بسته سلامت

دمنوش بابونه خاصیت آرامش بخشی

خواص آرامش بخشش بابونه برای رفع اضطراب و عصبانیت به خوبی شناخته شده است. شیر گاوهایی که از علف تغذیه کرده اند نیز حاوی اسید لینولئیک، گونه ای از اسیدهای چرب است که می تواند جریان خون به مغز را افزایش دهد و اثر هورمون استرس کورتیزول را معکوس کند. ترکیب این دو نوشیدنی آرامش بخشش به همراه کمی عسل می تواند اثر ضد اضطراب آنها را به حداکثر برساند.

خواب رفتگی دست و پا

افرادی که به طور مرتب دچار خواب رفتگی در دست و پا می شوند باید با پزشک خود صحبت کنند. آنها همچنین باید در مورد هرگونه علائم مرتبط با پزشک خود صحبت کنند پزشک می تواند به شما در تشخیص کمک کند و درمان مناسب را توصیه می کند.پزشک شما معاینه جسمی را انجام می دهد و تاریخچه پزشکی شما را برای بررسی، محیط کار، عادات اجتماعی، عصبی مورد توجه قرار می دهد

آویشن و نفخ معده

آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه‌ای است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. اگر دچار نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده و هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش هستید بعد از غذا از آویشن استفاده کنید. مقداری برگ خشک آویشن را در یک فنجان بریزید و با آب‌جوش پُر کنید. در فنجان را ببندید و اجازه دهید که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از دو وعده‌ی اصلی، یک فنجان از این جوشانده میل کنید.

نکاتی برای بدن سالم در ماه رمضان

در سه وعده افطار، نیمه شب و سحر غذا بخورید.
از خوردن گوشت ماهی و مرغ فراوری شده و کنسرو شده به علت نمک بالای آن خودداری کنید.اگر تمایل دارید، بهتر است عصر ورزش کنید. وعده غذایی خود را تقسیم کنید و به یکباره غذای زیاد مصرف نکنید. غذای خود را به خوبی بجوید. از مقادیر زیاد فسفر مانند لوبیا، آجیل، نوشیدنی گاز دار و… خودداری کنید. برای کنترل تشنگی و فشار خون، زیاد نمک نخورید.

در سحر غذای شیرین و چرب نخورید

در سحری باید از غذاهای خیلی شیرین، چرب، شور و چای پرهیز کنیم تا در طول روز دچار اشکال نشویم. شب باید زود بخوابیم و وعده افطاری را سبک بخوریم تا بتوانیم دو ساعت بعد بخوابیم و صبح زودتر بیدار شویم و معلوم است اگر نزدیک اذان بیدار شویم نمی‌توانیم سحری بخوریم اما اگر یک ساعت زودتر بیدار شویم و حال خوبی پیدا کنیم قطعاً معده جاذبه خود را پیدا می‌کند و میل به سحری نیز ایجاد می‌شود.

ویروس کرونا چند روز روی موهای سر می ماند؟

دانشمند ویروس شناس تاکید کرد که موی سرهم باعث انتشار ویروس کرونا می شود. پروفسور آناتولی استین با بیان این‌که اغلب مردم فراموش می کنند که موی سر هم می تواند به انتشار ویروس کرونا کمک کند، وی افزود: ویروس کووید ۱۹ می تواند از طریق موی سر هم انتقال یابد و دو تا سه روز فعال بماند به همین دلیل بهتر است به هنگام بیرون رفتن سر را با یک کلاه یا روسری پوشاند. وی تاکید کرد که موی سرهم باعث انتشار ویروس کرونا می شود به هنگام بیرون رفتن سر را با یک کلاه یا روسری پوشاند.
این پروفسور روسی به مردم توصیه کرد به هنگام خارج شدن از خانه از ماسک های طبی استفاده کنند و در خیابان ها و فروشگاه ها و دیگر اماکن عمومی فاصله فیزیکی حداقل یک و نیم متر از دیگران را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت