اخبار فرهنگی – اجتماعی

برگزاری جلسات ستاد استانی در کانون مبارزه با کرونا

محمدی- استاندار خراسان جنوبی در اقدامی جالب و میدانی جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا را با حضور مسئولان استانی در دانشگاه علوم پزشکی برگزار کرد و ضمن هشدار به مدیران خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان شد. قناعت گفت: انتقال این جلسه از محیط استانداری به فضای دانشگاه علوم پزشکی ، نشان دهنده جدی بودن مبارزه با کرونا و تأکید به این مسئله است که اگر چه شرایط شیوع بیماری کرونا قدری تعدیل شده اما کرونا به جهت تبعات تلخی که دارد، در هر حالتی باید جدی گرفته شود. وی با بیان اینکه قصد داشتیم این جلسه را در محل بیمارستان ولی عصر (عج) که از مراکز درمان بیماری کروناست، برگزار کنیم تا عمق فاجعه و جدی بودن کرونا به همه گوشزد شود، عنوان کرد: اما متأسفانه فضای مناسب برای استقرار و تشکیل جلسه فراهم نشد. استاندار با اشاره به وضعیت قرمز شهر طبس اظهار داشت: طبس تا چند روز قبل در وضعیت نارنجی قرار داشت اما به دلیل مسافرپذیری و تنها با اضافه شدن دو نفر بیمار به آمار مبتلایان، به قرمز تغییر رنگ داد. وی تأکید کرد: به لحاظ آمار جمعیتی در مقایسه با دیگر استان ها، شرایط خوبی داریم اما همین یک شهر قرمز هم زیبنده استان نیست. قناعت به وظیفه فرمانداران در این شرایط اشاره و بیان کرد: فرمانداران در اولین فرصت جلسات شهرستانی را برگزار کنند و موارد مهم را به مدیران متذکر شوند. وی عادی انگاری را از مشکلات جامعه برشمرد و گفت: تصور همزیستی با کرونا و کنار آمدن با این بیماری به شرطی خوب است که پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت شوند و اصل استفاده از ماسک و دقت در فاصله اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. قناعت با تأکید بر سرباززدن برخی افراد از تزریق واکسن، متذکر شد: آمارها نشان می دهد با تزریق دوز دوم واکسن، درصد مرگ و میرها به شدت کاهش یافت لذا همه باید با جدیت به این موضوع ورود کنیم و با اقناع سازی، همه افراد را به واکسیناسیون ترغیب و تشویق نماییم. وی از نقش تأثیرگذار طرح شهید سلیمانی در بیماریابی گفت و اظهار داشت: این طرح باید تشدید شود و با توجه به شرایط خاص طبس، در بخش دستگردان به جهت بعد مسافتی که با مرکز شهرستان دارد، گروه های تخصصی مجری طرح شهید سلیمانی مستقر شوند و بیماریابی با شدت بیشتر از قبل ادامه یابد.

افزایش مبتلایان کرونایی زیر ۲۰ سال در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم روز گذشته گفت : میزان ابتلای دانش آموزان به کرونا در خراسان جنوبی در مقایسه با قبل از بازگشایی مدارس بیش از دو برابر افزایش یافته است. مهدی زاده افزود : قبل از بازگشایی مدارس درصد مبتلایان کرونایی زیر ۲۰ سال استان ۵ درصد مجموع مبتلایان استان بود که این میزان در هفته اخیر به حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است که بخش مهمی از آنان دانش آموزان هستند. فروزان فر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس هم با اشاره به وضعیت خیلی پرخطر شیوع کرونا در این شهرستان گفت : ظرفیت ۷۰ درصد تخت های اختصاص یافته به بیماران کرونا در این شهرستان تکمیل شده است.

آموزش حضوری الزامی نیست

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این ارتباط گفت: الزامی برای آموزش حضوری در مدارس نیست. یکه خانی افزود: الزامی برای آموزش حضوری در مدارس نیست و تصمیم گیری در خصوص نحوه آموزش حضوری یا ترکیبی دانش آموزان بر عهده شورای مدارس است. وی با بیان اینکه کمیته سلامت بر نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس نظارت دارد، گفت: اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش، آموزش حضوری است، افزود: اگر دانش آموز یا معلم دچار بیماری زمینه ای یا نقص سیستم ایمنی باشد، با ارائه گواهی پزشک معتمد و تشخیص کمیسیون پزشکی باید از حضور در مدرسه خودداری کند.

خرید حمایتی زرشک کشاورزان در اولویت برنامه های حوزه اقتصادی استان

اصغری مقدم- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: خرید حمایتی زرشک کشاورزان در اولویت برنامه های حوزه اقتصادی خراسان جنوبی قرار دارد. موهبتی در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی استان اظهار کرد: با عنایت به دستور ویژه استاندار و قول مساعدت مسئولین ذیربط از جمله مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور، موضوع پیگیری خرید حمایتی زرشک کشاورزان از برنامه های اولویت دار ما در حوزه اقتصادی است. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مباحث اقتصادی و ضرورت اقدام به موقع و مناسب برای انجام آن ها، گفت: استاندار طی جلسه مبسوطی بر پیگیری و رفع و رجوع مسائل و موضوعات مهم اقتصادی استان تأکید کرده است. به گفته وی؛ پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور تا حصول نتیجه لازم از مهمترین موضوعات مورد تأکید استاندار است. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که به طور ویژه باید در این جلسات پیگیری شود، بررسی وضعیت بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هاست، به نحوی که کلیه فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و سرمایه گذاری مورد تحلیل قرار گیرد و راهکارهای لازم جهت رفع موانع و مشکلات موجود ارائه گردد. موهبتی پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار را از دیگر تکالیف این حوزه خواند و اظهار داشت: با عنایت به جایگاه بازارچه های مرزی در توسعه استان، مشکلات موجود در حوزه تجارت خارجی و بازارچه های مرزی با نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط احصا شده و باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد. موهبتی بر نظارت مستمر و منظم بر نحوه تأمین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی و ضروری تأکید کرد و گفت: با توجه به گره خوردن نهاده های دام و طیور با معیشت مردم و تأمین کالاهای اساسی، این موضوع هم با جدیتی بیش از گذشته دنبال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت