بسته سلامت

علائم بدنی کمبود ویتامین ب ۶

این مشکل در لب ها به علت فقر ویتامین ب-۶ در بدن می باشد. دراین شرایط دریافت مقدار کافی ب-۶ ازطریق غذا یا مکمل می تواند لبهای شما را التیام بخشد. زبان متورم، ملتهب و براق از نشانه های کمبود ویتامین ب-۶ می باشد. استفاده مواد مغذی به ویژه فولات و ب-۱۲ به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.تغییرات روحی مانند تحریک پذیری، اضطراب و افسردگی در شرایطی رخ می دهد که بدن کمبود ویتامین ب-۶ داشته باشد

یخ برای تسکین درد دندان

برای آنکه به عنوان مسکن سریع تا رسیدن به دندان پزشک از یخ استفاده کنید باید:چند قالب یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید، پارچه نازکی را روی کیسه بپیچید و برای بی حس شدن دندان تان، ۱۵ دقیقه آن را روی قسمتی از صورت خود که دندان دردناک در محدوده آن قرار دارد، بگذارید.تسکین فوری دندان درد با سیر: اول اینکه می توانید یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار دهید.

شکستن قولنج گردن فایده ای دارد؟

شکستن قولنج گردن برای تسکین درد یک روش رایج است که تنها توسط پزشک مفصل انجام میشود. در حالی که احتمال وقوع خطرات ناشی از آسیب عروقی، شکستگی و یا آسیب عصبی آن کم است. خطر در میان افرادی که دارای استخوان های سالم، رباط ها و ماهیچه ها هستند کمتر است. شکستن قولنج ، دستکاری، از طریق ماساژ و کشش بافت توسط پزشک، موقعیت ستون فقرات را اصلاح می کند و درد را تسکین می دهد.

چگونه انبه را انتخاب و نگه داری کنیم؟

برای انتخاب انبه مناسب برای کودک، اطمینان حاصل کنید نرم باشد و رایحه خوبی داشته باشد. این دو مورد، ویژگی انبه رسیده هستند. سپس از نظر آسیب هایی مثل بریدگی، کبودی و لکه آن را بررسی کنید. پوست انبه باید دارای یک رنگ یکنواخت زرد مایل به قرمز یا نارنجی – زرد همراه با چند نقطه قهوه ای پراکنده روی آن باشد. انبه باید کمی نرم و سفت باشد تا بتوان آن را له کرد. انبه رسیده را ۵ روز می توان در یخچال نگه داری کرد.

دلایل عمده فقر آهن

مصرف ناکافی آهن به دلیل رژیم های غذایی غلط که نیازهای غذایی روزانه بدن را تأمین نمی کند یا به شدت محدود شده است.بیماری التهابی روده، نیاز به آهن در دوران بارداری افزایش پیدا می کند. از دست دادن خون در طی جراحی های سنگین یا خونریزی داخلی کمبود آهن می تواند منجر به علائمی شود که می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. این موارد عبارتند از: تنگی نفس، خستگی، کاهش تمرکز و احساس سرگیجه

توصیه های طلایی برای مبتلایان یا افراد مشکوک به کرونا
علائم بیماری کووید ۱۹ به طور معمول ترکیبی از تب، سرفه، تنفس دشوار، کوفتگی عضلانی و احساس خستگی است. با توجه به اینکه کسب اطلاعات در خصوص کرونا از منابع معتبر ضروری است، براساس دستورالعمل و توصیه های بهداشتی ویژه افراد مبتلا یا مشکوک به کووید ۱۹ در صورت داشتن علائم خفیف کرونا، استراحت و خودجداسازی در منزل را به منظور پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس به بستگان، دوستان و سایر مردم فراموش نکنید و خودجداسازی را حداقل به مدت ۱۴ روز رعایت کنید.توجه داشته باشید در دوران خودجداسازی اگر در حال مصرف داروهایی با تجویز پزشک هستید، دارو به میزان کافی در دسترس داشته باشید و خواربار کافی و سایر مایحتاج منزل را برای ۲ تا ۴ هفته (برای قرنطینه خود) تهیه کنید.

آیا حساسیت غذایی مانع تزریق واکسن کرونا می شود؟
بر این اساس آلرژی و حساسیت غذایی خطری برای تزریق واکسن کرونا ندارد. گزارش های متعددی از واکنش های آلرژیک و حساسیت به واکسن کرونا منتشر شده و برخی افراد نیز تصاویری از این واکنش ها را در فضای مجازی منتشر کرده اند. این موضوع سبب شد تا یک تیم از پژوهشگران، از متخصصان آلرژی به بررسی این موضوع بپردازند و در نتیجه مشخص شد که افراد مبتلا به آلرژی غذایی یا دارویی می توانند واکسن های فایزر و مدرنا را دریافت کرده و داشتن حساسیت غذایی هیچ منعی در تزریق واکسن کرونا ندارد. واکسن های فوق الذکر که اخیراً توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده اضطراری تأیید شده اند، بی خطر بوده و مشکلی برای افراد عادی و کسانی که حساسیت های غذایی دارند، ایجاد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت