بسته سلامت

به چایی کیسه ای لب نزنید

یک بسته چای کیسه ای بیش از ۱۱ میلیارد میکروپلاستیک را درون یک فنجان چای آزاد می کند براساس شواهد نوع پلاستیک مورد استفاده در چای کیسه ای می تواند باعث افزایش احتمال ایجاد جهش های ژنتیکی و آسیب به سیستم غدد درون ریز و توانایی باروری در افراد شود. و خطر تجزیه پلاستیک و آزاد کردن مواد سمی آن افزایش می یابد. و می تواند برای سلامت انسان بیشتر از آن چه فکر کنیم ، مضر باشد.

گلابی سیستم ایمنی را تقویت می کند

گلابی ها آنتی آکیدان هایی در خود دارند به نام فلاونوئید که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند. اگر احساس سرماخوردگی می کنید، بلافاصله یک گلابی یا یک لیوان آب گلابی میل کنید. محتوای غنی از فیبر گلابی، برای حفظ سلامت روده بزرگ بسیار مفید است. پکتین موجود در این میوه نیز به عنوان یک ملین در زمان یبوست به افراد کمک می کند. قند موجود در گلابی در بدن به تنظیم قند خون کمک می کند.

کنترل فوری افت فشار خون در منزل

آب چغندر خام یکی از موثرترین درمان های خانگی برای فشار خون است. افرادی که دارای فشار خون پایین هستند، بهتر است روزانه یک لیوان آب چغندر میل کنند. این درمان در عرض یک هفته موثر واقع می شود.. قهوه سیاه: یک فنجان قهوه سیاه بدون شیر می تواند در هنگام ضعف و افت فشار به شما کمک کند. وجود نمک در رژیم غذایی بسیار مهم است و برای افرادی که دچار فشار خون پایینش هستند، هم مفید است.

راهکارهای درمان خانگی برای نفخ

بهترین راهکار برای جلوگیری از نفخ و گاز معده داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است. غذاهایی که باعث نفخ می شوند را شناسایی کنید و آن ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، به غیر از سبزیجات و میوه ها.بسیاری از غذاها برای رژیم غذایی متعادل ضروری نیستند، پس می توانید آنها را حذف کنید.همیشه فعال باشید، زیرا ورزش کردن به سیستم گوارشی شما کمک می کند.سیگار نیز عامل تحریک کننده برای نفخ است.

کاکائو برای دیابت مفید است

کاکائو برای مبتلایان دیابت بسیار مفید است و همچنین توانایی کنترل قند خون را دارد. در واقع از آنجا که به کاکائوی طبیعی و خالص، قند اضافه نشده در نتیجه قند خون را در اول صبح افزایش نخواهد داد و بر خلاف بسیاری از غلات های شیرین، یک انتخاب خوب برای صبحگاه است. پودر کاکائو می تواند یک وعده غذایی آسان و راحت را به شما ارائه دهد و سیرکننده و مغذی باشد. یک ظرف پنکیک برای صبحانه میل کنید.

تغذیه مناسب سدی در برابر کرونا

تعدادی از غذاها به علت داشتن ویتامین C، در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارند. انواع میوه‌ها و سبزی‌ها مانند انواع لیمو، انواع مرکبات، انواع توت، کیوی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی و سبزی های برگ سبز از قبیل انواع کلم به دلیل داشتن ویتامین C می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند.
غلات سبوس‌دار و حبوبات، منابع غذایی خوبی برای ویتامین‌های گروه B هستند که مصرف این مواد در بدن از بروز عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی پیشگیری می‌کند. مصرف سیر که دارای آهن و روی است، موجب تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر عفونت‌های ویروسی می‌شود.

مرکز اطلاع رسانی مدیریت غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

عوارض استفاده از رنگ های موی غیرمجاز

ایجاد حساسیت، موخوره، شکنندگی و گره خوردگی، ریزش مو در اثر مصرف مکرر رنگ مو خصوصا رنگهای غیر مجاز پدیده ای رایج است حتی در برخی موارد پیاز مو به سبب مصرف این مواد سوخته و باعث طاسی غیرقابل برگشت یا تاول بر روی پوست سر می گردد. درحضور آمونیاک ، بازگشت منافذ ساقه مو به حال طبیعی به سختی صورت گرفته و باز ماندن مداوم منافذ باعث ادامه خروج رطوب و پروتئین و خروج ترکیبات رنگ زا و پاک شدن رنگ می شود.مصرف آن بدلیل احتمال سمیت تنفسی و واکنشهای آلرژی زا در فرمولاسیون محدود شده است . پارا فنیلین دی آمین در بعضی از رنگها ممکن است سبب التهابات پوست و تورم شود.

کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت