افزایش قیمتی غافل گیر کننده برای زائرین امام رضا (ع)

جای تان خالی، توفیق حاصل شد و توانستم به لطف خدا در ایام پایانی ماه صفر، زائر امام رضا (ع) شوم. برای خرید بلیط به صورت اینترنتی اقدام کردم، تعاونی… ، بلیط ۱۳۰ هزار تومانی بیرجند- مشهد را ۱۱۷ هزار تومان می فروخت. بلیط را خریدم و سفر به سلامتی انجام شد. سه روز حضور در مشهد و زیارتی که به نیابت از همه مشتاقان نصیب شد، خیلی لذت بخش بود، ولی چاره ای جز برگشت نبود.
ترجیح دادم شامگاه شهادت را هم در حرم بمانم و روز چهار شنبه برگردم، دوباره برای خرید بلیط باز هم به صورت اینترنتی اقدام کردم، این بار در عین ناباوری قیمت بلیط ۱۶۹ هزار تومان اعلام شده بود، ۳۹ هزار تومان بیشتر!
من فکر کردم چون در این چند روز از اخبار و رادیو و تلویزیون دور بوده ام، از این افزایش قیمت ناگهانی بی خبر مانده ام اما اغلب همسفرانم در اتوبوس، به راننده گلایه کردند و علت را پرسیدند، که گفت: این افزایش قیمت بابت همین روزهای آخر ماه صفر است، دوباره به قیمت قبل برمی گردد. حرفش برای هیچ کدام از مسافرها خوشایند نبود، این اعتراض را می شد در حرف هایشان به خوبی متوجه شد؛ آخر چرا الان که این همه زائر باید از مشهد به خانه برگردند. از فرصت زیادی مسافرها استفاده کردین تا درآمدزایی کنین. چرا هیچ جایی اطلاع رسانی نشده؟ اینها از تعطیلی رسانه ها سوؤ استفاده کردن و هر کاری دل شون خواسته کردن. پس کجان اون گروه های بازرسی که تو اخبار مدام ازشون گفته میشه. همهمه که زیاد شد، راننده گفت؛ چند روز دیگه به حالت قبل برمی گرده، این افزایش قیمت همیشگی نیست. و یکی از بین مسافرها گفت؛ ای آقا، ما رو سیاه نکن، قیمت کدوم کالایی که گرون شد رو به قبل برگردوندن که این دومیش باشه. بالاخره سکوت بر اتوبوس حاکم شد و به سلامتی به مقصد رسیدیم، ولی هنوز نتوانسته ام برای این سؤالم پاسخی بیابم، شما رسانه ها چه می کنید؟ آیا از این گرانی های ناگهانی خبر دارید؟ که اگر خبر دارید و چیزی نمی نویسید که آن رسالت روشنگری تان کجا رفته؟ و اگر نمی دانید که وای به حال آنها که بدون اطلاع رسانی، قیمت ها را افزایش می دهند و وای به روز حوزه های بازرسی که مدام از کنترل ها می گویند و برای اصناف خط و نشان می کشند و پرونده سازی می کنند ولی بر روی حوزه های دولتی که متولی این برنامه ها هستند، هیچ نظارتی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت