بسته سلامت

سبک زندگی و رژیم غذایی دردسرساز

متخصصان می‌گویند رژیم غذایی غیرسالم، بدغذایی، زیاده‌روی در خوردن غذاهای آماده و فرآوری شده و بخصوص فست‌فودهایی که مواد تشکیل‌دهنده آنها را سس، سوسیس و کالباس، مواد پیتزایی تشکیل می‌دهد، اضطراب، کلسترول بالا، عواملی است که بر پیدایش یا شدت گرفتن بیماری کبد چرب اثرات قابل توجه می‌گذارد و با افزایش سن خطرناکتر است. در حد امکان از غذاهای خانگی و مواد غذایی تازه استفاده کنید

این دیابتی ها روزه نگیرند

یک فوق تخصص بیماری‌های غدد گفت: مبتلایان به دیابت و تیروئید در صورت شدید بودن بیماری، مجاز به روزه گرفتن نیستند. پوپک اسدی، اظهار کرد:: افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید در روز‌های مباه مبارک رمضان، نکاتی را رعایت کنند تا ضمن روزه داری، سلامتی شان به خطر نیفتد.او ادامه داد: اگر بیماران دیابتی، بیماری‌های زمینه‌ای مثل نارسایی کلیه، بیماری‌های عروق بزرگن روزه داری برای آنها خطرناک است.

خواص شگفت انگیز گلاب

پوشیدن دو ماسک می تواند تاثیر کارآمدی فیلتر کردن ذرات به اندازه کروناویروس را دو برابر نماید و از رسیدن این ذرات به بینی و دهان فرد جلوگیری کند. به گفته محققان دلیل افزایش فیلتراسیون افزودن چند لایه پارچه نیست، بلکه از بین بردن هرگونه شکاف یا محل نفوذ در ماسک است. محققان بعد از بررسی چندین نوع ماسک دریافتند کارآمدی فیلتراسیون پایه ماسک به دلیل تناسب چهره و ماسک در هر فرد متفاوت است.

بهترین نوشیدنی برای وعده افطار

آب یا نوشیدنی‌های کاملا یخ به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شروع افطار باشند. این درحالی است که شیر ولرم، آب نسبتا گرم، چای کم‌رنگ گرم یا حتی یک نوع سوپ گرم کاملا رقیق همگی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌های خوراکی برای شروع افطار باشند. به عبارت ساده‌تر، زمانی که شما یک نوشیدنی یا خوراکی رقیق گرم را برای شروع افطار در نظر می‌گیرید، سیستم گوارشی برای دریافت مواد غذایی آماده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت