بسته سلامت

خطر قلیان بیشتر از سیگاری

کورانی‌فر پزشک متخصص ریه گفت: هر کسی که سیگار یا قلیان بکشد ما او را در مرحله یک نارسایی تنفسی قرار می‌دهیم، ضرر قلیان به مراتب بیشتر است، مصرف دو بار قلیان معادل پنج پاکت سیگار است، و این نارسایی به اینکه از چه سنی شروع کند بستگی دارد، هر چه زودتر شروع کرده باشد تخریب بیشتر است و هر چه تعداد مصرف بیشتر باشد میزان آسیب جدی‌تر خواهد بود. قلیان بدن را مستعد سرطان ریه تا ۸۵ درصد بیشتر می کند.

استفاده از وازلین خوب یا اشتباه؟

وازلین فقط مشکل خشکی پوست را به‌صورت موقت بهبود می‌بخشد و مثلا از تشدید خشکی پوست جلوگیری می‌کند اما اصلا توانایی درمان خشکی پوست و مشکلات دیگر را ندارد. آکادمی درماتولوژی آمریکا نیز به همین دلیل اعلام کرده از وازلین برای دستیابی به چنین اهدافی استفاده نکنید و خصوصا به افراد دارای پوست مستعد آکنه هشدار داده که از وازلین دور بمانند تا دچار جوش‌های بیشتر و التهاب پوستی شدیدتر نشوند.

قدم زدن مغز شما را تقویت می کند

در مطالعه ای که در مورد افراد بالای ۶۰ سال انجام شده، اعلام شده است که ۴۵ دقیقه پیاده روی در روز، مهارت های فکری افراد بالای ۶۰ سال را افزایش می دهد. این آزمایش از مدت زمان ۱۵ دقیقه آغاز شد و د طول دوره، به سرعت و زمان افزوده شد. نتیجه این بود که همان افراد بعد از اجرای این برنامه پیاده روی، از نظر روحی سرحال تر بودند. پیاده روی و در کل ورزش، منجر به رهاسازی اندروفین ها، مسکن های طبیعی بدن می شود.

راه های جلوگیری از قوز کردن

افرادی که به اقتضای شغل خود مجبور هستند طولانی مدت پشت میز بنشینند بهتر است پس از یک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کار کردن و پشت میز نشستن، در کنار دیوار قرار گرفته و سینه خود را به دیوار بچسبانند تا در این حالت عضلات ناحیه سینه تحت کشش قرار گیرد.همچنین می توانیم چرخش شانه ها به سمت جلو و عقب را داشته باشیم تا با این کار عضلات پشت کتف و بالای سرشانه و ستون فقرات را نیز تقویت کنیم.

مضرات پرتقال را بشناسید

وجود قند زیاد در پرتقال موجب اضافه وزن، پوسیدگی دندان ها و افزایش قند خون می شود.استفاده از پرتقال برای افراد مبتلا به بیماری دیابت، صرع، تشنج، روماتیسم و افرادی که بی اختیاری ادرار و ریفلاکس گوارشی دارند، توصیه نمی شود.پرتقال شیرین دارای طبع سرد و تر و پرتقال ترش دارای طبع سرد و خشک است؛ بنابراین افراد مبتلا به بیماری های بلغمی و سودایی مزاج از مصرف این میوه به شدت اجتناب کنند.


چرا در دوران کرونا نباید ریش بگذاریم؟
در فرانسه از کارکنان مراکز بهداشتی خواسته شد ریش خود را بتراشند تا ماسک به خوبی به پوست بچسبد. دلیل این موضوع احتمال بالای پنهان شدن میکروب و ویروس در میان موهاست.مردان به‌طور متوسط روزانه ۶۰ بار موهای صورت خود را لمس می‌کنند. در این شرایط ویروس کووید-۱۹ می‌تواند به سادگی در میان موهای صورت نفوذ کرده و برای چندین ساعت در ریش زندگی کند. به عبارتی وقتی ریش دارید به‌ویژه اگر ریش‌تان پر پشت و ضخیم باشد در مقایسه با پوست بدون مو بیشتر در معرض آلودگی و ابتلا به بیماری قرار دارید. از سوی دیگر ماسک نمی‌تواند با وجود ریش پوشش‌دهی عالی داشته باشد. پس اگر ریش دارید باید ماسک دست ساز و پارچه‌ای بدوزید تا ابعاد مناسب صورت شما داشته باشد.

این ویتامین شما را از ابتلا به کرونا نجات می دهد
محققان اعلام کرده اند افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کووید- ۱۹ هستند، بنابراین توصیه می کنند با مصرف ویتامین D به مقدار اندازه و جبران کمبود این ویتامین در بدن، خطر این بیماری را کاهش دهند. محققان با مطالعه روی کارکنان مراکز درمانی که مدت زمان زیادی در معرض نور آفتاب قرار نداشتند و تست کرونای آنها نیز مثبت شده بود، دریافتند که ۵۱ درصد از آنها که دچار کمبود ویتامین D بوده اند، به کرونا مبتلا شده اند. یافته ها حاکی از آن است که این مسئله حتی در افرادی با تفاوت های نژادی هم تأثیر گذار است به طوری که سیاهپوستان به دلیل این که به دلیل تیرگی پوست کم تر ویتامین D را از نور آفتاب دریافت می کنند، بیشتر از سفیدپوستان به کرونا مبتلا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت