بسته سلامت

تشنگی خود را برطرف کنید

خوردن آب زیاد در وعده سحر راه حل درست و مناسبی برای این مشکل نیست. پر کردن معده با آب باعث ایجاد حالت تهوع یا تکرر ادرار می‌شود. آب بدن خود را به آرامی و در زمان افطار تا سحر تامین کنید. در زمان افطار دو لیوان آب بنوشید. سپس تا نیمه شب هریک ساعت، یک لیوان آب بخورید. با این کار تا زمانی که بخوابید حدود ۶ لیوان آب خورده‌اید. در زمان سحر دو لیوان آب دیگر بنوشید روزانه ۸ لیوان آب نوش جان کنید

ماسک کافی نیست، فاصله بگیرید

فوق تخصص ریه با اشاره به تشدید شیوع کرونا در کشور تاکید کرد: فاصله فیزیکی دو متری علیرغم استفاده اشخاص از ماسک استاندارد همچنان باید حفظ شود. حمید سهراب‌پور افزود: با بروز علائم بیماری کووید۱۹ همچون تب، تنگی نفس و سرفه باید تست پی سی آر انجام شود. نتیجه مثبت آزمایش نیز مستلزم اسکن از ریه و آغاز درمان است. اما بیماران با وضعیت شدید بیماری باید برای بستری مراجعه کنند.هراب‌پور تصریح کرد: بیماران خفیف اما با مصرف دارو، مایعات و استراحت در منزل بیماری را کنترل کرده و درمان خواهند شد.

مکمل برای تجربه خوابی آرام

پژوهش ها نشان می دهد که بادرنجبویه ممکن است اضطراب را کاهش داده و اختلالات خواب را بهبود ببخشد. این گیاه آرامش بخش می تواند سطوح استرس و هورمون کورتیزول را کاهش دهد. بادرنجبویه ممکن است افسردگی را کاهش دهد و این شرایط برای بهبود بی خوابی مفید است. اگر در به خواب رفتن با دشواری مواجه هستید می توانید چند قطره عصاره بادرنجبویه را در آب ریخته و آن را مصرف کنید.

بیش از حد چای ننوشید

مصرف چای در مقادیر کم باعث رفع خستگی می‌شود؛ اما مصرف بیش از حد آن اختلالاتی مانند تپش قلب، استرس و اضطراب را ایجاد می‌کند. وجود برخی آنتی اکسیدان‌ها در چای باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد ایجاد شده در بدن از بین بروند. بنابراین برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نوشیدن چای با کیفیت و در حد تعادل می‌تواند موثر واقع شود. در حد ممکن حتما از چای کم رنگ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت