بسته سلامت

چربی‌های ضدافسردگی

چربی‌ها، به‌ویژه چربی‌های غیراشباع مانند اسیدهای چرب امگا -۳ و امگا -۶ در ساختمان سلول‌های عصبی به کار می‌روند به همین دلیل مصرف مقادیر مناسبی از روغن‌های گیاهی مایع مانند روغن ذرت، سویا، روغن زیتون و همچنین روغن ماهی برای سلامت و عملکرد سیستم عصبی ضروری است. مصرف روغن ماهی و یا مکمل اسیدهای چرب امگا – ۳ در پیشگیری و درمان افسردگی تاثیر شگفت‌انگیزی دارد.

کشف عجیب: فایده کرونا!

محققان دانشگاه آریزونا اعلام کردند کرونا قادر است تا به مانند مسکن درد عمل کند. ویروس عامل کووید-۱۹ ممکن است به شکل ناخواسته به مانند مسکن درد عمل کند. بر این اساس، این یافته ممکن است توضیح دهد که چرا نیمی از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، علائم بیماری اندکی داشته و یا حتی هیچ علائمی ندارند این تحقیقات، احتمال این که درد، از طریق افزایش پروتئین کاهش می یابد، افزایش داده است.

کدام افراد نباید «عسل» مصرف کنند؟

عسل طبیعی ماده غذایی بسیار خوبی است اما مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود؛ کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند و دیابتی ها نیز باید به صورت محدود مصرف کنند.، فرزاد شیدفر متخصص تغذیه گفت: به خاطر اینکه عسل حدود ۴۰ درصد فروکتوز دارد و می‌تواند مثمر ثمر باشد اما مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود؛ بنابراین عسل خیلی ماده غذایی آزادی نیست؛ چراکه قند زیادی دارد و بسیار غلیظ است.

شایع ترین علل سردرد

شایع‌ترین علت سردرد را ناشی از بیماری‌های عصبی، آلودگی هوا، بی‌خوابی، میگرن، سینوزیت، تومور مغزی و یا مننژیت است. سردردهای ثانویه می‌تواند ناشی از افزایش فشار خون، نارسایی تنفسی، اختلال خواب باشد.تغییر شیوه زندگی، نوشیدن آب زیاد، ورزش، تغذیه مناسب و مصرف ویتامین‌ها بخصوص ویتامین D در پیشگیری و کاهش سردرد مؤثر است. التهاب و عفونت عروق از عوامل بروز سردرد محسوب می شود.

محدودیت غذاهای سرد در فصل سرد

مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه بهتر است که افراد مزاج خود را بشناسند، گفت: براساس اینکه فرد چه مزاجی دارد، باید غذاهایی استفاده کند که این غذاها مزاجش را در حالت صحت قرار دهد.دکتر مظاهری افزود: با توجه به اینکه فصل پاییز و زمستان ، مزاجش سرد و خشک و سرد و تر است تقریبا توصیه می شود که همه ی افراد بیشتر از غذاهای معتدل و متمایل به گرم در این فصول استفاده کنند.

چرا کرونا در افراد چاق مرگبارتر است؟
اضافه وزن و چاقی در افراد باعث افزایش خطر برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود همین بیماری‌های زمینه‌ای نیز خطر ابتلا به کرونای شدید و جان باختن را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که چاقی به صورت غیر مستقیم با ایجاد بیماری‌های زمینه ای می‌تواند خطر ابتلا به کرونای شدید را در افراد افزایش دهد. محققان می‌گویند چاقی می‌تواند با محدود کردن توانایی ریه ها، باعث تشدید بیماری کرونا شود و از آنجا که ویروس کرونا نیز ریه را درگیر می‌کند، در نتیجه احتمال بیشتری دارد فرد دچار علائم شدید و گرفتار بیمارستان شود. بیماران چاق پس از بستری شدن در بیمارستان بیشتر به دستگاه تنفس مصنوعی نیازمند هستند و مردانی که از اضافه وزن رنج می‌برند خطر مرگ بر اثر کرونا در آن‌ها بیشتر است.

ابتلا به کرونا در جوانان و کودکان شایع است
برخی علائم ابتلا به کووید ۱۹ می‌تواند برای کودکان و جوانان خطرناک باشد. دانشمندان می‌گویند هیچ تردیدی وجود ندارد که میان ابتلا به کووید ۱۹ و ابتلای فرد به سندروم التهابی چند سیستمی ارتباط مستقیم وجود دارد. از این رو، خطر ابتلا به کرونا برای تمام اقشار سنی وجود دارد. دکتر آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی در این باره می‌گوید: ما باید نسبت به سخنانمان درباره ابتلای جوانان و کودکان به ویروس کرونا دقت بیشتری داشته باشیم. بارها شنیده ایم که می‌گویند جوانان مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری نمی‌شوند و این بدان معناست که وضعیت جوانان مبتلا به کرونا وخیم نمی شود اما این سخنان به هیچ عنوان صحیح نیست، زیرا عوارض جانبی ابتلا به کرونا می‌تواند این گروه سنی را هم درگیر کند.‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت