برنامه بیمه ای برای زنده ماندن روستا

مهدی آبادی- صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در صدد سرمایه گذاری در استان است و برنامه های مهمی راعلاوه بر افزایش پوشش بیمه روستاییان و عشایر استان برای تحقق هدف بزرگ ماندگاری روستاییان در روستا ها در برنامه دارد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف شد آحاد افراد جامعه را به لحاظ خدمات اجتماعی و درمانی پوشش دهد. فرج زاده تعداد بیمه شده جذب شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خراسان جنوبی در سال گذشته را ۳هزار و۶۲ نفر اعلام کرد و گفت: امسال با اقدامات وبرنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم، ۳۰ درصد به نسبت سال گذشته افزایش و جز ۶-۵ استان برتر در کشور باشیم فرج زاده گفت: تاکنون از ۹۳ هزار و ۴۸۸ خانوار استان، ۴۲ هزار و ۳۵۱ خانواده زیر پوشش این صندوق رفتند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۷ نفر از مددجویان کمیته امداد و و یک هزار و ۳۰۹ نفر از مددجویان بهزیستی هستند. و۱۰درصد حق بیمه را دولت پرداخت می کند.

بازنشستگی مهم ترین تعهد صندوق
فرج زاده اضافه کرد: اکنون ۴۵درصد جمعیت مشمول استان از بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر برخورداراست. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان با بیان اینکه ‌تعهد شاخص هر صندوق بیمه‌ای موضوع بازنشستگی است، عنوان کرد: براساس قانون صندوق کسانی که ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه بیمه دارند از مزیت بازنشستگی می توانند استفاده کنند. وی اضافه کرد: در صورت فوت سرپرست خانواده به افراد تحت کفالتشان مستمری بازماندگان تعلق خواهد گرفت. فرج زاده تعداد مستمری بگیران بازنشسته استان را یک هزار و۸۶۱ خانوار اعلام و افزود: هم اکنون ۱۴۲ نفر مستمری بگیر از کار افتاده ویک هزار و۷۰۲ مستمری بگیر فوتی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایراستفاده می کنند. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ نخستین بازنشستگی پیش از موعد را تجربه کردیم گفت: براساس قوانین بیمه‌ای سن بازنشستگی ۷۰ سال با حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه است که نخستین عضو این صندوق در سال ۹۶ از امکان بازنشستگی بیمه استفاده کرد. فرج زاده با اشاره به شرایط عضویت این صندوق، خاطرنشان کرد: کشاورزان و عشایر استان که در سن ۱۸ تا ۵۰ سال هستند می توانند به عضویت این صندوق درآمده و از مزایای آن استفاده کنند. وی افزود: افراد روستایی و عشایری مستقر در روستاها می توانند با هر نوع رسته شغلی عضو صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر شوند.

مسئولان بیمه اجتماعی را باور کنند
وی با بیان اینکه هر سال برحسب تورم سالانه تغییراتی در دریافتی حق بیمه اعمال می شود؛ تصریح کرد: سال ۸۴ حداقل حق بیمه ۵۴هزار تومان و حداکر ۹۰ هزار بود که اکنون بعد از ۱۵ سال حداقل ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان و حق بیمه به طور سالانیه و مستمری ماهانه است. مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۳۲ دفتر کارگزاری بیمه روستایی فعال است که پنج درصد حق بیمه به این کارگزارن پرداخت می شود. وی با اشاره به چالش های موجود، عنوان کرد: مسئولان باید این بیمه را باور کنند و به جامعه هدف القا شود که به همین منظور ستادهای راهبردی با حضور مدیران شهرستان تشکیل شده تا با جامعه هدف این بیمه ارتباط ییشتری داشته باشند. وی گفت: به لحاظ شاخص جمعیت، شهرستان بشرویه با ۱۰۲ درصد جذب افراد برای بیمه و شهرستان سربیشه با ۳۲ درصد جذب افراد برای بیمه به ترتیب بالاترین و پایین ترین شهرستان های استان در جذب افراد بیمه شده هستند. فرج زاده تعداد افراد جذب شده در مرکز استان را ۴۲ درصد اعلام کرد.
هدف؛ گذاری صندوق در استان
فرج زاده از اهداف مهم این بیمه را جلوگیری از مهاجرت روستا ییان به شهر عنوان و ادامه داد: با عضویت در این بیمه و استفاده از مزایای آن امیدواریم تا حدودی مانع روند افزایش مهاجرت روستاییان شویم. فرج زاده با اشاره به تفاوت های این بیمه با تامین اجتماعی، اضافه کرد: مبلغ وصولی، جامعه هدف؛ کمک دولت، و اخذ سالیانه مبلغ بیمه از مهم ترین تفاوت های این بیمه با بیمه تامین اجتماعی می باشد.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان استان عنوان کرد: به مناسبت دهه فجر به متقاضیان تسهیلات ۳میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۰ ماه پرداخت شده است. وی به ویروس کرونا نیز اشاره و افزود: اگر در بین بیمه شدگان و مستمری بگیران این صندوق به این ویروس مبتلا شدند می توانند به سامانه این صندوق مراجعه تا این موضوع بررسی شود و اقداماتی برای آنها انجام بگیرد. فرج زاده با اشاره به سرمایه گذاری این صندوق، تصریح کرد: به دنبال این موضوع هستیم تا صندوق در طرح های زودبازده سرمایه گذاری کند و این مسئله را در اولین فرصت با استاندار پرتلاش خراسان جنوبی مطرح خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: به لطف خدا در سال ۱۴۰۳ هر ماه یک

بیشتر

آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت