی را نرم می کند. کسانی که از بی خوابی رنج می برند ، موقع خواب چای به بخورند.
برگ به ،بدن را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد. باعث کاهش تب می شود.

در ماه رمضانمتناسب با مزاج‌ بخورید

غذای مناسب برای ماه رمضان و درست آشامیدن در همه حال توصیه می‌شود. در ماه مبارک رمضان و به‌ویژه در روزهای بلند و گرم سال، اهمیت بیشتری دارد. دقت کنید از غذاهایی استفاده کنید که با مزاج‌تان متناسب است. برای شروع نخست سراغ غذای لطیف و سبک‌تر بروید. هرگز قبل و بعد از غذا یا بین غذا آب ننوشید. غذای‌تان را خوب بجوید و پرخوری نکنید و همه چیز هم نخورید.

مصرف چربی در ماه رمضان

زمانی که فرد روزه دار نیاز دارد تا بین گزینه ها برای ماندگاری بیشتر انرژی غذا در بدن خود تصمیم گیری کند، می توان از بین محصولات مختلف غذایی و روغن ها انتخاب های جذابی را برای سحری کرد. از جمله این مواد که برای استفاده در سحری در ماه رمضان مناسب است می توان به روغن زیتون، روغن نارگیل، میوه های گرم سیری مثل آووکادو، مغزها از جمله گردو، بادام، دانه های سویا اشاره کرد.

تقویت سیستم ایمنی با بستنی

از فواید بستنی که شاید تصورش را نمی‌کردید، تقویت سیستم ایمنی بدن است.بستنی منبع غنی از کلسیم است، بستنی نوعی فرآروده لبنی تخمیر‌شده است. فرآورده‌های تخمیری باعث تقویت سیستم گوارشی و تنفسی در مقابل عفونت‌ها می‌شود. هرچه سیستم گوارش و سیستم تنفسی قوی‌تر باشد، ایمنی بدن هم بالا‌تر می‌رود.کمبود کلسیم در تمامی زنانی که سرطان سینه در آن‌ها تشخیص داده شده است، دیده می‌شود.‌‌

پوشیدن دستکش ویروس کرونا را پخش می‌کند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد استفاده از دستکش از افراد در برابر کووید ۱۹ محافظت نمی‌کند.
در حالی که بحث‌های زیادی پیرامون اثربخشی پوشیدن ماسک صورت در ملاء عام وجود دارد، سامون چاکرابارتی، محقق کانادایی می‌گوید: جواب این که آیا دستکش باعث جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ می‌شود یا نه، بسیار واضح‌تر است.او می‌گوید: پژوهش‌های میدانی نشان داده که مردم اغلب از یک جفت دستکش در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند و بدون آنکه آن را تعویض کنند به همه سطوح دست می‌زنند.
محققان تأکید می‌کنند: استفاده افراد از دستکش‌ یکبار مصرف بدین شکل برای حفظ سلامت خود از ویروس کرونا متناقض است و آنها را به طور جدی‌تری در خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار می‌دهد.‌‌‌‌‌‌‌‌

انتخاب ماسک مناسب
برای فیلتر کردن ذرات موجود در هوا ، ماسک صورت N95 را انتخاب کنید. برای محافظت از ریه های شما از ذرات موجود در هوا گزینه ای عالی است که می تواند بخارهای فلزات ، مواد معدنی ، گرد و غبار یا ذرات بیولوژیکی مانند ویروس ها باشد. شما می توانید از ماسک های N95 در هنگام وقوع شیوع آنفولانزا ، کرونا یا اگر آلاینده ها یا آتش سوزی باعث شده کیفیت هوا ضعیف شود استفاده کنید. این ماسک ها از جنس فوم ساختاری و سبک ساخته شده و بر روی بینی و دهان شما مناسب هستند. اگر در معرض گازها یا بخارهایی هستید که بیشتر از حد مجاز این ماسک ها هستند ، به دنبال دستگاه تنفسی باشید که از قوطی های مخصوص یا کارتریج های مخصوص استفاده می کند تا هوا به طور موثرتری فیلتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت