بسته سلامت

سن مهمترین عامل مرگ در کرونا

معاون کل وزارت بهداشت گفت: میانگین ورود افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها سن بالا هستند که بیشترین میزان مرگ را هم هستند. است بنابراین مسئله جمعیت را باید در نظر بگیریم. اگر میانیگن سنی جمعیت در استانی بالاست در نتیجه ورودی افراد سن بالا بیشتر می‌شود.از طرفی مهمترین عامل مرگ در کرونا سن است.اگر مرگ و میر از متوسط کشوری بالاتر باشد نشان می‌دهد که پذیرش بیمار کم است.

آسیب «مازوت» برای سلامت کرونا

️فوق تخصص بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: متاسفانه میزان غلظت آلاینده مازوت در تهران از میزان طبیعی بالاتر رفته که این مساله می‌تواند علاوه بر ایجاد عوامل تحریک‌زا در راه‌های هوایی، به بروز بیماری‌های دیررس و مزمن نیز منجر شود که این مساله می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از آسیب‌های حاد آن باشد.مسئولین باید سریع تر در رابطه با محدودسازی تولیدکنندگان مازوت در تهران تصمیم‌گیری کنند.

جدیدترین علائم کووید-۱۹

وزارت بهداشت گفت : علائم جدیدتر کروناویروس شامل سکسکه و گیجی است. همچنین رنگ پریدگی صورت و لب، سرخی بیش از اندازه لب، احساس بوی ناخوشایند، اختلالات شنوایی، اختلالات خواب، التهاب ملتحمه و قرمزی چشم، خشکی و راش‌های پوستی نیز از جدیدترین علائم کروناویروس جدید محسوب می‌شوند. در عین حال علائم شایع‌تر کووید-۱۹ نیز شامل سردرد، کاهش حس بویایی و چشایی درد قفسه سینه می‌شود.

فعالیت بدنی منظم برای سلامت

ورزش اثر چشمگیری بر حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن دارد. از نظر فیزیولوژیکی، بافت عضلانی برخی پروتئین ها را تولید می کند. پروتئین ها التهاب را کاهش می دهند و به حفظ عملکرد ایمنی بدن کمک می کنند. افرادی که از نظر بدنی فعال هستند، نسبت به افرادی با فعالیت بدنی کم، پادتن بیشتری در واکنش به واکسیناسیون تولید می کنند. ورزش به محافظت در برابر عفونت و بیماری مزمن ضعف سیستم ایمنی بدن منجر شوند، کمک می کند.

تشدید سردرد با نوشیدنی‌ کافئین‌دار

برای بهبود سردرد بهتر است از مصرف زیاد نوشیدنی ها و موادغذایی حاوی کافئین خودداری کرد. نوشیدنی ها و موادغذایی کافئین دار سردرد را تشدید می‌کند و بهتر است به جای آن از دمنوش ها استفاده کرد، البته دمنوش ها هم باید با تجویز پزشک مصرف شود زیرا زیاده روی در مصرف دمنوش باعث تشدید سردرد می شود و افرادی که بدون تجویز پزشک دمنوش مصرف می کنند باید میزان مصرف آن‌ها متعادل باشد.

شرایط شستشوی صحیح دست‌ها با آب و صابون
برای نابودی ویروس تا و برطرف کردن آنها از دست‌ها توسط محلول آب و صابون یا استفاده از صابون مایع لازم است تا زمان شستشو حداقل ۲۰ ثانیه ادامه پیدا کند. مالش صابون به تمام بخش‌های هر دو دست و زیر ناخن‌ها هم لازمه یک شستشوی کامل با این محلول است.همچنین نحوه شستشوی دست‌ها با صابون باید به‌گونه‌ای باشد که مرحله آبکشی نیز کامل و با تماس کافی دست‌ها برای رفع باقیمانده صابون همراه باشد. شاید این امکان وجود داشته باشد که وجود این شرایط را جزو محدودکننده‌های استفاده از آن به حساب آورد. قیمت مناسب و غیرقابل مقایسه محلول آب و صابون نیز از دیگر مشوق‌های مصرف این محلول محسوب می شود.‌‌، ضدعفونی‌کننده های الکلی را ممکن است به‌عنوان یک گزینه مناسب جایگزین کرد.

اهمیت استفاده از ماسک
ویروس‌ها و باکتری‌ها ذراتی هستند که به راحتی در هوا و بر روی سطوح می‌مانند و می‌توانند به راحتی منتقل شوند. این روز‌ها نیز اگرچه اطلاعات کامل و دقیقی از ویروس کرونا نداریم، اما قطع به یقین می‌دانیم که به راحتی و حتی از طریق راه‌های تنفسی منتل می‌شود. حتی اگر شخصی به این بیماری نیز مبتلا نباشد، ممکن است که ذران این ویروس را با خود داشته باشد و به همین طریق به دیگران نیز منتقل کند. در نتیجه بسیار مهم است که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید یکی از بهترین انواع ماسک‌ها ماسک سه لایه تخت می‌باشد.ماسک سه لایه تخت با دارا بودن لایه‌های متعدد، علاوه بر اینکه این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به راحتی تنفس کنید، از ورود ذرات ریز میکروب، باکتری و ویروس به محیط داخلی ماسک جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت