بسته سلامت

منبع عالی آهن در مواد غذایی

آهن یک ماده لازم و مهم غذایی است. گندم یا عدس به صورت جوانه زده از منابع بسیار خوب اهن محسوب می شوند که می توانید آنها را همراه سالاد با آبلیمو میل کنید و حتی از این جوانه ها به صورت تازه یا خشک شده در غذاهای کودکان استفاده کنید. باید توجه داشت چون آهن منابع گیاهی از نوع فریک است برای افزایش جذب این نوع آهن، منابع گیاهی ذکر شده را با منابع ویتامین C مثل لیمو ترش یا نارنج باید مصرف کرد.

کلید اصلی شفا ویروس کرونا

کلید اصلی کرونا ویروس کلمه شفا شستشوی صحیح دست ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده صحیح از ماسک می باشد.که دربرگیرنده استفاده صحیح از ماسک، شستشو و ضدعفونی مکرر دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ایمن است ارزش هیچ چیز بالاتر از حفظ جان و سلامتی فرد و خانواده نمی باشد، امید است که آه حسرت و ندامت در برگزاری مراسم های شادی و دورهمی های خانوادگی دامن گیر افراد نشود.

کاهش سکته مغزی با گلابی

خوردن میوه های گوشت سفید مثل گلابی، به طرز چشمگیری در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی موثر است. بر اساس این مطالعه، شرکت کنندگانی که بیش از ۱۷۱ گرم میوه گوشت سفید مصرف می کردند، به نسب کسانی که کمتر از ۷۵ گرم از این میوه ها استفاده می کردند، تا ۵۲ درصد کمتر به سکته مغزی دچار شده اند. محققان دلیل این تاثیر قابل ملاحظه را میزان بالای فیبر و فلاونوئید در این میوه های می دانند.

راه های انتقال بیماری سل

مرجانی متخصص بیماریهای عفونی درباره راه های انتقال سل گفت: با توجه به این که بیماری از فرد به فرد منتقل می شود، درصورتی که بیمار از بیماری خود خبر نداشته باشد از طریق سرفه، نفس کشیدن و یا حتی حرف زدن می تواند میکروب را و باعث آلودگی و انتقال به سایر افراد شود.را پیشگیری و جلوگیری از ابتلای سایر افراد برشمرد و افزود: در طی زمان کوتاهی حدود ۲ تا ۳ هفته بیماری وی از حالت مسری بودن خارج می شود.

بهترین زمان خوردن چای سبز

یک متخصص تغذیه گفت: بهترین زمان خوردن چای سبز، یک ساعت پس از صرف صبحانه است.شریف عزمی درباره فواید نوشیدن چای سبز که در رأس آن کاهش وزن قرار دارد، گفت: این نوشیدنی، چربی سوز است زیرا دارای موادی است که روند سوخت و ساز بدن و آنتی اکسیدان‌ها را تسریع می‌کند.چای سبز حاوی کافئین و کاتچین (نوعی آنتی اکسیدان طبیعی) است. این دو ترکیب، به روند متابولیسم کمک می‌کنند.

علائم غیرمعمول تر کووید-۱۹
تب، سرفه و تنگی نفس از شایع ترین علائم بیماری کووید-۱۹ بوده و بیشتر شناخته شده هستند. ریزش مو: اگرچه دلیل آن مشخص نیست، به نظر می رسد ریزش مو علامت دیگری است که برخی از افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹به آن دچار می شوند. ممکن است ریزش مو مربوط به استرسی باشد که هنگام مقابله با عفونت به بدن وارد می شود. التهاب ملتحمه: پزشکان تاکید کرده اند که بیماری کووید-۱۹ می تواند موجب عارضه التهاب ملتحمه (قرمزی چشم) شود. التهاب ملتحمه، یک عفونت ویروسی یا باکتریایی مسری در ملتحمه چشم است، غشایی که کره چشم و پلک را می پوشاند. احساس گیجی: به گفته کارشناسان ممکن است بیماری کووید-۱۹ در افراد مسن با احساس گیجی نشان داده شود یا عارضه تشدید شود.

ویروس کرونا چند سال دیگر ریشه کن می‌شود؟
محققان در تحقیقی انواع ماسک از نوع جراحی تا ماسک های تولید شده از پشم گوسفند را مورد بررسی قرار دادند که در این میان کمترین اثربخشی را ماسک هایی داشتند که از پوست و پشم گوسفند تهیه شده بودند.مارتین فیشر یکی از محققان گفت: نتیجه آزمایش بسیار تعجب آور بود، در این تحقیق ما مشاهده کردیم تعداد ذرات آلوده در ماسک های پوستی و پشمی بسیار بیشتر از شرایطی بود که از ماسک استفاده نشده بود. هدف ما این است که مردم را به استفاده از ماسک تشویق کنیم، اما ماسکی که اثربخشی لازم را داشته باشد.در این تحقیق مشخص شد ماسک N95 بهترین کارآیی را در محافظت از فرد در برابر ویروس کرونا دارد. ماسک های جراحی که توسط کادر درمان مورد استفاده قرار می گیرند نیز موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت