بسته سلامت

متهم اصلی تشکیل سنگ کیسه صفرا

یک فوق تخصص گوارش گفت: مصرف قرص‌های ضدبارداری و استروژن، چاقی و همچنین کاهش وزن سریع موجب تشکیل سنگ کیسه صفرا در افراد می‌شود.، دکتر فرزاد جاسمی زرگانی اظهار کرد: تشکیل سنگ در کیسه صفرا از بیماری‌های خوش‌خیم است که عوامل محیطی مانند تغذیه و مصرف بعضی داروها در تشکیل آن تاثیر دارند البته مسائل ژنتیکی هم در ایجاد این عارضه بی‌تاثیر نیست.وی افزود: مصرف قرص‌های ضدحاملگی، چاقی، کاهش وزن‌های سریع و استفاده از رژیم‌های غذایی سخت، دیابت، سیروزکبد و رژیم‌های غذایی پرچرب و کم‌فیبر(حاوی مقدار زیادی گوشت، پروتئین و چربی) از عوامل تشدیدکننده ایجاد سنگ کیسه صفراوی و افزایش تعداد سنگ‌ها به شمار می‌روند لذا برای جلوگیری از رسیدن به مرحله حاد باید عوامل تشدیدکننده را کاهش داد.

کودک چه مقدار آب می تواند بنوشد؟

از حدود ۶ ماهگی به بعد نوزادان به ۴ تا ۶ اونس آب در روز یا کمی بیشتر از نصف یک فنجان آب نیاز دارند، اما بهتر است برای میزان لازم برای شروع آب دادن به نوزاد با متخصص اطفال مشورت کنید. نوزادان تمام آب مورد نیاز خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کنند که باعث می شود بدن آنها رطوبت خوبی داشته باشد. همچنین خطراتی در ارتباط با آب دادن به کودک قبل از زمان مناسب وجود دارد که باید اجتناب کرد.

برای نفخ معده و تقویت آن گلپر بخورید!

گیاه گلپر برای رفلاکس معده و تهوع و اختلالات گوارشی کاربرد داشته و پودر دانه آن خاصیت ضد انگل دارد. محسن پویان، اظهار کرد:. ادویه‌ها قدرت چربی سوزی بالایی دارند و به لاغری کمک می‌کنند، باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب‌تر می‌کنند. گلپر ضد نفخ بوده و به رفع سوء هاضمه کمک می‌کند، بلغم را برطرف می‌کند و دمنوش ریشه آن برای رفع ناراحتی‌های عصبی مفید است و سموم بدن را دفع می‌کند. ‌

نرم کردن گلو با مریم گلی

مریم گلی به دلیل دارا بودن خواص ضدعفونی‌کنندگی، می‌تواند مانع گسترش عوامل عفونت زا شود. خواص آنتی‌اکسیدانی این گیاه نیز باعث کاهش عوامل التهاب زا خواهد شد. علاوه بر این‌ها مریم گلی خواص قابضی دارد و به همین دلیل نیز می‌تواند روان شدن ناشی از التهاب‌ها در مجاری تنفسی را کاهش دهد. مریم گلی با افزایش موضعی تولید گلبول‌های سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

فلفل دلمه ای مفید در روزهای کرونایی

فلفل دلمه‌ای قرمز، دارای قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان است و بهتر است در روزهای کرونایی از آن بیشتر استفاده کنید. لیکوپن در فلفل دلمه ای قرمز می تواند از سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی پیشگیری کند. لیکوپن ماده‌ای است که وقتی در معرض حرارت قرار بگیرد، آزاد می‌شود. به همین دلیل لازم است کمی آن را در روغن تفت داده یا کبابی کنید. تا ۷۵ درصد نیاز روزانه بدن به مواد مغذی در سلامت استخوان را تامین می‌کند.

مواد غذایی مفید برای دوران نقاهت کرونا را بشناسیم
استفاده از عسل برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه، زردچوبه در تهیه غذا بعلت خاصیت ضد التهاب آن، اضافه کردن سیر و پیاز تازه و زنجبیل به غذاها که به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند، استفاده از زنجبیل یا موز در مواردی که حالت تهوع وجود دارد، اضافه کردن مقداری پودر سبوس خوراکی (برنج یا گندم) فراوری شده و استاندارد به غذاهایی همچون آش، سوپ یا سالاد برای جلوگیری از یبوست و مصرف منظم صبحانه و دو تا سه میان وعده برای تامین بهتر انرژی و ریز مغذی های مورد نیاز برای دوران نقاهت کرونا باید مورد توجه قرار گیرد. رعایت رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه، سبزی، نان و غلات سبوس دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز توصیه می شود.

پیشگیری از ابتلای باقی اعضای خانواده به ویروس کرونا
وقتی یکی از اعضای خانواده‌تان به کرونا مبتلا می‌شود باید مراقب باشید این ویروس به افراد دیگر خانواده سرایت نکند. فرد بیمار را به مکانی در خانه منتقل کنید که دور از باقی افراد خانه باشد. مثلا می‌توانید یکی از اتاق‌های خانه را به او تخصیص دهید و در صورت امکان سرویس بهداشتی او را هم جدا کنید. اگر هم اتاق جداگانه نداشتید، لازم است از بیمار ۲ متر فاصله بگیرید. می‌توانید با پارچه یا هر نوع پارتیشن، بیمار را از دیگران جدا کنید. قطرات تنفسی افراد بیمار می‌توانند تا دو متر دورتر گسترش یابند. بنابراین بیماران باید حداقل ۲ متر از دیگران فاصله داشته باشند.باید یکی از افراد سالم خانواده که در گروه پرخطر (سن بالای ۶۵ سال و بیماری زمینه ای) ندارد، به فرد بیمار مبتلا به ویروس کرونا کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت