بازیگر همشهری «بچه مهندس» در گفتگو با «آوا» عنوان کرد: ظرفیت ساخت سریال های فاخر در استان

عباسعلی نورایی بازنشسته آموزش و پرورش، شصت سال سن دارد. بازی او به عنوان نقش اصلی فیلم سینمایی «نازگل دختر عشایر» به کارگردانی هادی صباغ زاده، کارگردان هم استانی درخشید. اما نقش آفرینی این هنرمند هم استانی در سکانس هایی از فیلم «بچه مهندس ۳» چهره ای دیگری از او به نمایش می گذارد. وی در گفتگو با «آوا» با اینکه درسریال بچه مهندس (۳) به کارگردانی علی غفاری که از اول ماه مبارک رمضان از شبکه دو پخش می شود نقش دایی قاسم را بازی می کنم، خاطر نشان می کند: ما در استان هنرمندان فاخری داریم که باید شناخته شوند و مسئولان به آنها اهمیت بدهند.

نگاه مثبت مردم به «بچه مهندس۳ »

نورایی با بیان اینکه مردم باید درباره نقش خوب یا بد هنرمندان نظر بدهند و سریال بچه مهندس ۳ هم با طی کردن سه سری توانسته جایگاه خوبی بین مردم باز کند، ادامه می دهد: نگاه خوب و مثبت نسبت به چارچوب خانواده را در این قصه می بینیم. وی خاطر نشان می کند: به نظر من خراسان جنوبی با توجه به هنرمندان خوبی که دارد توانایی ساخت سریال های فاخر را دارد، به شرطی که صدا و سیما بودجه لازم را از مرکز جذب کند.

بازیگری از چهارده سالگی

او در گفتگو با خبرنگار آوا می گوید: از چهارده سالگی علاقه مند به هنر بازیگری شدم و در گروه تئاتر فرهنگ و هنر قبل از انقلاب عضو شدم. نورایی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب فعالیت خود را جدی تر در انجمن نمایش اداره ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه دادم، می افزاید: در چند دوره از جشنواره دهه فجر هم شرکت کرده ام. وی ادامه می دهد: اما شغل اصلی من فرهنگی بود که به آن افتخار می کنم . از اول انقلاب هم به استخدام آموزش و پرورش درآمدم و سی سال به عنوان معلم هنر در آموزش و پرورش خدمت کردم.

اجرای نمایش برای همرزمان

هنرمند هم استانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از طریق اداره ارشاد اسلامی دو مرتبه عازم جبهه شدم، افزود: برای رزمنده ها نمایش اجرا می کردم. نورایی می افزاید: در سال هفتاد و شش به بیرجند منتقل شدم و ۱۰ سال آخر خدمتم را در مدارس راهنمایی بیرجند گذراندم و در سال هشتاد و چهار بازنشست شدم. او از سال هشتاد و چهار پس از بازنشستگی، اوقات فراغتش را با افتخار در کانون هنرمندان خراسان جنوبی می گذراند. وی با بیان اینکه در چند تله فیلم و سریال تلویزیونی بازی کردم که مهم ترین آنها سریال ابتدای حرکت برای صدا و سیمای خراسان جنوبی ، فیلم داستانی مقری بانگ برای صدا و سیمای خراسان جنوبی، تله فیلم سوگند به کارگردانی آقای خداداد بیگی در زاهدان و سریال بازگشت به کارگردانی آقای خداداد بیگی در زاهدان است.

نقش اول «نازگل دختر عشایر»

نورایی با اشاره به اینکه نقش اصلی در فیلم داستانی نازگل دختر عشایر به کارگردانی هادی صباغ زاده در بیرجند را داشتم، ادامه می دهد: این فیلم اولین فیلم داستانی استان است که با موضوع زندگی عشایر سربیشه تولید شده است. وی ادامه می دهد: این فیلم با هدف توجه به فرهنگ غنی عشایری و بیان گوشه هایی از فرهنگ و آداب و رسوم این قشر و انتقاد از بعضی سنت های اشتباه رایج در بین آن ها تولید شد. هنرمند هم استانی یادآور می شود: همچنین در سریال به رنگ خاک به کارگردانی لفافیان برای شبکه یک سیما هم نقش آفرینی کردم – کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت