بسته سلامت

لاغری فرانسوی‌ها: موقع شام گپ می‌زنیم

راز لاغری بیشتر مردم فرانسه در لذت بردن از غذاهاست. نزدیک به ۱۰۰ درصد فرانسوی‌ها ترجیح می‌دهند شام را دورهمی بخورند و گپ بزنند چون غذاخوردن را یک رویداد اجتماعی می‌دانند. به طور میانگین در روزهای کاری ۳۳ دقیقه و در آخر هفته ۴۳ دقیقه زمان صرف خوردن پیش‌غذا می‌‌شود، فرانسوی‌ها هنگام صرف غذا هرگونه عامل حواس‌پرتی مثل تماشای تلویزیون یا کار با هر وسیله الکترونیکی را حذف می‌کنند.

تاثیر آب آلبالو و کیفیت خواب خوب

میوه آلبالو حاوی مقادیر فراوانی ملاتونین می‌باشد، در نتیجه آب آلبالو دارای مقدار بسیار بیشتری ملاتونین خواهد بود. مصرف منظم آب آلبالو می‌تواند با افزایش سطح هورمون ملاتونین در خون به بهبود کیفیت خواب کمک شایانی کند. اسیدآمینه ترپیتوفان و پروآنتوسیانیدین موجود در این آب میوه نیز به افزایش تولید، اثر و بقای ملاتونین کمک می‌کند، البته نباید روی تریپتوفان موجود در این نوشیدنی حساب ویژه‌ای باز کرد.

علائم درگیر شدن ریه ها با کرونا

رنگ آبی لب ها، لاله گوش یا بستر ناخن ها: این شرایط که به نام سیانوز شناخته می شود، نشانه ای از هیپوکسمی شدید است که نشان می دهد سلول های بدن به میزان کافی خون اکسیژن دار دریافت نمی کند. باید بسیار جدی گرفته شود و فرد مراقبت های پزشکی فوری دریافت کند. سوزش: اگر هیپوکسمی مشکلی طولانی مدت باشد، بدن ممکن است بیش از حد گلبول های قرمز تولید کند و این شرایط موجب افزایش غلظت خون شود.

در معرض آفتاب قرار نگیرید

وقتی صحبت از چین و چروک می شود ،همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. چین و چروک های پنجه کلاغی هم از این قاعده مستثنا نیستند پس بهتر است از عواملی که سبب ایجاد این چروک ها می شود جلوگیری کنیم. هیچ چیز به اندازه اشعه uv خورشید به پوست آسیب نمی رساند. این اشعه الاستین را از بین می برد و تولید کلاژن را که برای جوان و لطیف نگه داشتن پوست شما ضروری است ، کاهش می دهد.

فشار خون قاتل خاموش

ممکن است فرد مبتلا به فشار خون بالا هیچ علائمی نداشته باشد. بنابراین افراد اغلب آنرا “قاتل ساکت” می نامند. اگر فشار خون بالا تشخیص داده نشود، می تواند به قلب، رگ های خونی و سایر ارگان ها مانند کلیه آسیب برساند. جهت بررسی فشار خون به طور مرتب ضروری است. در موارد نادر و شدید، فشار خون بالا باعث تعریق، اضطراب، مشکلات خواب و سرخ شدن می شود. ممکن است فرد دچار سردرد و خونریزی بینی شود.

بهترین داروی درمان «درد» ناشی از کرونا

فوق تخصص کنترل و درمان درد گفت: بهترین درمان درد ناشی از کرونا استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است. حسن محمدی، اظهارکرد: یکی از شایع‌ترین علل مراجعه به کلینیک‌های درمانی، درد است که در میان انواع درد، سردرد وکمردرد شایع‌ترین است.وی افزود: در صورتی که درد بیش از حد اندازه طول بکشد و یا مدت زمان ماندگاری آن بیش از ۳ تا ۶ ماه باشند، درد مزمن است.وی ادامه داد: کمردرد یکی از شایع‌ترین دردها محسوب می‌شود و درمان آن با روش های متعدد انجام می‌گیرد که در گام نخست تغییر سبک زندگی باید مدنظر قرار گیرد، فرد وزن خود را کاهش دهد و نشستن و برخاستن و یا نحوه بلند کردن اجسام توسط آن به صورت صحیح انجام گیرد.

آغاز پویش رژیم غذایی سالم با هدف افزایش ایمنی در برابر کرونا

۱۶ اکتبر در تقویم جهانی تحت عنوان «روز جهانی غذا» نامگذاری شده و در کشور ما نیز به علت اهمیت بالای این مساله در ۲۴ مهرماه هر سال برنامه‌ های متنوعی برگزار می شود. امسال سازمان غذا و دارو با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در ایران، شعار ملی روز جهانی غذا را با محوریت “آغاز پویش رژیم غذایی سالم با هدف افزایش ایمنی در برابر کرونا” تعیین نموده است. اما مهم ترین راه جلوگیری از ابتلاء به آن تقویت سیستم ایمنی بدن است می‌توان با یک رژیم غذایی مناسب و مغذی ایمنی بدن را افزایش داد. به همین دلیل اکنون بیش از پیش بر تغذیه درست و سالم به‌ عنوان راه مقابله با کرونا تاکید می شود.

مدیریت نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو بیرجند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت