بسته سلامت

مصرف گلابی و راز سلامت قلب و گوارش

فنولیک موجود در پوست گلابی می‌تواند باعث ارتقای سلامت دستگاه گوارش شود مصرف این میوه می‌تواند روند رشد باکتری‌های مخرب در دستگاه گوارش را کُند، کند. میان مصرف گلابی و کاهش بیماری‌های قلبی- عروقی ارتباط مستقیمی وجود دارد.این میوه سرشار از پتاسیم است که به طور طبیعی باعث کاهش اثرگذاری سدیم و درنتیجه کاهش فشارخون می‌شود. خواص ضدالتهابی، از دیگر فواید مصرف گلابی است.

قوی‌ترین گیاه برای تسکین درد

از دیرباز کاهوی وحشی که گونه‌ای از کاسنیان است یک مسکن موثر و قوی محسوب می‌شود. همچنین برای درمان سیاه سرفه نیز این گیاه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفته است.زمانی که گیاه کاهوی وحشی را از ساقه قطع می‌کنید، یک شیره سفید رنگ از آن خارج می‌شود که همین ماده خواص ضددرد دارد. این ماده در صورتی که خشک شود، به عنوان یک ماده مخدر شناخته شده و قابلیت تسکین درد دارد.

مواد مغذی سفیده تخم مرغ

مواد مغذی سفیده تخم مرغ تخم مرغ‌ها پر از مواد مغذی مفید گوناگون هستند. البته، میزان مواد مغذی یک تخم مرغ بسته به اینکه کل تخم مرغ را می‌خوریم و یا فقط سفیده‌ی آن مصرف می‌کنیم، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. با توجه به اینکه سفیده تخم مرغ تقریباً دارای چربی نیست، بدیهی است که به‌طور قابل‌توجهی کالری کمتری نسبت به تخم مرغ کامل دارد. این ویژگی می‌تواند سفیده تخم مرغ را به انتخابی خوب تبدیل کند.

سنگ پا و فواید آن برای سلامتی

کشیدن سنگ پا موجب کاهش غلظت خون در اندام‌های بالایی بدن می‌شود و باعث کشاندن خون به اندام‌های انتهایی می‌شود به همین دلیل است که موجب کاهش سر‌درد و بیماری‌های مربوط به مغز می‌شود. سنگ پا کشیدن می تواند بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، بی‌خوابی، فکر و خیال زیاد را بهبود بخشد، البته اگر به‌طور مداوم صورت پذیرد.از دیگر فواید استفاده از سنگ خستگی و کوفتگی پا برطرف می‌شود.

مبارزه با آلودگی و جوش های پوستی

با توجه به خاصیت ضد میکروبی این ترکیب، ترکیب روغن دارچین با عسل در سراسر جهان برای درمان بیماری های پوستی ای مانند آکنه و جوش و یا آلودگی های پوست مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل که برای درمان زخم ها و سوختگی ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند باعث کاهش عفونت های پوستی شده و دارای تاثیر بیشتری نسبت به داروهای معمولی است.

فصل سرما و نگرانی برای موج جدید کرونا
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در تهران گفت: با شروع فصل سرما و افزایش سطح ترددهای درون شهری نگران تجربه موج جدید کرونا هستیم. علیرضا زالی ، اظهار کرد: در حال حاضر اعمال محدودیت‌ها و استمرار یا کاهش آن بستگی به شرایط اپیدمی و وضعیت بیماری کرونا در هر منطقه‌ای دارد و شاخص‌هایی مانند میزان موارد ابتلا، بستری یا مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ با چگونگی اعمال محدودیت‌ها و طبقه بندی شهرهای سراسر کشور ارتباط مستقیمی دارد.او با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونای هر شهر باتوجه به شاخص‌های بیماری کرونا می‌تواند محدودیت‌هایی را در آن شهر اعمال کند، افزود: اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاعل آسیب جدی به آن‌ها وارد می‌کند. کاهش محدودیت‌ها همراهی مردم و سازمانها را می طلبد.

توصیه های دارویی در مورد ویتامین د۳
هرگز دارو را بیش از میزان تجویز شده توسط پزشک مصرف ننمایید.شکل خوراکی دارو بعد از غذا با یک لیوان پر از آب مصرف شود و شکل تزریقی آن در عضله تزریق می گردد.مصرف بیش از حد ویتامین د می تواند موجب مسمومیت و بروز عوارض گردد. بنابراین قرص های ۵۰ هزار واحدی این ویتامین نباید روزانه مصرف شوند. مصرف روزانه و بیش از حد این ویتامین در حد چند صد هزار تا یک میلیون واحد، می تواند مسمومیت ایجاد نماید.علائم مسمومیت با ویتامین د عبارتند از: رسوب بیش از حد کلسیم در استخوان و یا بافتهای نرم مانندذ کلیه، قلب، ریه و پرده گوش، افزایش کلسیم خون، ضعف، خستگی، تهوع و استفراغ، یبوست، پرنوشی، پرادراری
در صورت بروز تهوع استفراغ شدید و یا ضعف شدید به پزشک خود اطلاع دهید.
مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو بیرجند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت