بسته سلامت

راهکار دور ماندن از مضرات برنج سفید

مصرف برنج قهوه ای جایگزین بسیار مناسبی برای بدور ماندن از مضرات رنج سفید است برنج سفید از آسیاب شد برنج قهوه ای بدست میآید و در فرآیند آسیاب شدن ، مواد مغذی فراوانی را از دست می دهد.مهم ترین عامل برای دور ماندن از مضرات برنج سفید ، انجام فعالیت های بدنی کافی می باشد. اگر دارای شغلی هستید که تحرک کافی ندارد و یا از تحرک گریزان هستید در کنار خوردن برنج سفید، تحرک هم داشته باشید.

روزه خود را چگونه افطار کنیم؟

متخصص تغذیه بالینی گفت: از مصرف انواع دسرها و شیرینی‌های حاوی شکر زیاد در برنامه افطار و سحر خودداری کنید. به جای مصرف زولبیا و بامیه، از خرما استفاده کنید. عبداللهی در مورد وعده افطار، افزود: افطار را باید با یک وعده غذایی ساده مانند یک صبحانه معمولی آغاز کرد و بهتر است روزه با شیر و یا آب ولرم، خرما یا چای کمرنگ باز شود و به تدریج مواد غذایی سبک مانند نان و پنیر، گردو و سوپ مصرف شود.

شستن دست‌ در سینک ظرفشویی ممنوع

شستن دست‌ها در سینک ظرفشویی موجب شکل‌ دادن به میکروارگانیسم‌هایی می‌شود که در لوله‌کشی فاضلاب سینک خانگی ساکن هستند و آنها را توسعه می‌دهند. «شستن دست‌ها برای مقابله با انتقال ویروس کرونا اهمیت نه تنها بهداشت دست، بلکه ضرورت وجود سینک‌های کاملا تمیز را برجسته کرده است.» ینک‌ها میکروبیوم مشخصی دارند که توسط میکروارگانیسم مطمئن تحت سلطه هستند.

برای کم آبی بدن چه باید کرد؟

بین افطار تا سحر آب مرکبات زیاد بنوشید ولی تا حد ممکن از نوشیدن چای و قهوه پرهیز کنید چرا که حاوی کافئین هستند. هنگامی که هوا گرم است، در جاهای سایه راه بروید و بایستید. در هوای گرم لباس‌های نخی گشاد و با رنگ روشن بپوشید. در هوای گرم، بادبزن به همراه داشته باشید. در وعده‌ی سحر از سرو غذاهایی که حاوی نمک و شکر زیاد هستند خودداری کنید. نمک و شکر باعث افزایش تشنگی در طول روز می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت