بسته سلامت

علایم کودکان کرونایی

بهروز بنیادی، فوق تخصص کودکان گفت: میزان مراجعان پنج تا ۶ برابر و میزان بستری کودکان ۲ تا سه برابر افزایش داشته است. شدت علائم کرونا در نوزدان زیر یک سال و کودکان بالای ۵ سال شدیدتر است. علائم در کودکان به صورت دل درد، تهوع اسهال و استفراغ است و بعد از مثبت شدن تست کرونا خانواده نسبت به بستری کودکان خود مقاوت نکنند تا آنها آسیب بیشتری نبینند.

کرونا در هوا معلق می‌ماند!

مرکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده مدعی شده ویروس کرونا می‌تواند مانند ذرات گرد و غبار در هوا معلق باقی بماند و سبب گسترش شیوع شود. و شستن خریدها نمی‌تواند کمک چندانی به جلوگیری از گسترش ویروس بکند و تنها مجرای انتقال ویروس هواست چرا که ویروس کووید ۱۹ عمر زیادی بر روی سطوح نخواهد داشت.وتنها راه باقیمانده همچنان شست‌وشوی دست‌هاست.

سیر زیاد مصرف نکنید

خوردن سیر ​​برای سلامتی بسیار مفید است اما مصرف زیاد آن به ویژه برای افرادی که از بیماری‌های چشمی رنج می‌برند خطرناک است، زیرا ممکن است باعث گرفتگی و تاری دید شود. تاری دید در نتیجه خوردن زیاد سیر همراه غذا برای مدت طولانی اتفاق می‌افتد.علاوه بر این، افزایش مقدار سیر در رژیم غذایی می‌تواند باعث وزوز گو، خشکی دهان، احساس سنگینی سر، اختلال در حافظه شود.

لاغری با استفاده از هسته خرما

مقداری از هسته خرما را شسته و سپس خوب خشک کنید؛ پس از آن، هسته‌های خشک شده را یک تا دو ساعت تفت دهید تا به رنگ قهوه‌ای درآید، سپس آن را خرد کرده و برای استفاده نگه دارید. یک قاشق چای خوری از پودر هسته خرما را با یک چهارم قاشق چای خوری زنجبیل، یک چهارم قاشق چای خوری دارچین و کمی فلفل سیاه مخلوط و به آن مقداری آب اضافه کنید برای چربی سوزی مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت