بسته سلامت

برنج با گرم شدن سمی می شود؟

درست است که گرم ‌کردن مجدد برنج می تواند مسمومیت زا باشد، اما این روند گرم کردن مجدد نیست که مشکل ساز است؛ بلکه روش نگهداری برنج است که این خطر را ایجاد می کند. این سم با قرار گرفتن در یخچال یا گرم کردن مجدد برنج از بین نمی رود و می تواند علائمی مثل تهوع، استفراغ و اسهال را در پی داشته باشد.در نتیجه، هرچه بیشتر برنج پخته شده در دمای اتاق قرار گیرد، احتمال مسمومیت آن بیشتر می شود.

نوشیدن آب با معده خالی نامناسب

اگر به دنبال آب رسانی به بدن تان هستید، نوشیدن آب ساده با معده خالی ممکن است راه حل خوبی نباشد. بدن ما ، در مقایسه با سایر نوشیدنی ها مانند آب پرتقال و شیر قادر نیست آب ساده را در خود نگه دارد. دلیلش این است که عناصر مغذی و الکترولیت ها در کمک به جذب و نگهداری آب در بدن نقش دارند. اگر می خواهید هیدراته بمانید، میان وعده آب بنوشید تا مواد مغذی دیگر به حفظ آب در بدن تان کمک کنند.

چگونگی درمان کبودی خارش‌دار

درمان پایه برای کبودی ها چه با خارش همراه باشند و چه نباشند، شامل موارد زیر می شود:
استراحت و بالا قرار دادن محل کبودی در صورت امکان، قرار دادن یخ روی محل کبودی طی دو روز نخست پس از آسیب، اعمال گرما روی محل آسیب پس از ۴۸ ساعت، مصرف داروهای مسکن بدون نسخه در صورت نیاز. شستشوی محل کبودی با آب گرم و نه داغ. استفاده از صابون های ملایم و فاقد مواد محرک.

دلایل ایجاد شدن لکنت زبان

لکنت زبان از ترکیب علل بدنی، عاطفی و اجتماعی ایجاد می شود البته باید توجه داشت نوع رفتار والدین نیز در ایجاد آن بی اثر نیست. بسیاری از افرادی که دچار لکنت زبان شدند نشانه های ناراحتی های عصبی و ناسازگاری های اجتماعی را از خود بروز می دهند اما مشخص نیست این ناراحتی ها در ایجاد لکنت زبان چقدر نقش دارند. از دیگر مسائلی می توان به نارسایی ها دستگاه عصبی یا بعضی ناهنجاری های خفیف فیزیولوژیکی اشاره کرد.

درمان التهاب معده بطور طبیعی

رژیم غذایی مهمترین نکته ای است که باید هنگام پرداختن به التهاب مورد بررسی قرار گیرد. غذا باید تازه ، فرآوری نشده و تا حد ممکن طبیعی باشد. نوع غذایی که می خورید انواع باکتری هایی را که در روده رشد کرده و زندگی می کنند نیز تعیین می کند.باکتریهای خوب برای هضم و جذب مناسب ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی موجود در غذای شما ضروری هستند. غذاهای فرآوری شده دلیل اصلی التهاب هستند آنها را حذف کنید.

هر درد عضله‌ای کرونا نیست
عبدالرحمان رستمیان؛ فوق تخصص روماتولوژی از وضعیت تجویز داروهای بیماران روماتولوژی با وجود شیوع کرونا و احتمال تضعیف سیستم ایمنی، گفت: معمولا داروهایی که برای بیماران روماتولوژی استفاده می‌شود، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند. در این مدت به دلیل شیوع کرونا از برخی داروها کمتر استفاده کردیم. اما با دیگر داروهای تجویزی چندان مشکلی نداشتیم. اما باید مطالعاتی در این زمینه انجام شود که افراد درگیر با بیماری‌های روماتولوژی با وجود کرونا چه وضعیتی دارند. به صورت شاهدی و براساس مشاهدات، بدترشدن وضعیت را در این بیماران نمی‌بینیم. لزوما هر درد عضله‌ای کرونا نیست. منشا درد عضله گاهی می‌تواند روماتیسم یا دیگر عفونت‌ها و حتی بیماری‌های دیگر باشد.

سیگار کشیدن امکان ابتلا به کرونا را افزایش می دهد
سیگار کشیدن با افزایش نشانه‌های کووید-۱۹ در ارتباط است و افراد سیگاری بیشتر از افراد غیرسیگاری در بیمارستان بستری می‌شوند.پژوهشگران “دانشگاه کینگز لندن ارتباط میان سیگار کشیدن و شدت کووید-۱۹ را ارزیابی کرده‌اند. ۱۱ درصد از شرکت‌کنندگان این پژوهش، سیگاری بودند که در مقایسه با تعداد افراد سیگاری در کل انگلستان بسیار کم است اما می‌تواند ویژگی‌های مورد نیاز برای بررسی را ارائه دهد.اگرچه بیش از یک سوم کاربران گزارش ندادند که حال آنها از نظر جسمی خوب نیست اما این پژوهش نشان داد افراد سیگاری در مقایسه با افرادی که سیگار نمی‌کشند، بیشتر در معرض ابتلا به تب، سرفه مداوم و تنگی نفس قرار می‌گیرند.بار نشانه‌های کووید-۱۹ در افراد سیگاری نسبت به افراد غیرسیگاری بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت