بسته سلامت

فواید خوردن سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ماده‌ مغذی مفید و مهمی به ‌نام کولین است. کولین به بهبود حرکت ماهیچه ، تغییر خلق‌ و خو، تقویت یادگیری و حافظه کمک می‌کند. مصرف سیب‌زمینی موجب حفظ ساختار غشاهای سلولی، تسهیل انتقال امواج عصبی، کمک به ‌جذب چربی و رشد اولیه مغز نیز می‌شود. سیب زمینی حاوی اسید فولیک است . و به‌همین‌ خاطر از تشکیل انواع سلول‌های سرطانی به‌وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ورزش های مفید برای سالمندان

قدم زدن ،ضربان قلب و گردش خون را افزایش می دهد، تنفس را بهبود می بخشد، استقامت را بالا می برد و ماهیچه ها را قوی می کند. شنا در آب گرم، هم فایده های فیزیکی دارد و هم تسلی بخش ذهن شماست. شنا علاوه بر این که خوش هیکلی را برای شما به ارمغان می آورد، باعث کالری سوزی می شود. آن دسته از افراد مسنی که مشکل زانو دارند باید قید دوچرخه سواری را بزنند یا از دوچرخه های ثابت استفاده کنند.

فواید بی نظیر گیاه نعنا

نعنا یکی از گیاهانی است که برای تمدد اعصاب و رفع گرفتگی بینی بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده است مصرف نعنا می‌تواند علائم بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا فصلی را تسکین دهد. آلرژی فصلی و تب یونجه سالانه میلیون‌ها نفر را درگیر می‌کند. عصاره گرفته شده از برگ نعنا می‌تواند باعث کاهش ترشح برخی مواد شیمیایی خاص در بدن شود که همین امر جلوی تشدید علائم تب یونجه و آلرژی را می‌گیرد.

کاهش سردردهای فصلی

سردرد فصولی یک پدیده شایع است که سبب بروز علائمی چون تهوع، بی‌خوابی، و مشکلات بینایی می‌ شود. کارشناسان علت بروز میگرن دراین بازه زمانی را استرس، تغییر شرایط آب و هوایی و اختلال در الگوهای خوردن غذا و ساعات خواب می ‌دانند. کارشناسان برای کاهش عوارض ناشی از تغییرات هورمونی، سطح مواد شیمیایی بدن،‌ بر هم خوردن الگوهای خواب و خوراک در حین تعطیلات توصیه می کنند ورزش کنید، مایعات بویژه آب زیاد بنوشید

خطرات سفید کنند ها برای سلامتی

سفید کننده ها از رایج ترین محصولات مورد استفاده در تمام جهان است و می تواند منجر به بروز بسیاری از مشکلات سلامتی شود. قرار گرفتن در معرض سفید کننده ها می تواند علاوه بر مسمومیت های شدید، منجر به بروز آسم و ذات الریه، سوزش چشم، درد قفسه سینه و سوزش پوست شود. این محصولات باید دور از دسترس کودکان قرار داده شود. اگر با مواد سفیدکننده جایی را تمیز می ‌کنید، ترتیبی دهید که تهویه کامل در آن محل برقرار باشد.

این بیماران مواظب ابتلا به کرونا باشند
ناصر سیم فروش،فوق تخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری و استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که «آیا بیماری کرونا اثرات شدیدتری بر بیماران کلیوی دارد؟»،گفت:کرونا به صورت خیلی زیاد باعث نارسایی کلیه نشده و به ندرت این نارسایی ایجاد می‌شود، اما بیمارانی که نارسایی کلیه دارند اگر به کرونا مبتلا شوند، مرگ و میر زیادتری نسبت به بیماران دیگر دارند. وی با اشاره به دلائل زیاد بودن مرگ در بین بیماران کلیوی در صورت ابتلا به کرونا، ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از بیماران دیالیزی و کلیوی مشکلات دیابت و عروقی هم دارند، اگر به کرونا مبتلا شوند، زودتر از بین می‌روند.این استاد بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری افزود: در نتیجه، بیماران کلیوی، دیالیزی و پیوندی در معرض خطر مرگ بیشتری در اثر ابتلا به کرونا هستند.


توصیه های کلیدی درباره حفاظت از کرونا
در دوران همه گیری کرونا از مواد غذایی کم چرب، کم نمک و با قند کمتر استفاده کنید. به جای استفاده از نوشابه و نوشیدنی های شیرین، از دوغ یا ماءالشعیرهای بدون قند در وعده های غذایی استفاده کنید.مصرف سس مایونز را محدود کنید و سالاد خود را با چاشنی هایی همچون انواع سرکه، آبغوره، آبلیمو، آب نارنج و سبزیجات معطر میل کنید.تا جایی که ممکن است، روزانه ماست و شیر و پنیر کم چرب مصرف کنید.مصرف فست فودها مثل انواع پیتزا، سوسیس و کالباس و غذاهای کنسروی که حاوی سدیم و نمک زیادی هستند را محدود کنید تا احتمال ابتلای شما به کرونا کمتر شود.در دوران قرنطینه به جای مصرف تنقلات چرب و پر نمک ، چیپس ، انواع پفک ، و مواد شیرین (مانند انواع شیرینی و بیسکویت )، از انواع میوه ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عضو هیات علمی موسسه گیاه پزشکی کشور نسبت به زنگ خطر انقراض گیاهان بومی در

بیشتر

حسینی – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از همه ظرفیت ها

بیشتر

پارسی – فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت