بسته سلامت

عوارض زیاده روی جینسینگ

گرچه جینسینگ بی خطر است، اما عوارض جانبی هم دارد. سردرد، بی قراری، مشکلات خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، تنگی نفس، اسهال، استفراغ و خون دماغ از عوارض جانبی آن است. برخی از افراد نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند از جمله: مبتلایان به فشار خون بالا بیماران قلبی، مبتلایان به اندومتریوز، افراد مبتلا به شیزوفرنیافراد مبتلا به دیابت (باید مراقب افت قند خون باشند) افراد مبتلا به بی خوابی.

خاصیت ضد التهابی هندوانه

مصرف یک قاچ هندوانه در روز از افزایش کلسترول بد خون جلوگیری می‌کند. همین موضوع می‌تواند سلامت قلب را تضمین کرده و از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند. لیکوپین موجود در هندوانه خاصیت ضدالتهابی دارد. محققان می‌گویند لیکوپین حتی بهتر از بتاکاروتن می‌تواند باعث درمان التهاب شود. همچنین تحقیقات دیگر نشان داده است این آنتی اکسیدان در مبارزه با سرطان بسیار کارآمد است.

عسل و شیر داغ نخورید

با خوردن عسل و شیر داغ نه تنها از خواص عسل بهره ای نمی برید بلکه مواد سمی وارد بدنتان میکنید، حقایقی در مورد مصرف شیر عسل داغ وجود دارد که باید از آن ها مطلع باشید. برخی افراد معتقدند که مصرف عسل گرم می تواند کشنده باشد ! حل کردن مایعات در قندها باعث آزاد شدن ماده ای به نام ۵ هیدروکسی متیل فورفورال می شود که این ماده سرطان زا است. این برای تمامی موادی که حاوی قند هستند نیز صدق می کند.

خاصیت دندانی مهم چای سبز

چای سبز باکتری ها را کنترل می کند و میزان اسیدیته بزاق را می کاهد ، در نتیجه عاملی برای جلوگیری از پلاک های دندانی است. پلاک های دندانی راهی برای ایجاد حفره های دندانی و پوسیدگی هستند که جلوگیری از آن ها ، جلوگیری از آسیب های بعدی می باشد . اگر میزان اسیدیته موجود در دهان شما کمتر باشد، خونریزی لثه نیز کاهش پیدا می کند. خاصیت ضد التهابی موجود در لثه، موجب پیشگیری از بیماری های لثه است.

دمنوش‌های موثر در تسکین سرفه

مصرف برخی ترکیبات و گیاهان دارویی می‌تواند برای برخی بیماران مبتلا به کرونا مفید و برای عده‌ای دیگر آسیب‌رسان باشد. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که برخی بیماران در حال مصرف چند داروی شیمیایی بوده و ممکن است تداخلات دارویی گریبانگیر بیماران شود. بر اساس وزارت بهداشت، برای سرفه‌ خشک مبتلایان به کرونا، دمنوش یک قاشق غذاخوری بنفشه، ختمی یا پنیرک هر هشت ساعت توصیه شده است.

افراد حساس به مواد پروتئینی، داوطلب تست واکسن کرونا نشوند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت:از آن جایی که ساختار موش و میمون شباهتی با ساختار بدنی انسان دارد، ابتدا باید واکسن‌های تولیدی را روی آن‌ها آزمایش کرد و بعد برای افراد تزریق شوند.
افرادی که برای این نوع آزمایش‌ها انتخاب می‌شوند حتما باید زیر ۶۰ سال سن داشته و عاری از هرگونه بیماری باشند.فرد مورد نظر نباید سابقه آلرژیکی یا بیماری‌های زمینه‌ای داشته باشد. اگر فرد انواع بیماری‌های مختلف را داشته باشد، اصلا صلاحیت دادن آزمایش را ندارد.افرادی که به مواد پروتئینی حساسیت خاصی دارند، نمی‌توانند جزو گروه داوطلبان باشند.تمام افرادی که می‌خواهند مورد آزمایش قرار بگیرند باید فرم شرکت‌های تولید کننده واکسن را پر کرده و تمام مراحل حقوقی را طی کنند.

دلیل سرفه‌های خشک در بهبود یافتگان کرونا چیست؟

فرهاد مصدق متخصص بیماری های عفونی گقت:بهبودیافتگان کرونا، مدتی پس از بیماری دچار سرفه خشک می‌شوند ولی ادامه‌دار شدن سرفه‌های خشک تا ۲ هفته پس از بهبودی، نشانه عفونت ویروس کرونا در بدن نیست.سرفه های خشک ممکن است حتی بعد از رفع عفونت همچنان ادامه داشته باشد زیرا لایه های محافظ راه تنفسی آسیب دیده اند.رعایت ۲ هفته قرنطینه بعد از بهبودی کافی است.معمولا این سرفه ها با مصرف آنتی هیستامین بهتر می شوند اما اگر شدت آنها زیاد باشد، به درمان های دیگری نیاز است.
مبتلایان به کرونا معمولا تا ۱۰ روز بعد از شروع علائم و به شرطی که حداقل ۲۴ ساعت بدون استفاده از داروهای تب بر، تب نداشته باشند و علایم آنها نیز رو به بهبودی باشد، می توانند از قرنطینه خارج شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت