بسته سلامت

در غذای ماه رمضان زیاده‌روی نکنید

زیاد خوردن کلا خوب نیست چه برسد به ماه رمضان که سیستم گوارشی بدن ساعت‌هایی را بدون مواد غذایی می‌گذراند. اگر فکر می‌کنید هر چه بیشتر بخورید دیر‌تر گرسنه‌تان می‌شود اشتباه می‌کنید. در خوردن وعده سحری و افطاری باید اعتدال رعایت شود. غذا و آب را به اندازه‌ای بخورید که بدن‌تان نیاز دارد. با رعایت عادت‌ مناسب غذایی و داشتن نشاط باعث سلامت معده شوید.

چه کسانی مجاز به روزه داری نیستند؟

متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: بیماران دارای فشار خون بالا در صورتی مجاز به روزه گرفتن هستند که با نظر پزشک متخصص، فشار خون‌شان نرمال و تحت کنترل باشد. .فرح بخش افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی اگر دیالیز می‌شوند اجازه روزه داری ندارند همچنین بیمارانی که تحت عمل پیوند اعضا قرار گرفته‌اند، اجازه روزه داری ندارند و حتما با متخصص مشورت کنند.

توصیه سازمان بهداشت به روزه‌داران

اول: در صورت برگزاری مراسم دسته‌جمعی، از فضای باز استفاده شود. دوم: حتما در مراسم‌ها از ماسک‌های پزشکی استفاده شود. سوم: در وعده افطار از خوراکی‌های مغذی استفاده شود و تا جای ممکن آب نوشیده شود و از استعمال دخانیات پرهیز شود.چهارم: اگرچه ممکن است برداشت شود که قصد تغییر رسومات این ماه را داریم، اما بهتر این است که شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.پنجم: می‌توان برای نذری دادن از غذاهای کنسرو شده به جای غذاهای باز استفاده کردششم: می‌توان در این ماه که نشانه بندگی و عبودیت است برای قشر ضعیف واکسن رایگان خرید و توزیع کرد./ایسنا

روزی دو لیتر آب بنوشید

پزشک ارشد متخصص بیماری های قلبی در وزارت بهداشت روسیه گفت: آب نوشیدن می تواند نقش مؤثری در مقابله با لخته شدن خون ناشی از حمله های ویروس کرونا و جلوگیری از سکته قلبی داشته باشد. ماریا گلیزر، می گوید: به شکل عام، فرایند خون رسانی بر اثر حمله ویروس کرونا مختل می شود و آن چه به شکل قابل ملاحظه ای احتمالا می تواند مانع بروز لخته خون و سکته ناشی از آن شود، آب نوشیدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت