بسته سلامت

گیاهان جایگزین پنی سیلین

بیماران مبتلا به تب روماتیسمی بهتر است دمنوش زنجبیل و دارچین را جایگزین پنی سیلین کنند.بیماران مبتلا به گلودرد چرکین ، بهتر است دمنوش آویشن و تخم بارهنگ را جایگزین کنند. بیماران مبتلا به سرماخوردگی، بهتر است دمنوش گل گاوزبان و گل بنفشه را جایگزین کنند. بیماران مبتلا به آنفلوآنزای ویروسی بهتر است دمنوش بومادران و بابونه وبیمارانی که سرفه های مکرر می‌کنند بهتر است دمنوش پیاز و عسل میل کنند

معافیت زنان باردار از اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون در پاسخ به این پرسش که چه معافیت‌هایی برای زنان باردار در زمینه اهدای خون وجود دارد، گفت، زنان باردار امکان اهدای خون ندارند و چنانچه فرزند آنها از شیر مادر تغذیه کند نیز تا پایان دوره شیردهی معاف از اهدای‌خون هستند. حاجی‌بیگی افزود: اهدای خون برای زنانی که از زمان زایمان آنها بیش از ۶ هفته گذشته باشد منعی ندارد و این زنان می‌توانند با اهدای ‌خون به دیگران کمک کنند.

شب موبایل را کنار بگذارید

با بروز اختلال در تولید ملاتونین و چرخه های خواب، نور نمایشگر دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند هنگام شب می تواند در هورمون هایی که گرسنگی را کنترل می کنند نیز اختلال ایجاد کرده و خطر چاقی را افزایش دهد. کمبود خواب می تواند سطوح انسولین را بر هم بزند که به طور مستقیم بر متابولیسم بدن تاثیرگذار است. خواب ناکافی می تواند سلول های پاکسازی که توسط سلول های مغزی تولید می شوند، باز دارد.

ماسک هایی که مضر هستند!

دانشمندان گفتند ماسک نزدن بهتر از بکارگیری ماسک کهنه است. آنها نتیجه گرفتند که ممکن است ماسک‌های قدیمی از ماسک نزدن بدتر باشد. این یافته‌ها احتمالاً بر راهنمایی در مورد استفاده از ماسک و طراحی بالقوه ماسک تاثیر می‌گذارد.کارایی فیلتراسیون ماسک برای محافظت در برابر کرونا ضروری استدر حالی که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ماسک صورت در کاهش انتقال کووید۱۹ در جامعه موثر است.

حذف کلسترول با مصرف گیاهان

بدن برای تنظیم عملکردهای خود به کلسترول ناچیزی نیاز دارد اما اکثر ما به این حد اکتفا نمی ‌کنیم. اغلب کلسترول مازاد از مصرف محصولات حیوانی وارد بدن ما می ‌شود و نه گیاهان. تجمع کلسترول در خون عامل اصلی بیماری‌ های قلبی، سکته مغزی و حملات قلبی است. اکثر متخصصان تغذیه توافق دارند که، جایگزین نمودن گوشت ‌های پرچرب با مواد غذایی گیاهی و روغن های گیاهی تغییری سالم در سبک زندگی است.‌‌‌‌‌‌

آیا سرایت و بیماری زایی کرونا در روزهای سرد افزایش می یابد؟
معاون فنی علوم پزشکی گیلان گفت: اگر مردم در روزهای سرد پیش رو از خودشان محافظت نکنند و ایمنی بدنشان کاهش یابد، شانس ابتلا به عفونت های حاد تنفسی به ویژه کرونا در آنان افزایش می یابد. دکتر مسعود نوروزی، ویروس هایی که باعث عفونت های دستگاه تنفسی می شوند را سرما دوست دانست و اظهار کرد: ویروس هایی مانند کرونا و آنفلوانزا در هوای سرد فعالیت و سرایت بیشتری دارند.وی با اشاره به رفتارهای عجیب ویروس کرونا طی ماه های اخیر، افزود: اگرچه کرونا نشان داده می تواند در فصول گرم سال هم انتقال داشته باشد و بیماری زایی ایجاد کند، اما مانند سایر ویروس های حاد تنفسی، در فصل سرد فعالیت و سرایت بالایی دارد و ایمنی بدنشان کاهش یابد می تواند بیماری زایی شدیدتری داشته باشد.

این سبزیجات را بهتر است قبل از مصرف، بپزید
خام گیاه خواری شاید دارای ارزش غذایی باشد، اما سبزی هایی هم وجود دارد که پختن آنها، باعث افزایش ارزش غذایی شان می شود.گوجه فرنگی: اگر می خواهید از خواص لیکوپن موجود در گوجه فرنگی که یک آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی است، بهره ببرید، آن را بپزید. شما در هنگام مصرف گوجه فرنگی به صورت خام فقط ۴ درصد از لیکوپن آن را به بدن می رسانید. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی پخته به راحتی جذب بدن می شود.هویج: سطوح بتاکاروتن که نوعی آنتی اکسیدان بوده و در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود، در هویج پخته شده چند برابر افزایش می یابد.اسفناج: حجم اسفناج با پخته شدن کاهش می یابد و شما می توانید مقدار بیشتری از آن را بخورید. اسفناج همچنین به تقویت سیستم عصبی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت