بسته سلامت

ممانعت از لخته شدن خون با گوجه فرنگی

دانه های گوجه فرنگی حاوی ماده ای است که می تواند به پیشگیری از لخته شدن خون کمک کند. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های C و A ، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین های گروه B و مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی است.۳ ساعت بعد از مصرف این ماده گردش خون بدن به حالت یکنواخت درمی آید. و بر بدن تاثیر می گذارد.

برای نفخ به پزشک مراجعه کنیم؟

گاهی دچار نفخ شدن (یا به خاطر غذا و یا دلیلی دیگر) جای نگرانی ندارد. اما اگر فکر می کنید علت نفختان علامتی از مشکلی دیگر است، نسبت به علائم دیگر نیز هشیار باشید.چیزهایی مانند کاهش وزن، تب، تنگی نفس، خونریزی گوارشی (مثلاً وقتی که از دستمال توالت استفاده می کنید) یا شکم دردی که خوابتان را تحت تأثیر قرار داده، همگی ضرورت مراجعه به پزشک را ایجاد می کنند. از خود درمانی بپرهیزید.

ریزش مو در مبتلایان به کرونا

طبق یک مقاله علمی تقریباً یک چهارم از مبتلایان به ویروس کرونا بعد از ۶ ماه ممکن است مجبور شوند خود را با ریزش مو نیز سازگار کنند. متخصصان پوست می‌گویند ریزش مو یک واکنش طبیعی فیزیولوژیکی به یک رویداد استرس زا مانند یک بیماری عفونی و موقتی است, اما کووید۱۹ می‌تواند به بیماری‌هایی مانند “آلوپسی” مرتبط باشد که منجر به ریزش غیرقابل برگشت مو می‌شود و کچلی بدنبال دارد.

میوه ای که شیمی درمانی می کند

نتیجه ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ نشان ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ۱۲ ﻧﻮﻉ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﻭﺩﻩ، ﺳﯿﻨﻪ، ﭘﺮﻭﺳﺘﺎﺕ، ﺭﯾﻪ ﻭ ﭘﺎﻧﮑﺮﺍﺱ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. لیموترش؛ شیمی‌ درمانی می‌کند!ﺁﺏ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪ ﺍﺳﺖ. ﻣﺤﺼﻮﻟﯽ ﻣﻌﺠﺰﻩ‌ﮔﺮ ﺩﺭ ﻧﺎﺑﻮﺩﯼ ﺳﻠﻮﻝ‌ﻫﺎﯼ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ که ۱۰ هزار ﺑﺎﺭ ﻗﻮﯾﺘﺮ ﺍﺯ ﺷﯿﻤﯽ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺷﯿﻤﯽ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ. آن را همراه غذا بگذارید.
ناهار چی داری؟
تهیه کشک بادمجان کبابی: برای تهیه این نوع کشک بادمجان باید بادمجان ها را ابتدا بشویید و بعد از خشک کردن با پوست داخل فر و یا روی گاز کبابی کنید تا پوست آن بسوزد و بعد داخل ظرف آب سرد بگذارید و یکی یکی پوست آن را جدا کنید. سپس بادمجان ها را روی تخته چوب با چاقو بکوبید و ساطوری کنید. کشک ها را به دلیل غلیظ بودن نیاز داریم با آب رقیقش کنیم.کشک را داخل ظرفی می ریزیم و به آن آب اضافه می کنیم این میزان آب باید به اندازه ای باشد که بتواند در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ریز جوش شدن کشک آن را تحمل کند.البته می توان در هنگام جوشاندن کشک هم به آن آب اضافه کرد و بر روی حرارت کم میگذاریم کشک ها به جوش آیند. در فاصله جوشیدن کشک باید پوست بادمجان ها را گرفت و بعد از پوست کردن باید آن را تلخ گیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت