بسته سلامت

چربی شکمی خطرناک است!

از بین بردن چربی شکمی باید در اولویت باشد، زیرا خطر بیشتری برای بیماری‎های قلبی و سایر مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا و التهاب را به همراه دارد. علاوه برداشتن فعالیت منظم بدنی مرکز بر مصرف مواد غذایی غنی از مواد مغذی و کاهش غذا‌های فراوری شده با قند بسیار مهم است.ترکیب غذا‌های ضد التهاب مانند زغال اخته، پروتئین‌های با کیفیت چربی‌های سالم از آووکادو و ماهی‌های چرب، ‌‌به کاهش وزن کمک می کند.

دمنوشی برای افزایش سیستم ایمنی بدن

مصرف خیسانده تخم بالنگو و بارهنگ در آب و گلاب به همراه کمی زعفران، یکی از دمنوش‌های موثر خواهد بود. برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را به همراه یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط کرده و نیم ساعت صبر کنید تا بالنگو و بارهنگ به خوبی لعاب دهند. سپس سرِ قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را به مواد قبلی اضافه کنید.

آب هویج قند خون را کنترل می‌کند

نوشیدن مقدار کمی آب هویج به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند. مطالعات در موش‌های مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان می‌دهد که آب هویج قند خون را کاهش می‌دهد؛ زیرا حاوی پروبیوتیک‌ها، که باکتری‌های مفیدی و مرتبط با دیابت هستند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کنترل قند خون به دلیل اثر ضد التهابی رنگدانه‌های آنتوسیانین اتفاق می افتد. آب هویج منبع خوبی از پتاسیم است، ماده معدنی که نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد.

چای سفید به کنترل کلسترول کمک می کند

چای سفید خواص زیادی دارد که به کنترل کلسترول کمک می‌کند. این چای بدون شک بهترین نوشیدنی طبیعی برای کاهش کلسترول بالا است. چای سفید دارای خواص کلسترول خون است و دارای آنتی اکسیدان است. در صورت تمایل، به جای چایی نیز می‌توان از قهوه‌های فیلتردار با میزان چربی کم استفاده نمود، افزایش خرید قهوه با قیمت‌های متنوع، نشان‌دهنده استقبال زیاد از این نوشیدنی پرطرفدار می‌باشد.

فواید نوشیدنی با زنجبیل

بهبود گردش خون و دفع سموم بدن. رفع اختلالات دستگاه گوارش؛ چرا که آن سرشار از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است که هضم غذا را تسهیل می‌کند. بهبود سلامت قلب و عروق خونی و جلوگیری از بیماری‌های قلبی. زنجبیل به جلوگیری از سرطان‌های معده، خون، پوست، لوزالمعده، روده بزرگ، پستان و کبد کمک می‌کند؛ زیرا حاوی فلاونوئیدها است که نقش اصلی در جلوگیری از ظهور سرطان دارد.


اگر در دوران کرونا «مسکن» مصرف کنیم چه بلایی سرمان می آید؟
متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر جدی گرفتن انواع سردردها در ایام شیوع کرونا، گفت: مصرف خودسرانه مُسکن یا آنتی بیوتیک‌ عاملی برای پنهان شدن دیگر علائم بیماری مانند تب است. ناصر مهربان، اظهار داشت:کرونا یک بیماری ویروسی است نه باکتریایی. مصرف خودسرانه مُسکن و یا آنتی بیوتیک‌ عاملی برای پنهان شدن دیگر علائم بیماری مانند تب است.وی افزود:خیلی از افراد با مشاهده هر سردردی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف مُسکن می‌کنند که می‌تواند آسیب جدی به نواحی مختلف بدن از جمله کلیه وارد کند.وی با اشاره به عوارض نامطلوب مصرف خود سرانه مسکن‌ها، متذکر شد: همچنین مصرف مسکن‌ها می تواند باعث سرکوب علایم مهم بیماری مثل درد و تب شود که تشخیص دیررس بیماری زمینه‌ای،عوارض جبران ناپذیر را در پی دارد.

تغذیه مناسب سدی در برابر کرونا

در پیشگیری از بروز مسمومیت ها کوشا باشیم. به منظور کاهش مسمومیت های دارویی موارد ذیل را باید رعایت کرد:خطرات ناشی از مسمومیت در کودکان، خانمهای باردار و افراد سالمند می تواند شدیدتر از دیگر افراد باشد.داروها را مطابق با توصیه پزشک یا داروساز و نه بیشتر از آن مصرف نمائید و به طول دوره درمان مشخص شده توسط پزشک دقت نمایید. بر مصرف داروهای افراد مسن خانواده نظارت داشته باشید.امکان مسمومیت در اثر مصرف مکمل ها به ویژه در کودکان وجود دارد. پیش از مصرف آنها با پزشک و یا داروساز مشورت کنید.لیست تمام داروها و مقادیر آنها را روی یک برگه یادداشت کرده و در هنگام مراجعه به پزشک همراه داشته باشید تا مجددا تجویز نگردد. مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت