بسته سلامت

نکات منفی مصرف بیش از حد گردو

با وجود آن که گردو خواص تغذیه‌ای و درمانی بی‌شماری دارد، مصرف بیش از حد آن می‌تواند نگرانی‌هایی به دنبال داشته باشد. این مغز احتمال آلرژی‌زایی دارد و در کودکان یا بزرگسالان مستعد به آلرژی با نشانه‌های مختلفی مثل آبریزش بینی، خارش، کهیر، تهوع، سرگیجه، اسهال، دل‌درد و… بروز می‌کند و در شکل حاد و خطرناک آن می‌تواند سبب التهاب مجاری تنفسی و تنگی‌نفس شود. البته احتمال حساسیت‌زایی گردو کم است.

امکان انتقال کرونا از طریق نفس کشیدن

نفس کشیدن در یک اتاق بسته می‌تواند سبب انتشار ویروس کرونا شود و عطسه شدیدترین راه انتشار ویروس کرونا است. ویروس از این طریق به بیرون از دهان پرتاپ می‌شود و زمینه انتقال آن را به دیگران فراهم می‌کند. ذرات ویروس کرونا تا هشت متر امکان پرتاپ را دارند که البته این مقدار به ندرت رخ می‌دهد و حداکثر در فاصله حدود ۲ متری بر سطح زمین یا اشیا فرود می‌آیند. انتشار ویروس کرونا شود.

چقدر پیاده روی کنیم تا «چاق» نشویم؟

متخصص پزشکی ورزشی گفت: هر فرد معمولی باید هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشد، اما افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید ۲۵۰ دقیقه پیاده روی کنند. فائزه ملک لو گفت: اصولا عدم‌تعادل بین انرژی دریافتی و کالری مصرفی باعث اضافه وزن می‌شود.وی ادامه داد: با رژیم‌ غذایی صحیح و سالم می‌توانیم این مشکل را حل کنیم. استفاده از سبزیجات و کاهش مصرف چربی موثر است.

شکستگی لگن خطر آفرین برای زنان

شکستگی لگن به تنهایی از تمام سرطان‌های مختص زنان بروز بالاتری دارد که همین موضوع مرگ و میر ناشی از شکستگی لگن را هم افزایش می‌دهد تا جایی که ۲۰ تا ۵۰ درصد کسانی که دچار شکسنگی لگن می‌شوند در سال اول پس از شکستگی فوت می‌کنند کم‌تحرکی، مصرف سیگار و الکل، تغذیه نامناسب و… می‌تواند زمینه‌ساز بروز پوکی استخوان باشد که باید با اقدام به موقع جلوی آن را گرفت

مصرف سیر در این موارد ممنوع!

سیر بهترین درمان برای گردش خون است به همین دلیل توصیه می شود از مصرف سیر پرهیز کنید چون موجب خونریزی شدید می شود.اگر بعد از خوردن سیر دچار تپش قلب می شوید بهتر است در این مورد احتیاط کنید. مصرف سیر در دوران بارداری برای درمان به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتما باید با مشورت پزشک مصرف شود. اگر فشارخون طبیعی یا پایین دارید بهترین پیشنهاد این است که از خوردن سیر پرهیز کنید.

افراد دارای علائم خفیف به مراکز درمانی مراجعه کنند
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نگرانی اصلی ما بیشتر مربوط به افراد بدون علامت یا با علائم خفیف بیماری است که تقاضا داریم این افراد زودتر به مراکز ۱۶ ساعته درمانی مراجعه کنند تا به موقع شناسایی، ایزوله یا بستری شوند.دکتر قاسم جان‌بابایی با ابراز تاسف از روند افزایشی تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در کشور و استان کرمان، عنوان کرد: هنوز داروی مشخصی برای درمان این بیماری کشف نشده و در نتیجه تنها راه ممکن برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، مراعات مردم است وی تاکید کرد: توصیه اکید داریم که مردم به گونه ای رفتار کنند که دچار این بیماری نشوند و این امر نیز تنها با مراعات توصیه‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

پویش رژیم غذایی سالم با هدف افزایش ایمنی در برابر کرونا
بیماری کووید۱۹ مشابه آنفلوآنزای فصلی با علائمی مانند سرفه، ضعف، درد، تنگی نفس، از بین رفتن قوه بویایی و چشایی و غیره بوده و با استفاده از روش های پیشگیرانه شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دستها می توان ار ابتلاء به آن جلوگیری کرد. اما مهم ترین راه جلوگیری از ابتلاء به آن تقویت سیستم ایمنی بدن است و با توجه به اینکه تا کنون تلاش ها برای ساخت واکسن برای مقابله با کرونا به نتیجه مشخصی نرسیده است، می‌توان با یک رژیم غذایی مناسب و مغذی از ابتلا به آن جلوگیری کرد. اکنون بیش از پیش بر تغذیه درست و سالم به‌ عنوان راه مقابله با کرونا تاکید می شود. مرکز اطلاع رسانی مدیریت غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت