بسته سلامت

خطر کرونا برای مردان جدی‌تر است؟

مسئول سلامت خانواده اصفهان، با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر مردان بر اثر کرونا بیشتر از زنان است، گفت: ویژگی‌های بیولوژیک و مسئولیت‌های شغلی و اجتماعی مردان از یک سو و بی‌توجهی به سلامت خود و مراجعه دیرتر به مراکز درمانی از سوی دیگر، عواملی است که مردان را در برابر کرونا آسیب پذیرتر می‌کند برای انجام فعالیت های ورزشی در طول بیماری یا پس از بهبودی حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید.

دلایل سرفه مزمن

سرفه مزمن همیشه با بیماری های تنفسی مرتبط نیست. یکی دیگر از دلایل سرفه مداوم می تواند ریفلاکس باشد، در نتیجه اسید کلریدریک از معده به مری پمپاژمی شود که گیرنده های زیادی برای سرفه در مری وجود دارد و هنگام تحریک پذیری، فرد شروع به سرفه می کند.سرفه می تواند با بیماری قلبی همراه باشدبه عنوان یک اقدام پیشگیرانه، از معاینه پزشکی سالانه غافل نشوید و کمتر عصبانی شوید.

بیماری لثه سبب ابتلا به کرونا می شود

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی گفت: کسی که بیماری لثه دارد احتمال ابتلایش به کرونا بیشتر می‌شود.بهزاد هوشمند با اشاره به اینکه باید دهان و دندان را به صورت یک مجموعه ببینیم و از بیماری‌های دهان و لثه نیز غافل نشویم، یادآور شد: مجموعه‌ای در دهان وجود دارد که دندان بخشی از آن و نسجی است که دندان را به دهان وصل می‌کند، یعنی بیماری‌های آن هم به اندازه بیماری‌های خود دندان می‌تواند مؤثر باشد.

کاهش وزن و بهبود سلامت

شما می توانید در هنگام صبح ۸ گام بردارید تا علاوه بر کنترل وزن، شاهد بهبود سلامت روحی و جسمی خود باشید. نوشیدن یک فنجان قهوه در هنگام صبح البته بدون اضافه کردن شکر و خامه، به توقف نفخ شکم کمک می کند و متابولیسم بدن را بالا می برد. نوشیدن قهوه قبل از انجام ورزش نیز گزینه مناسبی است و باعث از دست دادن کالری بیشتر حین ورزش می شود، می توانید چای سبز را جایگزین آن کنید.

خوراک چیلی گوشت: غذای رژیمی و مناسب برای روزهای کرونایی
خوراک چیلی غذایی فوق العاده سریع و آسان و در عین حال بسیار خوشمزه و خوش طعم است. گوشت گاو، پیاز و سیر را در یک قابلمه بزرگ ترکیب کنید. آنها را خوب بپزید تا گوشت گاو قهوه ای شود. اگر به غذای رژیمی علاقمند هستید، چربی اضافی آن را تخلیه کنید. کرفس و هویج را اضافه کرده و بپزید تا نرم شوند.گوجه فرنگی خورشتی، سس گوجه فرنگی، پودر چیلی، ادویه ایتالیایی و نمک را هم بزنید.مواد را با هم مخلوط کنید اجازه دهید بمدت ۱ ساعت بپزند.لوبیاها را هم اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید.پس از پخت غذا، آووکادو خرد شده، پنیر چدار خرد شده و خامه ترش را هم اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت