اخبار فرهنگی – اجتماعی

اولویت ثبت نام شوراها با روش غیر حضوری

اعتمادیان- فرماندار بیرجند گفت: تمهیدات و شرایط لازم برای آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم شده و توصیه این است که با توجه به شرایط کرونایی، داوطلبان روش‌های غیرحضوری را برای ثبت‌نام انتخاب کنند. علی ناصری افزود: ثبت‌نام از داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از ساعت هشت روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند به مدت یک هفته ادامه دارد. وی بیان کرد: فرایند انتخابات از روز گذشته با دستور وزیر کشور جنبه رسمی پیدا کرد و اگهی انتخابات نیز از امروز در شهرستان بیرجند منتشر می‌شود. فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام داوطلبان چهار روش الکترونیک و حضوری در نظر گرفته شده است گفت: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری، ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری از جمله این روش‌ها است. وی ادامه داد: داوطلبانی که از این سه روش و به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام می‌کنند، پس از دریافت کُد رهگیری و تایید نهایی ثبت‌نام که از طریق ارسال پیامک از سوی ستاد انتخابات مربوطه به داوطلب اعلام می‌شود، نیازی برای مراجعه به فرمانداری ندارند. ناصری اظهار داشت: ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸ یکی دیگر از شیوه‌های تعیین شده برای ثبت‌نام داوطلبان است. وی با اشاره به اقدامات فرمانداری بیرجند برای ثبت‌نام از داوطلبان گفت: آمادگی کامل برای ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراها با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری در مرکز استان وجود دارد. وی افزود: مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان شامل اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر همه صفحه‌های آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت است. فرماندار بیرجند گفت: اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر از دیگر مدارک است. وی اظهار داشت: کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه ی انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند. ناصری افزود: پس از پایان یافتن ثبت‌نام از داوطلبان، همزمان هیات اجرایی انتخابات تشکیل و اسامی دواطلبان به منظور بررسی سوابق آنان به مراجع قانونی ارسال می‌شود که در این دوره از انتخابات علاوه بر مراجع چهارگانه شامل نیروی انتظامی، دادگستری، اداره کل اطلاعات و ثبت احوال، مرجع اطلاعات سپاه هم اضافه شده است و در نهایت بعد از بررسی نتایج به فرمانداری ارسال می‌شود.

سربازان گمنام امام زمان (عج)، حافظان امنیت این مرز و بوم

یعقوبی- نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات را حافظان امنیت این مرز و بوم دانست. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با وزیر اطلاعات با نماینده ولی فقیه در استان، حضور حجت الاسلام و المسلمین علوی در استان را منشاء اثرات خیر دانست و گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات همواره کشور را از گزند آسیب‌ها و خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند در امان نگه می دارند.  وی افزود: این حضور متعهدانه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جدا از اینکه امنیت و آسایش عمومی را به ارمغان آورده، مایه افتخار و مباهات است.  وزیر اطلاعات هم با اشاره به ویژگی‌های اثر گذار و سازنده نماینده ولی فقیه در استان گفت: وی همیشه با رفتار پسندیده خود در نگاه فرزندان این آب و خاک و این مرز و بوم اثرگذار بودند.  حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: امیدواریم در خدمت به دین و مذهب همه تلاش خود را بکار گیریم.

آن ۳۰ میلیون تومان بلاعوض تمام شد

محمودآبادی- کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی علاوه بر ۵۰ میلیون تومانی که برای ساخت مسکن مقاوم روستایی وعده شده بود، به دست همه ی روستایی ها نرسید .این در حالی است که عده ای تنها به امید همین ۳۰ میلیون تومان وارد عرصه ی ساخت و ساز شده بودند. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از اتمام سهمیه تسهیلات طرح مسکن محرومان خبر داد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی از تیرماه در حال پرداخت است و اینگونه نیست که سقفش باز باشد و از هر شهرستان به هر تعداد متقاضی و هر زمان بخواهند، مراجعه کنند و کمک بلاعوض بگیرند. یزدانی درباره پرداخت نشدن کمک بلاعوض به برخی متقاضیان افزود: استانداری سهمیه کمک بلاعوض برای هر شهرستان را مشخص کرد و افراد واجد شرایط هم با همکاری فرمانداری‌ها و بخشداری شناسایی شدند. به گفته یزدانی، کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی را فقط افرادی گرفتند که فرم جیم شان سبز بود و ساکن روستا بودند، در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم به همین شکل عمل شد. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیان شاکی، احتمالا برای تشکیل پرونده دیر و زمانی مراجعه کردند که سهمیه شهرستان تمام شده بود. او ادامه داد: هم اکنون سهمیه مازادی برای ساخت مسکن در استان نداریم و سقف سهمیه طرح مسکن محرومان ساخت همان ۶ هزار واحد مسکونی بوده که به اتمام رسیده است. یزدانی درباره شهرستان زیرکوه گفت: سقف سهمیه ساخت مسکن در این شهرستان ۵۵۰ واحد بود که ۱۰۰ واحد دیگر هم به سهمیه شان اضافه شد، زیرکوه اولین شهرستانی بود که سهمیه ساخت مسکن را یک ماه پیش تمام کرد و نمی‌توانیم دوباره مازاد بر سهمیه به آنان اختصاص دهیم.

پیگیر  راه اندازی دپارتمان معدن در استان هستیم

کاری – مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای   استان   گفت : خراسان جنوبی در واقع بهشت معادن کشور است. به جد پیگیر راه اندازی دپارتمان معدن در استان هستیم تا  با حضور دلسوزانه همه کارشناسان این حوزه کار آموزش در این وادی مهم و حساس با قدرت دنبال شود .محمد علی عرب  روز گذشته ضمن بازدید از روزنامه آوا گفت: رسانه ها زبان گویای جامعه و مسئولان هستند تا به  درستی ظرفیت ها و نقاط قوت،ضعف و پتانسیل ها و تهدیدهای حاکم بر جامعه را بازگو کنند. وی ضمن تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در رفع دغدغه های اشتغال در استان گفت : خراسان جنوبی در آمار اشتغال در سطح کشور جایگاه خوبی دارد و تداوم این مسیر سازنده با رونق و توسعه فرهنگ مهارت آموزی مقدور است .   وی  به ظرفیت برگزاری دوره‌های مهارت افزایی در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: مهارت آموزی و  استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه بیرجند،  برنامه ریزی آموزشی در بخش مختلف دانشگاه،استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ایجاد دپارتمان تخصصی معدن و کشاورزی با کمک دانشگاه بیرجند به عنوان مهم‌ترین زمینه‌های همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و دانشگاه بیرجند خواهد بود. وی افزود: علاوه بر راه اندازی مرکز جوار دانشگاه بیرجند،دومین مرکز جوار دانشگاه در استان را با هدف ایجاد و توسعه مهارت ویژه دانشجویان دانشگاه بزرگمهر قائن را با همکاری مسئولین این دانشگاه ایجاد کردیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای  استان با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی کسب و کار و آموزش های الکترونیکی ادامه داد: این مرکز با هدف تولید دانش راه اندازی کسب و کار و به عبارت دیگر توسعه مهارت های نرم،در کنار مهارت های فنی و سخت و نیز افزایش مهارت گفتگو و توسعه ارتباط و تعامل و همچنین ایجاد فرصت لازم برای ارائه آموزشه ای سخت و نرم ویژه کسب و کار به طور الکترونیکی به تمامی نقاط استان، راه اندازی می شود. عرب بیان کرد: برای تکمیل دو پروژه احداث مرکز خواهران طبس و مرکز فنی و حرفه‌ای زیرکوه رایزنی لازم صورت پذیرفته و پروژه مرکز خواهران طبس ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و انشاا… حسب قول مسئولین مربوطه در خصوص تخصیص اعتبار لازم در سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. وی با ابراز خرسندی از برنامه سازمان فنی و حرفه‌ای استان در ایام کرونا برای کارآموزان خود بیان کرد: در تلاشیم تا تولید محتوای الکترونیکی و عرضه آن به فراگیران ارائه آموزش های مهارتی متوقف نشده و همچنان امر مهارت آموزی در جریان باشد،هرچند در صورت لزوم بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گیری اجتماعی در قالب چندین گروه کارآموزان برای انجام کارهای عملی در کارگاه نیز حضور پیدا خواهند نمود. وی با اشاره به تفاهم نامه فیمابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و قرارگاه مهارت آموزی کارکنان نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه در راستای ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی،ارتقای مهارت و تسهیلگری اشتعال و کارآفرینی سربازان ،مبتنی بر فناوری های نوین با رویکرد مدیریت مشارکتی و بهره مندی از ظرفیت های مراکز  دولتی و آموزشگاه های آزاد به امضاء رسیده است و امیدواریم کماکان همکاری های مشترک و ارائه آموزش های لازم ویژه سربازان را در دستور کار داشته باشیم و این آموزش ها خروجی مناسبی در جهت مهارت افزایی مخاطبین ما داشته باشند.  وی یادآور شد:  یادواره شهدای فنی و حرفه ای در روز شنبه ۲۲ اسفند با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدا در سالن آمفی تئاتر فنی و حرفه ای استان برگزار می شود.

لوایح کمیسیون ماده صد شهرداری بیرجند الکترونیکی شد

محمدی – دبیرکمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری درخصوص الکترونیکی شدن لوایح این کمیسیون گفت: با الکترونیکی شدن لوایح کمیسیون ماده صد شهرداری راندمان این کمیسیون در محاسبه جریمه و تنظیم فرم گزارش جریمه لایحه توسط سیستم افزایش می یابد و همچنین امکان  خطا در محاسبه کاهش می یابد. اصغری ادامه داد: تشخیص سیستم در انتخاب تبصره جهت کد های تخلف اعلام شده، محاسبه مبلغ به طور کامل توسط سیستم، جلوگیری از اشتباهات کاربر و محاسبه ارزش معاملاتی و درج آن در فرم از مزایای این طرح می باشد.

همسطح سازی ۱۹۷ مورد از دریچههای فاضلاب در معابر شهر

خیرآبادی- ۱۹۷ مورد از دریچه‌های فاضلاب در سطح معابر شهر بیرجند برای ارتقاء ضریب ایمنی در ۱۱ ماه گذشته همسطح سازی شد. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بیرجند گفت: به منظور تأمین رفاه حال شهروندان و لزوم ارتقاء ضریب ایمنی شهروندان به هنگام تردد در معابر سطح شهر بیرجند، این تعداد دریچه فاضلاب در شهر همسطح سازی شد.

راه اندازی سالن ملاقات مجازی در زندان مرکزی بیرجند

امتحانی- سالن ملاقات مجازی در زندان‌ها برای اولین بار در کشور در زندان مرکزی بیرجند راه اندازی شد. رئیس کل دادگستری استان گفت: در خصوص هوشمند سازی زندان‌ها و ارائه خدمات الکترونیک برای کاهش رفت و آمد‌ها در شرایط کرونا و رفاه حال خانواده زندانیان، سالن ملاقات مجازی برای اولین بار در کشوربا ثبت شرایط احراز هویت  خانواده زندانیان در دفاتر الکترونیک قضایی در زندان مرکزی بیرجند افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت