بسته سلامت

به اندازه کافی فیبر مصرف کنید

سبزیجات و میوه‌ها دارای فیبری هستند که مجبورتان می‌کنند غذا را بیشتر و کامل‌تر بجوید و ضمناً مغزتان با خوردن مقدار کمتری غذا، پیام سیری را ارسال کند. از جهت گوارش نیز، فیبرهای محلول به تخلیه‌ی معده کمک کرده و احساس سیری را برای مدتی طولانی‌تر حفظ می‌کنند. در روده‌ی باریک، غذا مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا عبور کند. بنابراین دریافت فیبر کافی، لایه‌ای ویسکوز ایجاد می‌کند که کمک می‌کند.

به مقدار کافی آب بنوشید

هفتاد درصد از بدن انسان از آب تشکیل شده و همین باعث می‌شود آب، عنصر حیات باشد؛ اما خیلی وقت‌ها حتی نیمی از آبی که بدنمان به آن نیاز دارد را نیز برایش تأمین نمی‌کنیم تا عملکرد درست خود را داشته باشد. در نتیجه، گاهی ممکن است تشنگی و گرسنگی را اشتباه تشخیص دهیم. برای اینکه بدون گرسنگی وزن کم کنید، هر وقت احساس گرسنگی کردید آب بنوشید. ضمناً بعد از خوردن مقداری از غذایتان هم مقداری آب بنوشید.

میخک ادویه مفید برای ایمنی بدن

میخک باعث افزایش گلبول‌های سفید خون می‌شود که در نتیجه آن میکروب‌های بدن از بین می‌روند، به همین دلیل میخک‌ یکی از ادویه‌های مفید برای سلامت دستگاه ایمنی بدن به شمار می‌آید. میخک برای عملکرد مناسب دستگاه گوارش بسیار موثر است و مشکلات مربوط به معده، مانند: اسهال، تهوع، استفراغ، سوء هاضمه، یبوست را درمان می‌کند.‌‌‌ برای از بین بردن بوی بد دهان می‌توان از آدامس با طعم میخک استفاده کرد.

آرامش‌بخش طبیعی می‌خواهید؟

با اسطوخودوس‌های چیده شده از باغ، یک روغن آرامش‌بخش و ساده تهیه کنید. غنچه‌های خشک شده آن را از عطاری تهیه کنید و با ما همراه شوید تا یک روغن اسطوخودوس معجزه‌آسا داشته باشید. روغن اسطوخودوس از ترکیب گل‌ها با یک روغن انتخابی به عنوان روغن پایه تهیه می‌شود. روغن زیتون بکر، نارگیل، جوجوبا، بادام شیرین و هر روغن طبیعی دیگری می‌تواند بسته به سلیقه و میل شما با این گل‌های خوشرنگ ترکیب شود.

اخطار به خاطیان سلامت جامعه

از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاداتی شده است، مانند اینکه به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خدمات ارائه نشود یا جریمه شوند مسئله فردی در خصوص این بیماری مطرح است، مبنی بر اینکه با استفاده از ماسک افراد در ابتدا از خود محافظت می‌کنند، اما با عدم استفاده از ماسک سلامت دیگر افراد جامعه را به خطر می‌اندازد از آنجا که سلامت جامعه از نظر دولت مهم است، باید به خاطیان سلامت جامعه تذکر لازم را بدهد

کرونا در لحظه میزبان خود را شکار می کند
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، همزمانی کرونا با آنفلوانزا و سایر ویروس های تنفسی را زنگ خطری برای افزایش بار بیماری ها ذکر و ادامه داد: به نظر می رسد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های درمانی می تواند به میزان قابل توجهی از شدت بیماری زایی کرونا و آنفلوانزا بکاهد. طبرسی با اشاره به اینکه در مهار کرونا وضعیت مطلوبی نداریم، گفت: افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ها نشان می دهد آمار ها هنوز به عدد قابل قبول نزدیک هم نشده و باید بیش از پیش محدودیت ها و پروتکل ها جدی گرفته شود.وی،افزود: ممکن است فردی در خط مقدم ارائه دهندگان خدمت به بیماران کرونایی باشد اشد ولی نکته اینجاست که کرونا در یک لحظه میزبان خود را شکار می کند.

آیا کرونا درد را سرکوب می کند؟
محققان آمریکایی با توجه به داده های آزمایشگاهی دریافتند که درد به عنوان یکی از علائم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ توسط پروتئین اسپایک موجود در ویروس کرونا کاهش پیدا کرده و سرکوب می شود.با توجه به این مساله که تقریبا نیمی از افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می شوند، علائم بسیار خفیف دارند محققان دریافتند که ویروس کرونا می تواند درد را تسکین دهد احتمالا به همین دلیل است که نیمی از مبتلایان به کرونا یا علائم خفیفی دارند یا اصلا هیچ علائمی ندارند.به گفته این پژوهشگران، همین تسکین دهندگی درد می تواند دلیل انتقال بی امان این ویروس به آسانی از یک نفر به دیگران باشد. چرا که فرد در مراحل اولیه احساس بیماری نمی کند و تصور می کند مشکلی وجود ندارد زیرا درد در فرد سرکوب شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت