استاندار : مدیران برای سرمایه گذاری در استان انگیزه ایجاد کنند

جم- استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به لزوم ایجاد انگیزه و اشتیاق برای سرمایه گذارای در استان تأکید کرد و اظهار کرد: با توجه به امنیت پایدار استان، سرمایه گذار
می تواند با آرامش خیال در این منطقه به سرمایه گذاری بپردازد. ملانوری بر عملیاتی شدن شعار ابتکاری خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه با حضور جامعه نخبگانی تأکید کرد. وی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی موظفند در حرکتی پرشتاب، جهادی و نهضت گونه، شعار خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه را عملیاتی کرده، توسعه پایدار و همه جانبه استان را رقم زنند.
استاندار افرود: برای محقق شدن این شعار، ستادی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جوانان، بانوان و نخبگان استان از سراسر جهان تشکیل خواهد شد که خروجی آن پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران و رسیدن خراسان جنوبی به توسعه پایدار خواهد بود. وی تصریح نمود: با توجه به امنیت پایدار استان، باید در زمینه های معرفی ظرفیت های خطه زرخیز خراسان جنوبی،کاهش بروکراسی اداری و تسهیل و رفع موانع تولید،موجبات توسعه پایدار و همه جانبه استان را فراهم کنیم.ملانوری خاطر نشان کرد: کار ستاد تسهیل، پیدا کردن راه حل جهت رفع موانع تولید است، لذا مصوبات آن پس از کار کارشناسی، قابلیت اجرایی داشته و بعد از تصویب، لازم الاجراست. وی به نحوه تشکیل ستاد با حضور نماینده عالی دولت در استان و مدیران دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: ستاد باید با رعایت دستورالعمل ها و قوانین موجود و با هم فکری اعضا به حل مشکلات واحدهای تولیدی بپردازد، لذا شأن ستاد باید حفظ شده و مصوبات آن ضمانت اجرایی داشته باشند.
ملانوری به ظرفیت های معدنی استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشتازی ذخایر معدنی خراسان جنوبی نسبت به دیگر مناطق در کشور، باید با استقرار واحدهای تولیدی و ایجاد واحد های بالادستی و پایین دستی زمینه اشتغال و تولید ثروت در استان فراهم شود.

حتی یک ریال از اعتبارات استان نباید برگشت بخورد
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مدیران مکلفند نسبت به جذب صددرصدی اعتبارات مسکن اقدام نمایند. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ خوش خبر با بیان این مطلب در شورای راهبری ۶ هزار واحد مسکونی استان خاطرنشان کرد: فرمانداران و همه مدیران دستگاه های متولی باید با شتاب بخشی به کارها، مانع از خروج اعتبارات تخصیصی به طرح مسکن اقشار کم درآمد از استان شوند.وی ادامه داد: برای اجرای طرح های ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۶ هزار واحد مسکن شهری ، مسکن بازنشستگان، ایثارگران، فرهنگیان و … در قالب تفاهم نامه استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور و حوزه های مرتبط، تسهیلات ویژه ای درنظر گرفته شده که بسیار ارزشمند است. به گفته وی؛ به جهت اهمیت موضوع و کمکی که این تسهیلات به خانه دار شدن افراد خاص می کند، لذا تمام تلاش بر این است که این فرصت از دست نرود.معاون استاندار تصریح نمود: اهتمام و دقت نظر دستگاه ها در تسهیل شرایط برای برخورداری افراد متقاضی از این تسهیلات مورد تأکید است. خوش خبر متذکر شد: با اصلاح شیوه نامه های مرتبط با این طرح ها، می توان زمینه برخورداری افراد از تسهیلات را فراهم تر کرد.وی گفت: همه اصرار ما بر این است که همه این اعتبار در پروژه های مسکن شهری و روستایی هزینه شود و ریالی از آن از استان خارج نگردد.شایان ذکر است: در این جلسه، ضمن بررسی روند پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن شهری و روستایی، به جهت افزایش سطح برخورداری افراد از تسهیلات و تسهیل شرایط بهره مندی از سهمیه های اتخاذ شده در هر منطقه، در برخی از بندهای شیوه نامه اجرایی تغییراتی اعمال گشت.

باید زمینه های بروز جرم را کم کنیم
گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی گفت: افتخار برای ما این است که با ارائه راهکارهایی زمینه ورود افراد به زندان را کاهش دهیم. ملانوری با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی مدیرکل و معاونین زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خاطرنشان کرد: این مایه افتخار نیست که ما زندان های مجلل و فراوان بسازیم بلکه باید تلاش کنیم افرادی به هر دلیل، گرفتار زندان نشوند.وی با تأکید بر این که ما انقلاب کردیم تا همه آزاد باشند، اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که زمینه های بروز بزه و ارتکاب به جرم کم شود.استاندار تصریح نمود: زمانی که فردی به خاطر هر خطایی که مرتکب می شود ، گرفتار زندان شد، تنها کسی که به واسطه این خطا مجازات می شود، فقط باید خود او باشد.ملانوری افزود: همسر، فرزندان، همسایه، جامعه و … نباید با حبس یک فرد، آسیب ببینند و اذیت شوند. به گفته وی؛ ورود برخی از افراد به محیط زندان، ناشی از ناملایمات روزگار است. وی تأکید کرد: تمام تلاش ما باید بر این باشد که زندانی بعد از آزادی، دوباره خطایی مرتکب نشود و تمایلی به برگشت دوباره به محیط زندان نداشته باشد.
استاندار با تأکید بر این که وظیفه ما زندان بانی و نگهداشت افراد در محیط زندان نیست، تصریح نمود: وظیفه ما این است که بتوانیم زندان ها را از زندانی خالی کنیم. ملانوری متذکر شد: این هدف با فرهنگ سازی و توسعه برنامه های فرهنگی محقق می شود.وی ادامه داد: برای این موضوع می توان از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی و … استفاده کرد.به گفته وی؛ یکی از مهمترین کارهای فرهنگی که در این زمینه باید انجام دهیم، این است که افرادی را که از زندان خارج می شوند، بلافاصله در محیط های کاری و فرهنگی جذب کنیم تا دغدغه، نداشتن درآمد، دوباره او را به خطا واندارد. روشان مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان نیز در این نشست، گزارش جامعی از وضعیت زندان های استان ارائه نمود و از مشکلات و کاستی های موجود گفت که با قول مساعد استاندار برای پیگیری و رفع آنها مواجه شد.

بانک ها در شرایط کرونایی با مردم مراعات نمایند
استاندار همچنین در دیدار مدیریت شعب بانک صادرات خراسان جنوبی از بانک ها خواست در شرایط اعمال محدودیت های کرونایی، با مردم مراعات نمایند. ملانوری از بانک ها خواست در اوضاع شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های ایجاد شده بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا با استمهال وام ها مراعات حال مردم و کارآفرینان را داشته باشند. ملانوری افزود: بانک ها باید از نگاه توسعه ای برخورداربوده و جهت شتاب بخشی به اجرای پروژه های عمرانی از همه ظرفیت های قانونی نظیر تهاتر و … استفاده نمایند، تا اجرای پروژه های عمرانی با سرعت ادامه یابد.

نیروی انسانی، مهمترین سرمایه در هر منطقه
استاندار همچنین در دیدار نجمه خدمتی، قهرمان تیراندازی استان تأکید کرد: نیروی انسانی، مهمترین سرمایه برای هر منطقه است. ملانوری با بیان این مطلب گفت: افراد موفق در هر زمینه، بهترین الگو برای قشر جوان و نوجوان می باشند، به همین جهت سرمایه مهمی می باشند. وی ادامه داد: تأثیر پذیری افراد از الگوها بسیار بیشتر از حضور در دوره های آموزشی خاص است. استاندار تأکید کرد: برای من خیلی مهم است که یک نفر از افراد منطقه با تلاش خود و خانواده اش در کشور و حتی جهان بدرخشد. ملانوری افزود: به عنوان نماینده دولت در استان باعث افتخار است که به کسانی کمک کنم که بتوانند در حوزه تخصص خود، نام و نشانی کسب کنند و الگو باشند. وی تأکید نمود: افتخار موفقیت تک تک افراد استان، برای همه ما و بسیار ارزنده است.

جزئیات طرح افزایش تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده از کرونا
اصغری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص جزئیات طرح افزایش تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده از کرونا این استان، گفت: واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری میتوانند حداکثر تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بهرمند شوند.غلامرضا اشرفی گفت: باتوجه به مشکلاتی که در حوزه گردشگری در پی شیوع کرونا بوجود آمد، عملا بیشترین ضربه در سطح کشور به حوزه گردشگری وارد آمد.وی اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به موجب درخواستهای زیاد با هدف کمک به واحدها و تاسیسات گردشگری،مقرر شده میزان تسهیلات حمایتی دولت به این واحدها افزایش یابد.و همچنین دوره تنفس پرداخت این تسهیلات تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ می باشد. وی گفت: متقاضیان حوزه گردشگری اگر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و متقاضیانی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند نیز باید سریعا اقدام به انجام این کار کنند. اشرفی با بیان اینکه مهلت ثبت نام فعالین حوزه گردشگری در این سامانه ها برای بهرمندی از تسهیلات کرونا تا پایان آذرماه ۹۹ تعیین شده است، گفت: مبلغ جدید تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا مرتبط با حوزه گردشگری بین ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است.
او ادامه داد: تسهیلات پیشبینی شده برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکتهای حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان ، موسسات آموزشی گردشگری ۶۰ میلیون تومان، ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶میلیون تومان، شرکتهای عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، اقامت گاههای بوم گردی و گردشگری سنتی هم براساس تعداد اتاق و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هتلها براساس ستاره و تعداد اتاق بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، مهمانپذیر و هتل آپارتمان نیز براساس درجه و تعداد اتاق نیز از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان و سفره خانههای سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی نیز براساس نوع درجه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. مدیر کل تعاون کار و رفاه، اجتماعی استان خاطرنشان کرد: واحدهای گردشگری که قبلا از تسهیلات کرونا استفاده کردهاند میتوانند مجددا در سامانه های ذکر شده ثبت نام و مابه تفاوت تسهیلات از طریق نظام بانکی به آنها پرداخت خواهد شد. اشرفی تاکید کرد: سامانه ذکر شده میتواند میزان تسهیلات متناسب با نوع فعالیت را محاسبه کند اما اگر متقاضی خواهان مبالغ کمتری باشد این امکان نیز پیش بینی شده است. سامانه ذکر شده می تواند براساس ارقام تایید شده وزارت گردشگری میزان تسهیلات استحقاقی را اعلام نماید.

افزایش صادرات در شرق کشور با وجود تحریم و کرونا
میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در شرق کشور با وجود تحریمها ظالمانه و محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا امسال در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیر داشته است. به گزارش ایرنا، استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از شرقیترین استانهای کشور و سومین استان پهناور ایران، در همسایگی ولایت فراه کشور افغانستان و دارای ۲ گمرک رسمی به نام گمرک بیرجند و گمرک ماهیرود و همچنین چهار بازارچه مرزی گلورده، ماهیرود، یزدان و دو کوهانه است که سه بازارچه بطور یکطرفه به دلایل مختلف از جانب کشور افغانستان بسته است و ماهیرود فعالترین بازارچه خراسان جنوبی است. از این رو قرار گرفتن استان خراسان جنوبی در مرکز ثقل محور ترانزیتی شرق ایران و واقع شدن در مسیر خط راه آهن سراسری جنوب به شمال، استقرار در مسیر بزرگراههای آسیایی و همسایگی با کشور افغانستان از فرصتهای طلایی آن محسوب میشود.
رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان گفت: مجموع خروجی کالا از گمرکات استان امسال ۴۲۱ میلیون دلار و از نظر وزنی ۲ میلیون ۳۸۶ هزار تن بوده است که ۶۶ درصد از نظر ارزش و ۴۵ درصد از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. سعید بهشتی راد افزود: عمده کالاهای صادراتی استان در این مدت شامل سیمان، صیفی جات، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن، کاشی و سرامیک، گازوئیل، حبوبات، نمک و تخم مرغ خوراکی بوده است که به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.وی بیان کرد: به لحاظ ترانزیت نیز در هشت ماه گذشته چهار هزار و ۹۲۰ دستگاه کامیون به وزن ۱۵۳ هزار تن از استان جابه جا شده است. رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان ادامه داد: در این زمینه کالاهایی مانند گردو، نفت کوره، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمایی، شکر و روغن موتور از کشورهای اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه به کشور افغانستان ترانزیت شده است.وی اضافه کرد: میزان کالاهای ترانزیتی به لحاظ تعداد کامیون هزار و ۱۶۵ درصد و از لحاظ وزنی هزار و ۳۷۲ درصد معادل حدود ۱۴ برابر افزایش داشته است.بهشتی راد تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش صادرات امسال نسبت به سال گذشته این است که یکسری محدودیتها و ممنوعیتها کمتر شده است و با اخذ عوارض صادراتی خیلی از کالاها اجازه صادرات دارند. وی ادامه داد: همچنین خدماتدهی به محمولههای صادراتی در مرز ماهیرود از جمله تکمیل و بهبود برخی زیرساختهای مرز، افزایش ساعت کاری و تجهیز گمرکات منجر شد تعداد ناوگان بیشتری تردد داشته باشد. وی عنوان کرد: مرز ماهیرود خراسان جنوبی به دلیل اینکه در حال توسعه زیرساختها است به نسبت مرزهای دوغارون و میلک تقریبا شلوغ ترین مرز است. بهشتی راد تصریح کرد: در منطقه مزیتهایی داریم که تجار و بازرگانان افغانستان ترجیح میدهند از این مرز صادرات داشته باشند که یکی از این مزیتها، کوتاهی مسیر است که در قیمت تمام شده کالا بسیار موثر است.

زبالههای کرونایی استان و چالش زیست محیطی
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسانجنوبی با اشاره به برخی چالشهای زیست محیطی پیرامون دفن زباله ها در شرایط کرونایی گفت: در شرایط فعلی اقدامی در راستای تفکیک و پردازش پسماند صورت نمیگیرد. حسن اکبری در گفتوگو با مهر اظهار کرد: تا قبل از شیوع کرونا نیز بیمارستانهای خراسانجنوبی به لحاظ مسائل قانونی برای بی خطرسازی پسماندهای پزشکی از دستگاه اتوکلاوه استفاده میکردند. مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بیمارستانهای خراسان جنوبی برای بی خطرسازی پسماندهای پزشکی همواره تحت نظارت هستند، بیانکرد: ما نیز همواره بازدیدهای دورهای از بیمارستانهای استان داریم.اکبری ادامهداد: آزمایشگاهها و کلینیکهای داخل شهر که دستگاه اتوکلاوه ندارند با شرکتهای مورد اعتماد قرارداد بسته و بر اساس حجم زباله تولیدی مبلغی را به آنان پرداخت و این شرکتها با رعایت اصول خاص نسبت به بی خطرسازی این پسماندها اقدام میکنند.

اهمیت بیشتر بیخطر سازی پسماند پزشکی در شرایط کرونایی

وی گفت: در شرایط فعلی به واسطه شیوع ویروس کرونا مسئله دفن زباله و پسماندهای پزشکی و حتی معمولی بیش از گذشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و صحت عملکرد دستگاههای اتوکلاوه شرکتهای طرف قرارداد و بیمارستانها نیز همچنان مورد ارزیابی قرار میگیرد.مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسانجنوبی اظهار کرد: البته مردم با فرهنگ خراسانجنوبی نیز در این شرایط باید اقدامات بهداشتی را جدیتر بگیرند و طبق توصیه کارشناسان و صاحب نظران ماسک آلوده را در خیابان رها نکنند.اکبری افزود: طبق نظر کارشناسان برای حفاظت از سلامت شهروندان و به ویژه کارگران زحمتکش شهرداری و رفتگران عزیز ماسک آلوده را قبل از انداختن در سطل زباله حتماً در یک نایلون قرار داده و درب آن را محکم ببندیم. وی گفت: در شرایط کرونایی نباید فرهنگ حفاظت از محیط زیست را کمرنگ کنیم بلکه ما به عنوان یک شهروند مسئول نسبت به تولید زباله کمتر، تفکیک زبالهها و بسیاری دیگر از اصول حفاظت از محیط زیست اقدام کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست بیانکرد: در شرایط فعلی شهرداریها در راستای پیشگیری از احتمال سرایت ویروس کرونا به کارگران عزیز شهرداری زبالهها و پسماندها را پس از جمعآوری به صورت مستقیم دفن میکنند و فعلاً اقدامی در راستای تفکیک و پردازش پسماند صورت نمیگیرد. اکبری یادآور شد: امیدواریم با کاهش شیوع کرونا و بازگشت به شرایط عادی مجدد بحث تفکیک و پردازش زباله و پسماند جدی گرفته شود. وی با بیان اینکه اطلاعات ما درباره ویروس کرونا و تأثیر آن بر محیط زیست به واسطه تغییرات مداوم ژنتیکی آن کامل نیست، بیانکرد: از این جهت نمیتوانیم به صورت دقیق درباره تأثیر ویروس کرونا بر آبهای زیرزمینی و موارد مشابه آن اظهار نظر علمی داشته باشیم. وی بیان کرد: مطابق با اصل پنجاهم قانون اساسی کشور و با در نظر گرفتن تهدیدات جدی و خطرات زیست محیطی پسماندهای پزشکی، بیمارستانی و مخلوط کردن پسماندهای مذکور با سایر پسماندها و نبود مدیریت صحیح و هرگونه تخطی از قوانین برابر ماده ۱۳ قانون مدیریت پسماندها مصوب ۸۳ / ۰۲ / ۲۰ و ماده ۱۸ همان قانون و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و بدون هیچ ملاحظهکاری با توجه به شیوع ویروس کرونا با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.
شناسایی ۱۱۰ بیمارجدید کرونا و فوت ۹ نفر دیگر

صداوسیما- در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۴۸ آزمایش گرفته شده ۱۱۰ مورد (یعنی ۴۴ درصد) مثبت بوده که ۲۴ مورد بستری و ۸۶ نفر سرپایی بودند.از مجموع مبتلایان شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ نفر از بیرجند، ۸ نفر از فردوس، ۱۵ نفر از قاین، ۱۴ نفر از طبس، ۱۰ نفر از نهبندان، یک نفر از درمیان، ۸ نفر از سربیشه، ۷ نفر از سرایان، ۹ نفر از بشرویه، ۵ نفر از زیرکوه و ۲ نفر از خوسف بودند. دکتر مهدی زاده افزود: با ثبت ۹ مورد فوت جدید تعداد قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۶۱۹ نفر رسید.

امام جمعه بیرجند: کار نیروی انتظامی امر به معروف و نهی از منکر است

ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فعالیتهای نیروی انتظامی در حوزههای اجتماعی و فرهنگی گفت: کاری که نیروی انتظامی انجام میدهد، امر به معروف و نهی از منکر است و از ارزش بالایی برخوردار است. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان ضمن تشکر از فعالیتهای فرماندهان و پرسنل ناجا در سطح کشور و استان گفت: از زمان تصدی فرماندهی جدید انتظامی استان در این پست حساس؛ گزارشاتی که به دست بنده میرسد بسیار عالی بوده و دعاگوی شما و همه عناصر نیروی انتظامی در سطح استان و کشور هستم. وی با تبریک اعطای درجه سرتیپ دومی از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیتا… العظمی امام خامنهای (مدظلهالعالی) به فرمانده انتظامی استان افزود: مردم خدمتگزاران صدیق خود را میشناسند و دوست دارند و پشتیبان آنها هستند؛ این خیلی اهمیت دارد ولی بالاتر از آن، چیزی است که بنده بارها در صحبتهای خود با عناصر محترم نیروی انتظامی عرض کردم که این کاری که شما انجام میدهید از نوع امر به معروف و نهی از منکر دینی و اجرای احکام الهی است و این موضوع چیزی نیست که با عدد و رقم و گزارش به بنده و امثال بنده قابل درک باشد.

مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده در بیرجند برگزار شد

خیرآبادی- مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده و تجدید پیمان با شهدا در حسینیه جماران بیرجند با حضور جمعی از مسئولان استان در برگزار شد.

۲۹۸ معلول خراسان جنوبی در مراکز حرفهآموزی فعال هستند

ایرنا- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت: ۱۳ مرکز حرفهآموزی در استان فعال است و ۲۹۸ توانخواه و معلول در این مراکز مشغول فعالیت هستند. جمیله رضازاده افزود: این مراکز در بیرجند، قاینات، طبس، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه و درمیان فعالیت دارند و خدمات توانبخشی، مهارتهای کسب و کار و حرفهآموزی به توانخواهان پذیرش شده در مرکز ارائه میدهند.

۴۰ واحد صنفی و ۲ باشگاه ورزشی در خراسانجنوبی پلمب شد

فارس- معاون بازرسی و حمایت از مصرفکنندگان سازمان صمت استان از پلمب ۴۰ واحد صنفی و دو باشگاه ورزشی علیرغم تذکرات لازم با توجه به عدم توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در استان خبر داد. علی تهوری اظهار کرد: از اول آذر ماه تاکنون ۶۷ هزار و ۵۵۰ مورد بازرسی در استان صورت گرفته است. وی مطرح کرد: بیش از ۳۳ هزار واحد صنفی در قالب ۱۳۵ اتحادیه با اشتغال حدود ۸۳ نفر در استان فعال هستند که از این تعداد ۹ هزار واحد صنفی معادل ۲۷ درصد از جمله گروههای شغلی هستند که ملزم به تعطیلی در طرح محدودیتهای اصناف بودند.

۱۲ میلیارد تومان زعفران از کشاورزان استان خریداری شد

ایسنا- مدیر تعاون روستایی استان اظهار کرد: تعاون روستایی خراسان جنوبی، ۹۲۷ کیلوگرم زعفران را به صورت حمایتی از ۲۰۰ کشاورز استان خریداری کرد. وحید ضیائیان احمدی، گفت: این مقدار زعفران به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان خریداری شد. وی بیان کرد: خرید حمایتی زعفران در چهار مرکز شامل؛ اتحادیه تعاون روستایی استان در بیرجند، اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قاین، شرکت تعاونی روستایی مطهری سرایان و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان فردوس انجام میشود. ضیائیان احمدی یادآور شد: کشاورزان با مراجعه به مجموعه جهاد کشاورزی با دریافت معرفی نامه و همراه داشتن مدارک شناسایی به مراکز خرید مراجعه کنند.

برگزاری نمایشگاه آثار هفدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی

صداوسیما- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری نمایشگاه آثار منتخب مرحله اول داوری هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به صورت مجازی خبر داد. سید علی زمزم گفت: به علت شیوع ویروس کرونا، ۱۱۸ اثر منتخب در مرحله اول داوری جشنواره، عکس برداری شده و علاقه مندان میتوانند از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرتال شمس توس خراسان جنوبی، از ۲۸ تا ۳۰ آذر ۹۹ آثار خود را مشاهده کنند.

رسیدگی به مشکلات و درخواستهای زندانیان نهبندان

صداوسیما – رئیس کل دادگستری استان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با محکومان و متهمان زندان نهبندان ارتباط تصویری برقرار و به مشکلات آنان رسیدگی کرد. حجت الاسلام حمیدی در این ارتباط زنده با زندانیان زندان نهبندان به صورت جداگانه گفتگو کرد و در جریان وضع آنان قرار گرفت و به درخواستهای آنان رسیدگی کرد.

۸۶ میلیون تومان کمک های مومنانه بین نیازمندان فردوس توزیع شد

سربازی – در ادامه کمک به آسیب دیدگان از ویروس کرونا و در راستای کمک های مومنانه مردم و خیرین، معادل ۸۶ میلیون تومان کمک های غیرنقدی بین نیازمندان شهرستان فردوس توزیع شد. به گزارش خبرنگارآوا ، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه فردوس در مراسم توزیع این اقلام گفت: این کمک ها شامل: ۲۲۲ بسته خواربار هر کدام به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان و ۱۵۰ قلم لوازم التحریر هرکدام به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان می باشد. سرهنگ حسین خدادادی تصریح کرد: بخش زیادی از این کمک ها از مرکز استان و مابقی نیز توسط خیرین شهرستان فردوس تامین گردیده است.

انتشار فراخوان چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی خراسان جنوبی

صداوسیما- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از انتشار فراخوان یکصد وهفدهمین جشنواره کشوری و چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی خبر داد. زمزم گفت: چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی استان به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. زمزم با اشاره به این که جشنواره در دو بخش طراحی مانتو فرم اجتماع و طراحی مانتو مجلسی برگزار میشود، افزود:متقاضیان با مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی میتوانند نسبت به دریافت فراخوان و تکمیل فرم پیوست اقدام و فرم مذکور را به همراه آثار به آدرس honari-khj@farhangmail.ir ارسال کنند. زمزم افزود: علاقهمندان تنها تا ۳۰ دی فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ورود تور گردشگری به مناطق کویری خراسان جنوبی ممنوع است

ایرنا – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: بنا بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان زمان اجرای محدودیتهای کرونایی برگزاری تور گردشگری در مناطق کویری استان ممنوع است. عربی افزود: ورود گردشگر به مناطق کویری بستگی به این دارد که وارد مناطق سبز، زرد یا قرمز شوند.

ادامه وضع بحرانی شیوع کرونا در شهرستان طبس

محدودیت های کرونایی برای یک هفته دیگر در شهرستان طبس تمدید شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه از یکم آذرماه ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز کرونا اعلام شدند و فقط ۶۴ شهر قرمز داریم گفت: هم اکنون در سطح کشور ۲۷۸ شهر نارنجی هستند و ۱۰۶شهر در وضعیت زرد قرار دارند و شهرهایی که تغییر وضعیت داده اند، از شنبه محدودیتها با توجه به وضعیت جدیدشان اعمال خواهد شد. طبس تنها شهرستان خراسان جنوبی است که همچنان محدودیت ها در آن ادامه خواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت