بسته سلامت

مواظب «مروارید بدن» باشید!

‌فوق تخصص قرنیه گفت: آب مروارید می تواند با بالارفتن سن و عواملی مثل ضربه به سر و صورت، مصرف داروهای کورتونی و بیماری‌های سیستمی تشدید شود. محمد جعفر قائم پناه، درباره «بیماری آب مروارید»، گفت: لنزی طبیعی در پشت عنبیه چشم ما وجود دارد که با شکست نور می‌توانیم اشیاء را در دور و نزدیک ببینیم. این بیماری در افرادی که دیابت دارند و در معرض آفتاب شدید و مواد شیمیایی خاص هستند، شدیدتر است.

شب ها پیش از خواب کیوی بخورید!

برای یک خواب خوب و مناسب، شما لازم است به غذاهایی که قبل از خواب مصرف می‌کنید میوه کیوی ،کالری بسیار پایینی دارد و در کنار آن حاوی مقدار بسیار زیادی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر است. همچنین خوردن کیوی می‌تواند باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش شما شود، التهاب را کاهش دهد و به کاهش کلسترول هم کمک کند. در کنار همه مزیت‌هایی که با خوردن کیوی به دست می‌آورید، خواب فوق‌العاده را تجربه کنید.

سفرهای نوروز ۱۴۰۰ در شرایط کرونا

معاون کل وزیر بهداشت گفت: سفرهای نوروزی در شرایط کرونا به چهار گروه تقسیم بندی شده که گروه آخر یعنی سفر به مکان‌های غیررسمی مانند اقامت در مدارس و اماکن دولتی یا بوستان‌ها به طور کامل ممنوع است. دکتر ایرج حریرچی افزود: گروه اول یعنی سفر با تور و اقامت در هتل و گروه دوم یعنی سفر بدون تور و اقامت در هتل فعلا بلامانع است و ادامه این روند نیز بستگی به وضعیت شیوع کرونا خواهد داشت.

خواص درمانی سنجد

بهترین اثر سنجد، رفع کمبود ویتامین C بدن است و خوردن آن، از ورود عفونت به بدن پیشگیری می کند.. میوه سنجد قابض و بر طرف کننده اسهال است. به خاطر وجود ویتامین K در سنجد ضد خونریزی می باشد. سنجد رفع کننده سموم معده و روده می باشد.بادشکن و مقوی قلب است. سنجد برای کسانی که نرمی استخوان و پوکی استخوان دارند مفید است میوه سنجد ضدیرقان می باشد. کسانی که تکرر ادرار دارند سنجد بخورند.

ناهر چی داری
ماکارونی قارچ و سبزیجات: در قابلمه ای مناسب آب را جوش آورده و ماکارونی و نمک را داخلش بریزید.ده دقیقه تا یک ربع بعد ماکارونی را آبکش کنید و رویش کمی آب سرد بریزید و کنار بگذارید. قارچ ها را برش بزنید. هویج، سیر، پیاز و فلفل ها را نگینی خرد کنید. هویج‌ها را در ماهی‌تابه با کمی روغن مایع یا روغن زیتون تفت دهید. قارچ‌ها را اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید تا آب نیندازند. وقتی رنگ قارچ ها تغییر کرد، پیاز و سیر را اضافه کنید. ۱ دقیقه بعد فلفل ها را داخل ماهیتابه ریخته و ۲ دقیقه تفت دهید. ۱ قاشق‌ غذاخوری کره اضافه کرده و وقتی کره اب شد، رب را ریخته و ۱ دقیقه تفت دهید.داخل کاسه مناسبی شیر ریخته و نشاسته را اضافه کنید و خوب هم بزنید.مخلوط شیر و نشاسته را روی سبزیجات بریزیدسپس ماکارونی را اضافه کرده تا بپزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت