بسته سلامت

علائم مهم و اولیه بیماری ام اس کدامند؟

این بیماران معمولا در مستقیم حرکت کردن مشکل دارند. در واقع این عدم تعادل در کنترل حرکات معمولا با پیشرفت تخریب سلولهای عصبی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر است که بسیاری از مبتلایان به ام اس برای راه رفتن نیاز به عصا دارند. ️کاهش حافظه از علائم بیماری ام اس. ️کاهش و ضعف حافظه، ناتوانی در تمرکز، صحبت کردن و مشکلات زبانی از اختلالات رایج در نتیجه ی پیشرفت ام اس است.

ضرورت مصرف شیر در کودکان

نوشیدن شیر در دوران کودکی موجب بهبود توانایی ورزشی و افزایش تعادل در دوران بزرگسالی می شود. دریافت کلسیم، پروتئین و شیر در دوران کودکی موجب بهبود قابل توجه در توانایی جسمی و حرکتی در دوران بزرگسالی می شود.شیر یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامینD بوده و هر لیوان آن حاوی ۸ گرم پروتئین با کیفیت بالا می باشد. توصیه می شود که کودکان۲ تا ۳ سال روزانه ۲ لیوان، شیر بنوشند.

زیاد پفک نخورید !️

پفک خوراکی مورد علاقه کودکان است. خوردن پفک چسبندگی روده را افزایش می دهد. ️باعث یبوست می شود. ️عمل دفع بدن را سخت تر می‌کند و باعث سرطان روده می شود. همچنین عامل ایجاد کیست های تخمدان در زنان می شود. پفک تا ۹ برابر وزنش، آب جذب می کند، پس معده را پر کرده و سبب بی ‌اشتهایی می شود؛ و کودکان در اثر مصرف آن به کم خونی، کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش مو دچار می شوند.

هل شادی آور و نشاط انگیز است

هل خواب ‌آور و شادی ‌آور است بنابراین برای افرادی که دچار افسردگی، خمودگی و غمگین هستند، مفید است. هِل انرژی‌ها را در بدن افزایش می‌دهد و نشاط و شادمانی افراد را زیاد می‌کند، مصرف هِل در این دنیای پُر سر و صدا و اضطراب امروزی، توان مقابله با مشکلات را افزایش می‌دهد. جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهان را نیز خنثی کند. وشیدن دم کرده ی داغ آن موجب تسکین کولیت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بی حالی شده و مانع ترشح زیاد اسید معده می شود.

دلیل ناتوانی در آب کردن چربی شکم

افزایش میزان فیبر محلول مصرفی روزانه فقط به میزان ۱۰ گرم می تواند به کاهش ۷/۳ درصد چربی احشایی منجر شود. با افزایش سن، حتی اگر ورزش کنید و هوشمندانه غذا بخورید ممکن است برای کاهش چربی های اضافه و وزن خود به تلاش بیشتری نیاز داشته باشید. غذاهایی که هنگام استرس هوس می کنید به طور معمول گزینه هایی سرشار از چربی و شکر هستند که می توانند به افزایش هرچه بیشتر چربی شکم منجر شوند.

عارضه کرونایی که تا ۵ ماه ادامه دارد

کرونای طولانی مدت در بسیاری از افراد، اما نه همه افراد مبتلابه ویروس مشاهده شده است که به موجب آن برخی علائم ویروس کرونا و حتی علائم کاملا عجیب وغریب غیرقابل توصیف آن پس از بهبودی، ماه ها ادامه دارد. اکنون، نتایج مطالعه جدید در مورد افرادی که از کووید طولانی مدت رنج می برند، نشان داده است که یک علامت عجیب وغریب می تواند پس از بهبودی تا ۵ ماه ادامه داشته باشد. مدیر بهداشت جهانی پوست در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون امریکا گفت: ما مدت زمان ماندگاری علائم کرونا را بررسی کردیم و دریافتیم برخی از بیماران واقعا علائم طولانی مدت دارند. نتایج تحقیق ما نشان داد، عارضه ای که بانام «انگشتان کوویدی» شناخته می شود، به مدت بیش از ۶۰ روز در بهبودیافتگان ادامه دارد

رکن اصلی سلامت و پیشگیری از کرونا چیست؟
دکتر آرزو فلاحی اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و پیروی از اصول تغذیه صحیح است. وی با بیان اینکه با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد، افزود: تغذیه صحیح به معنی مصرف مواد غذایی گران قیمت نیست بلکه با استفاده از جایگزین های مواد غذایی می توان تغذیه ای صحیح و متناسب با اقتصاد خانواده داشت.وی با اشاره به اینکه برای تقویت سیستم ایمنی بدن به اندازه کافی از منابع پروتئینی و ریزمغذی ها استفاده کنید، گفت: بهترین منبع پروتئینی ارزانتر، حبوبات است که همراه با غلات ارزش غذایی معادل گوشت خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت