بسته سلامت

بادام بهبودی دستگاه قلبی عروقی

بادام سرشار از ترکیبی موسوم به تیروزین است که یکی از اجزاء سازنده برای تولید دوپامین و دیگر انتقال دهنده‌های عصبی مربوط به حالات فرد می‌باشد و این بدان معناست که خوردن یک مشت بادام نه تنها موجب بهبودی و سلامت دستگاه قلبی عروقی می‌شود بلکه به خاطر دارا بودن مقدار فراوانی فیبر و اسیدهای چرب غیر‌اشباع چند زنجیره‌ای باعث بهبود اخلاق فرد نیز می‌شود روزی جند بادام بخورید.

یوگا آرامش تن و روح

تمرینات تنفس یکی از اجزای اصلی تمرینات یوگا می‌باشد، که نه تنها نفس و بدن را هماهنگ می‌کند، بلکه استرس را کاهش می‌دهد و آرامش درونی را پرورش می‌دهد. یوگا همچنین ترکیبی از موقعیت‌ها و حالات مختلف بدن است که به افزایش توانایی، قدرت عضلات، انعطاف پذیری و تسکین درد‌های مزمن کمک می‌کند. سبک‌های مختلف یوگا و بهترین نوع که مناسب شماست را تجربه کنید.یوگا هم ارامش تن هم روح است.

آدامس روی مغز تأثیر می گذارد

آثار مثبت: جویدن آدامس هم اثر ضد اضطراب دارد هم روحیه را بهبود می بخشد. مصرف آدامس باعث کاهش سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب می شود و حرکت ساده ی جویدن برای بیشتر آدم ها تأثیر آرامش بخش دارد. این کار باعث رفع خستگی و اضطراب می شود و بهبود روحیه در طول روز می شود.آثار منفی: اما وارد شدن فشار مداوم به فک باعث افزایش تعداد و تناوب میگرن ها و سردردهای تنشی می شود

تشنه هم نیستید آب بنوشید

محققان می‌گویند: «با افزایش سن، افراد باید آب بیشتری بنوشند تا تغییرات و تنظیم دمای بدن به خوبی انجام شود». کم آبی بدن می‌تواند باعث بیماری از جمله درد عضلانی، خستگی و گرمازدگی شود. و نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و قهوه را محدود کنند؛ زیرا باعث کم آبی بدن می‌شود. کم آبی بدن موجب افزایش دمای بدن در بزرگسالان مسن‌ می‌شود . در افراد جوان‌تر موجب مفید واقع نشدن حرکات ورزشی می‌شود.

موسیر چه خواصی دارد؟

موسیر گیاهی چند ساله دارای غدد زیرزمینی مراتع است. پیاز موسیر در درمان رماتیسم، ترمیم زخم های سطحی، سنگ معده و خلط سینه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین موسیر به عنوان عطر و طعم دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. موسیر شامل مواد اصلی است که برای سلامت استخوان بسیار مهم هستند.مصرف گیاه موسیر ایرانی فواید بی نظیر را به همراه دارد و به درمان برخی از بیماری ها کمک شایانی می کند.

انتقال کرونا از فرد مبتلا به سایر افراد خانواده چگونه است؟

رییس مرکز بهداشت شهرستان دلیجان گفت: امروزه شاهد الگوی خوشه ای بیماری بین افراد خانواده و فامیل هستیم.دکتر اسحاقی افزود: آمار ابتلایان حاکی از این می باشد که وقتی یک فرد مبتلا می شود بیماری را به صورت خوشه ای به سایر افراد خانواده انتقال می دهد، به همین دلیل آمار ابتلا و فوتی ها بیشتر و بیشتر می‌شود..وی هشدار داد: نگرانی عمده ما این است که با شروع ماه ربیع الاول مراسم های عروسی و جشن های شادی از سر گرفته شده و تجمعات با توجه به برودت هوا، باعث انتقال هر چه بیشتر بیماری شود.:گرفتن مراسم و تجمعات در این اوضاع بحرانی و افزایش بیش از حد آمار ابتلا و فوتی ها همچون بمب ساعتی می ماند که هر لحظه ممکن است، منفجر شود.

کرونا در کمین مردان مجرد
از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، محققان اعلام کردند که مردان چند برابر زنان در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند و یافته های اخیر در تأکید این مسئله، اعلام کرده اند که مردان مجرد در مقایسه با مردان متأهل بیشتر در خطر ابتلا به کووید- ۱۹ هستند. مرد بودن، درآمد پایین، سطح تحصیلات پایین، مجرد بودن و تولد در کشورهای کم درآمد یا درآمدجزء عواملی هستند که با افزایش خطر مرگ و میر ناشی کرونا مرتبط اند. محققان دانشگاه استکهلم سوئد معتقدند که اثرات مستقل مختلفی از عوامل پرخطر جداگانه ای وجود دارند که تمام آنها با افزایش خطر مرگ بر اثر کرونا مرتبط هستند. این در حالی است که محققان در یافته های قبلی خود هم اعلام کرده بودند که به طور کلی، مرگ و میردر افراد مجرد بیشتر دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت