بسته سلامت

درمان سنگ صفرا

راه‌های مختلفی برای درمان سنگ صفرا وجود دارد محصولات طبیعی بهترین و
مطمئن ترین راه هستند.پاکسازی کیسه صفرا بیش از ۶ الی ۷ روز انجام می‌شود. نصف فنجان روغن زیتون به صورت روزانه حدود ۵ لیوان آب گریپ فروت تازه که بهتر است قرمز رنگ باشد و می‌توانید با کمی لیمو یا پرتقال مخلوط کنید صبحانه را با یک لیتر آب سیب تازه شروع کنید در کنارش از ماست میوه هم استفاده کنید.

بشقاب خود را از سبزیجات پر کنید

بشقاب غذای خود را با سبزیجات برگدار سبز پر کنید،. اشتهای شما را کاهش می دهد موجب کاهش وزن سریع می شود. ‌ همزمان، سلامت متابولیک شما را بهبود می بخشد.کاهش مصرف قندها و نشاسته ها یا کربوهیدرات ها یک روش ساده برای کاهش وزن سریع است. برای تحقق این هدف می توان یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات یا کاهش مصرف کربوهیدرات های پالایش شده و استفاده از غلات را مد نظر قرار داد.

بوی خوش بیدمشک و کاسنی برای درد معده

حتماً برای شما هم پیش آمده که با سوزش و درد معده پیش مادرتان بروید و او هم بلافاصله عرق نعنا را برای‌تان تجویز کند. یکی از عرقیجاتی که به هیچ وجه در طول این بیماری نباید مصرف شود همین عرق نعنا است زیرا با تأثیر بر دریچه انتهایی مری باعث تحریک و برهم زدن نظم انقباضی آن می‌شود. از بین عرقیجات می‌توان به بیدمشک و کاسنی اعتماد کرد. بهتر است عرق بیدمشک را به همراه کمی عسل مخلوط کرده و مصرف کنید.

مراقبت صحیح از کبد

برای مراقبت از کبد باید تغذیه کافی، صحیح و متعادلی داشت تا این عضو مهم آسیب نبیند و بتواند وظایفش را به درستی انجام دهد. اضافه مصرف غذاها کار کبد را به شدت افزایش می‌دهد و در هنگام کمبود دریافت مواد غذایی نیز، این کبد است که مجبور می‌شود از ذخایر خود استفاده کند و تعادل مواد را در خون تأمین کند. مصرف برخی مواد غذایی در حد اعتدال، مثلا نوشیدن قهوه به اندازه می‌تواند به سلامت کبد کمک نماید.

تخم مرغ تازه مصرف کنید

مهم‌ترین نکته، تهیه تخم مرغ تازه است. در حالی که آزمایش‌های چشایی نشان داده است اکثر افراد نمی‌توانند تفاوت بین تخم مرغ تازه یا تخم مرغی را که کمی قدیمی‌تر است تشخیص دهند، اما در بافت آن‌ها تفاوت وجود دارد. تخم‌مرغ‌های تازه هنگام پخته شدن نرم و پر می‌شوند، در حالی که تخم‌های کهنه صاف می‌شوند. برای به دست آوردن تازه‌ترین تخم مرغ ممکن، توصیه می‌شود از همه برچسب‌های فانتزی صرف نظر کنید.

در روزهای کرونایی ورزش خانگی را جدی بگیرید
در شرایط فعلی به دلیل شیوع کووید ۱۹ که اکثر هموطنان مجبور هستند مدت طولانی در منزل بمانند و همه مشاغل تمام فعالیت‌های فیزیکی شأن محدود شده و این افراد در فقر فعالیت فیزیکی و ورزشی به سر می‌برند به خصوص افراد سالمند که بیرون رفتنشان محدود شده، اینها مستعد آسیب‌های بیشتر ازجمله پوکی استخوان و ضعف استخوان‌ها هستند که ناشی از بی حرکتی است و بهتر است برای پیشگیری از این آسیب‌ها تا جایی که مقدور است در منزل یا حیاط خانه یکسری فعالیت‌های فیزیکی انجام دهند. تا حدی که بتوانند داخل آپارتمان یا حیاط خانه راه بروند، باعث تقویت عضلات، قلب و دستگاه تنفسی می‌شود. ظرفیت‌های ریوی شأن را افزایش دهید و عضلات تنفسی و کمک تنفسی شأن را تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت