بازگشت بخشی از «اراضی پادگان»به آغوش شهر

قاسمی- با پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بعد از ۸ سال واگذار شد. نشست شواری شهر اسلامی بیرجند روز گذشته با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر اعضا اداره کل و شهردار بیرجند برگزار شد که یکی از خبرهای خوب این جلسه واگذاری ۴۵ قطعه از زمین های پادگان ۰۴ بیرجند به شهرداری بود. البته اعضای شورای شهر نگرانی هایی نیز در زمینه چگونگی تشخیص طرح اقدام ملی توسط شرکت ها و تعاونی های مختلف داشتند که داعی توضیحاتی درباره ی این نگرانی ها ارائه داد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه گفت: ۴۵ قطعه زمین بابت سهم ۱۰درصد شهرداری بیرجند از اراضی پادگان به شهرداری واگذار شد. به گزارش خبرنگار ما، وحید داعی افزود: ما به عنوان راه و شهرسازی قول داده بودیم در خصوص ۱۰ درصد اراضی پادگان بیرجند به شهرداری بیرجند کمک کنیم. وی ادامه داد: امروز میتوانیم با افتخار اعلام کنیم موضوعی که هشت سال بین راه و شهرسازی و شهرداری بیرجند مانده بود با یک تعامل در حال انجام است و ۴۵ قطعه زمین ۲۰۰ متری بابت سهم ده درصد به شهرداری تحویل دادیم.
داعی ادامهداد: در حال حاضر تعامل شهرداری و راه و شهرسازی خراسانجنوبی با توجه به نگاه اعضای شورای شهر و شهردار در بالاترین سطح ممکن است و ما مسئلهای نداریم که نتوانیم با رایزنی و گفتوگو آن را حل کنیم.

تردید در طرح اقدام ملی
محمد علی طاهری، عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه گفت: ما باید با همکاری رسانهها فعالیتهای در شورا و سایر دستگاهها را تبدیل به ویترین کنیم چرا که تنها در این صورت میتوانیم به رفع مشکلات امیدوار باشیم. وی بیانکرد: بیش از اینکه برایمان مهم باشد که این قطعه زمین برای اداره ما است یا نه و یا در مالکیت فلان اداره است، آبادانی و رونق شهر باید حائز اهمیت باشد.
تقی زاده، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این زمینه گفت: شرکت ها و تعاونی های مختلفی هستند که درخواست تخفیفات پروانه ساختمانی را در راستای طرح اقدام ملی دارند. میری، عضو شواری شهر بیرجند نیز در این باره بیان کرد: برخی از تعاونی ها و شرکت ها فقط برای اقشار خود ساخت و ساز انجام می دهند و این در حالی است که طرح اقدام ملی یک طرح متمرکز بوده و مهم است .

تعهد ۵۰ درصدی تخفیفات
پروانه ساختمانی
مدیرکل راه و شهرسازی استان در پاسخ به این مشکل گفت: طرح اقدام ملی مسکن یک طرح مورد اتفاق نظام است و نام این طرح از آن رو طرح اقدام ملی نامگذاری شده است که با تغییر دولتها تغییری در اجرای آن رخ ندهد.
داعی تصریح کرد: در تفاهم نامه بین سازمان همیاری شهرداریها و دهیاریها و وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک تعهد مطرح شده است که شهرداریها تخفیفات پروانه ساختمانی ۵۰ درصد مرتبط با این طرح را در بودجه سنواتی لحاظ کند. وی افزود: در تمامی شهرداریهای خراسانجنوبی این موضوع با استناد به این تعهد در حال اجرا است. به گفته وی اگر شهرداری نسبت به طرح اقدام ملی بودن یک پروژه شبهه و سؤالی داشته باشد میتواند از راه و شهرسازی استعلام کند.

تفاهم نامه تعهد آور نیست
شهردار بیرجند هم در این جلسه در زمینه تخفیفات پروانه ساختمانی ۵۰ درصد مرتبط با طرح اقدام ملی، عنوان کرد: از زمان اجرای طرح مسکن مهر نیز چنین موضوعی مطرح و اجرایی شد ولی هنوز بخشی از مطالبات شهرداری پرداخت نشده است. جاوید بیان کرد: در این زمینه وزارت کشور قرارداد امضا نمی کند و تفاهم نامه ای است، در تفاهم نامه تعهد مالی وجود ندارد و باید به تأیید شورای شهر برسد. به گفته وی در صورت تعهد شورای شهر و بر مبنای مطرح شده توسط آنان این کار انجام می شود. که با توجه به مصوبه شورای شهر از این پس برای پروژه ها در راستای طرح اقدام ملی ۲۵ درصد تخفیف در پروانه های ساختمانی اعمال می شود.

تصویب استانی طرح جامع شهر بیرجند تا پایان سال
تقی زاده، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند همچنین از طولانی شدن پروسه طرح جامع شهر بیرجند گلایه کرد، که داعی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این باره پاسخ داد: در طرح جامع شهر بیرجند مشکل نبود عکس های هوایی بود که از نقشه های پایه برای شناخت مبنایی استفاده شد. وی افزود: همچنین برخی از دستگاه ها هم به موقع جواب نمی دهند و به همین دلیل با وقفه مواجه شده است. به گفته وی تا پایان امسال طرح جامع شهر بیرجند در مرحله استانی به پایان می رسد و به شواری عالی شهرسازی ارسال می شود تا در نوبت قرار گیرد. میری، عضو شورای شهر بیرجند هم در بخش مشاور اظهار نگرانی کرد که داعی در پاسخ گفت: در سطح بالایی وجود دارد. مشکلی در این زمینه نیست چراکه طرح های کارشناسی زمان بر است.

ضرورت اتصال بیرجند به دومین خط ریلی کشور
گروه خبر- نماینده مردم خراسان جنوبی در شورای عالی استانها ، خواستار اتصال مرکز استان به دومین خط ریلی سراسری شد. مهندس حسین اکبری، در گفتگویی با خبرنگار ما به موقعیت ویژه و استراتژیک شهرستان بیرجند به عنوان مرکز خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به عملیات شدن پروژه ریل چابهار- زاهدان – بیرجند – مشهد و اجرای قسمت هایی از آن توسط پیمانکاران انتظار می رود با توجه به پدافند غیر عامل و توجه به معادن غنی شهرستانهای فردوس، سرایان و روستاهای قائن و خوسف، دولت اقدامات لازم در جهت اتصال خط دوم ریل آهن به مرکز استان را انجام دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس در ادامه افزود: در حال حاضر عملیات احداث ریل از ایستگاه جزین واقع در راه آهن بافق مشهد به شهرستان فردوس به طول ۷۵ کیلومتر درحال اجراست و بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی ادامه داد: بر این اساس استاندار و مدیران استانی می توانند با پیگیریهای مناسب و مستمر ، نسبت به امتداد این مسیر از فردوس تا سه راهی روم اقدام کنند.
وی گفت: خوشبختانه مطالعات این مسیر در سال های قبل توسط بخش خصوصی ، انجام شده و چنانچه اقدامات لازم برای کسب مجوزهای لازم برای ادامه مسیر راه آهن جزین به فردوس تا سرایان و سه راهی روم ، توسط دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صادر شود می توان به یکی از زیرساخت های اصلی توسعه منطقه که همان اتصال به ریل سراسری از خطوط مختلف است دست یابیم .
نماینده مردم خراسان جنوبی شورای عالی استان ها افزود: این مسیر دارای ظرفیت های ویژه ای است که وجود معادن غنی شهرستان سرایان و سه قلعه که به پایتخت بنتونیت جهان معروف است و معادن شمال خوسف و جنوب و جنوب غرب در شهرستان قائنات می توانند به راحتی از این راه آهن برای انتقال بار به سمت استانهای جنوبی کشور استفاده کنند و بخش مهمی از هزینه های حمل بار را کاهش دهند .
اکبری در ادامه گفت : خوشبختانه امتداد مسیر راه آهن فردوس تا سه راهی روم، کاملاً به صورت دشت های مسطح بوده و نیاز به هیچگونه عملیات خاص از قبیل حفر تونل و پل های متعدد نیست. وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری استاندار و مدیران استانی ، بیرجند از دو نقطه به ریل سراسری متصل شود که یک نقطه مسیر بیرجند قائن گناباد به یونسی و مسیر دوم نیز بیرجند سرایان فردوس به ایستگاه است.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس ، در ادامه به ضرورت تسریع در احداث باند دوم محور محور فردوس به سه راهی روم اشاره کرد و گفت : متاسفانه با وجود گذشت بیش از ۱۱ سال از آغاز عملیات اجرایی ، این پروژه کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، در حالی که چهار شهرستان از این مسیر برای تردد به مرکز استان استفاده می کنند .

رصد ۶ هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزایی در استان
گروه خبر- ۶ هزارو ۸۰ طرح اشتغالزایی در استان توسط کمیته نظارت عملیاتی بر برنامههای اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نظارت می شود،که بر اساس گزارش این کمیته تاکنون انحراف این طرح ها کمتر از یک درصد بوده است. «ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از طرحهای مهم برای مقابله با بیکاری در این مناطق است، که نقش مهمی در شکلگیری مهاجرت معکوس ایفا می کند». مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری خراسان جنوبی با اعلام این مطلب در شانزدهمین جلسه کمیته نظارت بر طرحهای اشتغالزایی روستایی و عشایری استان گفت: یکی از کارهای ضروری در روستاها ومناطق محروم کشور، با وجود تامین زیرساخت های فراهم شده، ایجاد اشتغال است، زیرا که توسعه ی زیرساخت ها به تنهایی برای روستاها کافی نیست و بایستی با ثروتآفرینی، ایجاد کار و تولید مناسب، نیز در کنار آن شکل بگیرد. علی اکبر اکبری راد با اشاره به اینکه طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از ابتدای سال ۹۶ اعلام کرد: این تسهیلات نقش موثری در رفع معضل بیکاری در روستاها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را در پی داشته است.
وی اعلام کرد: در اجرای این طرح ۶ هزار و ۸۰۰ شغل پایدار در بخشهای کشاورزی، صنایع معادن، خدمات گردشگری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع چوبی و غیره ایجاد شده است. وی افزود: نظارت بر طرحهای بهره مند شده از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ضرورت دارد بنابراین در این راستا کمیته های شهرستانی و استانی با رصد مستمر و مداوم تسهیلات پرداخت شده از انحراف این طرح ها جلوگیری میکنند.
رئیس کمیته نظارت عملیاتی بر برنامههای اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان اظهار کرد: برای کمیته نظارت بر طرحهای اشتغال روستایی و عشایری در شهرستانها و استان ها اهدافی تعیین شده که یکی از مهمترین آنها هدایت صحیح منابع مالی اختصاص یافته در راستای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری استان است. اکبری راد گفت: در این راستا باید تلاش کنیم کمیته های شهرستانی و استانی هدایت صحیح منابع و هزینه کرد آن درمحل خود طرح اجرا وعملیاتی کنند. وی بانکهای عامل پرداخت کننده تسهیلات را بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی کرد و گفت: این بانکها دو هزار و ۹۱۹ فقره تسهیلات پرداخت کرده اند.که زمینه اشتغال، ۶ هزار و ۸۰۲ نفر در استان را فراهم کرده است. وی پایش وبررسی مستمر این طرحها توسط بانکهای عامل ودستگاه اجرایی تخصصی هریک از طرحها را خواستار شد و گفت: با نظارت مداوم و همکاری و همدلی اعضای کمیته نظارت بر طرحهای اشتغال روستایی و عشایری استان و شهرستان ها ۲۹ مورد از طرح ها انحراف داشته که همه شناسایی شده است.اکبری راد تعهد اشتغال، تسهیلات پرداختی، عدم پوشش بیمه ای، محل اجرای طرح، میزان پیشرفت طرح، عدم اجرا، رسته فعالیت، کارمند بودن،و…را از جمله موارد انحرافی عنوان کرد.که به یک درصد هم نمیرسد و حاکی از تلاش اعضای کمیته های شهرستانی و استانی در نظارت مستمر بر طرحها است. وی درصد جذب تسهیلات بانکی این طرح را در استان ۱۰۳ و نیم درصد اعلام کرد و گفت: این اعتبارات طی پنج مرحله به این استان ابلاغ و براساس قانون مربوط پرداخت شده است.

افتتاح طرح انتقال آب شرب روستای میغان نهبندان

صداوسیما- طرح انتقال آب آشامیدنی روستای میغان نهبندان به مناسبت ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی افتتاح شد. جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه پروژهها با اولویت مردمی احصا شده و همراهی و مشارکت فعال مردم را در برداشته گفت: با توجه به خسارت وارده سیل ابتدای سال به خط انتقال آب و قنات روستا و مسدود شدن مسیر و عدم دسترسی مردم به آب شرب با مشارکت فعال مردم، شرکت آبفا و یک موسسه خیریه تهرانی این طرح به اتمام رسید. هنری افزود: این طرح شامل هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال آب و ۳۰۰ متر لایروبی قنات بود که در مجموع حدود ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه در بر داشت و با بهره برداری از آن ۳۵۰ خانوار روستای میغان از مزایای آب شرب و سالم که قبلا با مشکلات افت فشار آب و آب رسانی سیار تامین می شد برخوردار شدند.
وی همچنین از افتتاح جایگاه الگویی تجمیعی هزار راسی دام در نوار مرزی دهستان درح سربیشه به نمایندگی از ۳۵۰ جایگاه خبر داد
وی گفت: یکی از برنامههای قرارگاه، جذب مشارکت خیران است که از ابتدای امسال حدود ۲۰ طرح عمرانی به همت قرارگاه پیشرفت، کمک دستگاههای اجرایی و با مشارکت خیران تهرانی با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال در حال اجرا است که ۱۲ طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال با همکاری مردم به اتمام رسیده است.
قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) در ۶ دهستان شوسف و میغان نهبندان، درح سربیشه، پترگان زیرکوه، قهستان درمیان و منتظریه طبس در پنج عرصه فرهنگی، عمرانی، اشتغال، سلامت و تعلیم و تربیت به دنبال ارایه یک الگوی توانمندسازی و آبادانی روستاها با مدل انقلاب اسلامی است.

فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در استان

صدا و سیما – ۳ بیمار فوت کردند و ۳۹ مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا روز گذشته ۳۳ هزار و ۳۴۸ تست کرونا گرفته شد که منجر به شناسایی ۱۴هزار و ۳۴۲ بیمار شده است. دکتر مهدی زاده افزود: روز گذشته هم ۱۲۵ تست کرونا انجام شد که جمعا ۳۹ بیمار کرونا مثبت شامل ۸ بستری و ۳۱ سرپایی شناسایی شدند. وی گفت: از بیماران کرونایی شناسایی شده ۹مورد از بیرجند، ۴ مورد فردوس، ۹ مورد از قاین، ۱ مورد از طبس، ۱ نفر سربیشه، ۲ مود درمیان، سرایان ۴ مورد، ۶ مورد زیرکوه و ۳ مورد از خوسف گزارش شده و شهرستانهای بشرویه و نهبندان مورد جدیدی را گزارش نکردند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۸۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند. دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد بیمار بستری ۷۱ بیمار کرونا مثبت هستند که از آنها ۲۳ بیمار در بخش مراقبتهای ویژه بستری اند و حال عمومی ۹ نفر وخیم است. وی گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی رخ داد که به این ترتیب مجموع موارد فوت ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۰۷ نفر رسید.

امتحانات دانش آموزان غیرحضوری برگزار میشود

تسنیم- تمامی امتحانات دانش آموزان در همه پایه های تحصیلی غیر حضوری برگزار خواهد شد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تداوم آموزشها در فضای مجازی خبر داد و گفت: امتحانات دانش آموزان در خراسان جنوبی به صورت غیرحضوری برگزار میشود. واقعی اظهار کرد: به منظور برنامهریزی فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول سال تحصیلی شیوه نامه امتحانات تمامی دورههای تحصیلی مدارس استان به صورت غیرحضوری برگزار میشود. وی گفت: در شیوه نامههای قبل بیان شده بود در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در همه دورههای تحصیلی فراهم باشد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با رعایت کامل شیوه نامههای بهداشتی انجام میشود و بر این اساس دوره ابتدایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایههای اول و دوم ابتدایی دروس فارسی خواندن و نوشتن، ریاضی آزمون عملکردی به صورت حضوری در مدرسه با گروه بندی حضوری برگزار شود که این ابلاغیه تغییر کرده است. مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در نیم سال اول امسال تمامی مدارس استان آزمونها به صورت غیرحضوری و آنلاین است و معلم براساس ارزشیابیها نسبت به نمره دانش آموزان اقدام میکند.

فرصت های جشنواره مطبوعاتی «پرفسور معتمدنژاد»

مهر- جشنواره مطبوعاتی «پرفسور معتمدنژاد» فرصتی برای واکاوی کارکرد رسانه در شرق کشور است. معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر شنبه در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره منطقهای مطبوعات شرق کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: جشنواره پرفسور معتمد نژاد (اولین جشنواره منطقهای مطبوعات شرق کشور) فرصتی برای واکاوی کارکرد رسانه در مناطق شرق کشور است. محمد خدادی با اشاره به اینکه غفلت ما، ماندن در گذشته است، گفت: جریان رسانه امروزه در همه ابعاد بروز و ظهور داشته و سرعت تحولات به گونهای است که مسائل را باید روزانه و ساعتی رصد کرد.خدادی اظهار کرد: این جشنواره باید آسیبشناسی کارکرد رسانه را در ابعاد مختلف در شرق کشور داشته باشد و به هم افزایی رسانه منجر شود. وی با بیان اینکه رسانه ما باید به گونهای عمل کند که در سبد انتخاب مخاطب قرار گیرد، بیانکرد: امروز تنها داشتن رسانه قدرت نیست بلکه مهم اثر و نقش یک رسانه در زندگی مردم و میزان اقبال جامعه از یک رسانه است. معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما از نظر کمی و کیفی در حوزه رسانه مشکلی نداریم، ادامهداد: مسئله محتوای نشر یافته در یک رسانه است.

افزایش ۱۸ درصدی مصرف گاز خانگی

صدا و سیما -شرکت گاز خراسان جنوبی از مردم خواست تا نسبت به کاهش مصرف و مدیریت آن اقدام کنند. هاشمی مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به استقرار جبهه هوای سرد از دیروز در این استان گفت: مصرف گاز خانگی در خراسان جنوبی در پی کاهش محسوس دمای هوا از دیروز ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت. هاشمی به تداوم سرما تا پایان هفته و پیش بینی ۵ تا ۱۲ درجهای دمای هوا از شهروندان خواست برای تداوم گازرسانی و جلوگیری از قطع جریان گاز صرفه جویی در مصرف گاز را مد نظر قرار دهند. وی از سازمانها و ادارات دولتی خواست بخشنامه دولت را رعایت کنند. هاشمی افرود: مهمترین نکات این بخشنامه رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) در وقت اداری و خاموش کردن سامانههای گرمایشی پس از وقت اداری است. مدیر عامل شرکت گاز گفت: طی دستور هیئت دولت و وزارت نفت به شرکتهای گازرسانی، رعایت این بخشنامه در ادارات و سازمانها پایش میشود و در صورت عدم رعایت نسبت به قطع جریان گاز اقدام خواهد شد

یک تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

صداوسیما – ماموران پلیس در این استان حدود یک تن انواع مواد مخدر را در هفته گذشته از سوداگران مرگ کشف کردند. سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش ماموران جان بر کف پلیس در خراسان جنوبی طی یک هفته گذشته حدود یک تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شد و ماموران، ۲۰۵ قاچاقچی مواد مخدر را در این رابطه دستگیر کردند. وی با بیان این که ۵۳ هزار لیتر سوخت قاچاقچیان نیز در یک هفته کشف شده است افزود: ماموران در زمینه حمل قاچاق کالا و فراوردههای نفتی ۵۷ قاچاقچی را دستگیر کردند. وی از دستگیری ۵۴ سارق در این مدت خبر داد و گفت: سارقان دستگیر شده به ۱۳۵ فقره سرقت در خراسان جنوبی اعتراف کردهاند. وی ادامه داد: همچنین در آذر ماه ماموران پلیس استان ۵۰۷ گواهینامه صادر و هزار و ۸۳۸ خودرو و ۷۵ موتورسیکلت را شمارهگذاری کردند. سردار فرشید گفت: صدور ۱۳۲ جلد گذرنامه و پاسخگویی به ۳۲ هزار و ۸۳۸ تماس شهروندان، عملیاتی شدن هشت هزار و ۶۳۸ تماس و ارائه ۱۴ هزار و ۲۲۳ راهنمایی تلفنی به شهروندان از دیگر اقدامات در ماه گذشته بوده است..

امداد رسانی هلال احمر به ۹ مورد حادثه در برف

مهر- معاون جمعیت هلال احمراستان از امداد رسانی نیروهای هلال احمر به ۹ مورد حادثه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد. محمد حمزه اسعدزاده افزود: هفت مورد از این مأموریتها در حوادث جادهای و دو مورد مربوط به برف و کولاک بوده است.وی با بیان اینکه در این مأموریتها به ۳۸ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: ۳۱ نفر از حادثه دیده ها در حوادث جادهای و هفت نفر گرفتار در برف و کولاک از خدمات امدادی بهره مند شده اند. اسعد زاده بیان کرد: ۳۱ نیروی هلال احمر در قالب ۱۳ تیم عملیاتی به این حوادث امدادرسانی داشتهاند.

۷۵۹واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی دریافت شد

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۵۹ واحد پلاسما از بیماران بهبودیافته کرونا اخذ شده است . وی با بیان اینکه پلاسمای مورد نیاز واحدهای درمانی را تامین میکنیم، افزود: ۶۶۶ واحد پلاسما در واحدهای درمانی استان مصرف شده است. مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به شرایط اهدای پلاسما، تصریح کرد: بیشتر به دنبال افرادی هستیم که مدارکی دال بر ابتلا داشته و از نظر سن و بیماریهای زمینهای عاری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت