بسته سلامت

در اماکن عمومی دستکش بپوشید

میکروب ها اغلب با دست پخش می شوند. پوشیدن دستکش می تواند کمک کند، اما شما باید به طور صحیح از آنها استفاده کنید. برای دستکش به یاد داشته باشید که هنگام درآوردن دستکش، می توانید میکروب هایی را روی دستان خود انتقال دهید ، بنابراین مطمئن شوید که مرتباً دست های خود را بعد ازدرآوردن دستکش بشویید، درست مثل کارمندان مراقبت های بهداشتی. ضدعفونی کردن دست‌ها در سوپرمارکت‌ها توصیه شده است.

میگو پرخاصیت‌ترین غذای دریایی

میگو از غذاهای دریایی بسیار پرخاصیت است، خواص مصرف آن نسبت به خواص ماهی بیشتر بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. میگو بسیار کم کالری بوده و غذایی مفید برای افراد چاق محسوب می‌شود. پروتئین موجود در میگو ماده اصلی تشکیل دهنده آن بوده، همچنین اسیدهای امگا سه موجود در میگو که از نوع اسیدهای چرب غیر اشباع هستند، برای سلامت بدن و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلب مفید است.

درمان از بین رفتن حس بویایی

اگر از بین رفتن حس بویایی با سرماخوردگی اتفاق بیفتد ، به طور معمول طی چند روز به خودی خود بهبود می یابد اما اگر به محض فروکش شدن علائم سرماخوردگی بهبود نیابد ، باید با پزشک خود مشورت کنید. بینی خود را تخلیه کنید و آن را با اسپری تمیز کنید یک کار ساده است ، اما می تواند کمک کند زیرا بینی گرفته به معنای گیرنده های عصبی مسدود شده است. بینی را با سرم شست وشوی ولرم روزی دو تا سه بار بشویید.

خواص درمانی میوه «به»

میوه به معروف است به سیب طلایی و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل افسردگی، زخم معده و بیماری‌های قلبی از گذشته تاکنون استفاده می‌شده است. «به» میوه زمستانی، معطر و متعلق به خانواده گل سرخیان است که تقریباً به گلابی شباهت دارد. میوه «به» با خواص فوق‌العاده خود خیلی از بیماری‌ها را تسکین می‌بخشد، همچنین دانه‌های آن به گلو درد کمک می‌کند.برگ این میوه هم به عنوان داروی گیاهی به کار می‌رود.

ماساژ دادن دست ها

یک روش ساده برای تسکین تنش و فشار درون بدن، ماساژ دست ها است. با چند حرکت ساده و سریع حال تان بهتر خواهد شد. انگشتان و کف دست ها را فشار دهید و مطمئن شوید همه ی قسمت های دست این فشار را احساس می کنند.پوست بین انگشتان شست و اشاره را فشار دهید و آن را با حرکات مدور به آرامی ماساژ دهید. انگشت شست خود را از وسط کف دست تا پای هر انگشت بکشید و چند بار تکرار کنید.


حبوبات منبع پروتئینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
استفاده کافی از منابع پروتئینی و ریزمغذی‌ها به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن حائز اهمیت است، بهترین منبع پروتئینی ارزان‌تر، حبوبات است که همراه با غلات ارزش غذایی معادل گوشت خواهد داشت.افراد بالای ۱۲ سال به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن باید به صورت ماهانه یک عدد مکمل ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی مصرف کننددر کودکانی که بین ۲ تا ۱۲ سال سن دارند، مصرف هر دو ماه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا کمک می‌کند.بهتر است افراد در زمان قرنطینه خانگی به جای مصرف تنقلات چرب و پر نمک مانند آجیل و تخمه‌های نمکی و شیرین مانند انواع شیرینی، شکلات و بیسکویت و نوشیدنی‌های شیرین‌شده با قند، از انواع میوه‌های فصلی و تازه استفاده کنند.

تغذیه صحیح روشی مناسب برای ایمنی در برابر کرونا

یک کارشناس با اشاره به اینکه با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان از ابتلاء به کرونا پیشگیری کرد، اظهار کرد: سیستم ایمنی مهم‌ترین عامل برای در امان ماندن از ابتلاء به کرونا است، اما مصرف زیاد قند و نمک و چربی می‌تواند سیستم ایمنی شما را روزبه‌روز ضعیف‌تر کند و احتمال ابتلای شما به کرونا را افزایش دهد.پریوش بهادری، افزود: خانه‌نشینی اجباری این روزهای کرونایی، یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست‌فودها را افزایش داده است و مواد غذایی که پرنمک، شیرین و پرچرب هستند، زمینه‌ساز اضافه‌وزن و چاقی و به‌تبع آن افزایش احتمال ابتلاء به کرونا، دیابت، پرفشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب می‌شوند و این بیماری‌ها خطر ابتلاء و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت