اخبار فرهنگی – اجتماعی

۳۶۷ پایگاه آماده جمع آوری کمک های مردم در جشن نیکوکاری

کاری – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی عنوان کرد:  367 پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری در استان برپا می شود.رضا سلم‌آبادی  روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: هفته احسان و نیکوکاری از چهاردهم اسفند تا ۲۰ اسفند همزمان با سالگرد تاسیس کمیته امداد در استان برگزار می شود. وی با بیان اینکه به مثال سالهای گذشته ترویج  فرهنگ قرض الحسته را جدی در دستور کار داریم، افزود:  وام قرض الحسنه برای مددجویان درگیر کرونا از خدمات امداد امسال این سازمان است و در حال حاضر ۱۱۰ هزار نفر در صندوق امداد ولایت در استان دارای سپرده هستند.

شعار امسال عیدی برای همه

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه جشن ملی نیکوکاری نیز امسال چهاردهم اسفند ماه آغاز می‌شود، افزود:  شعار امسال “عیدی برای همه است” که امسال با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیماری کرونا شرایط سخت‌تر شده و این جشن ملی را نمی‌توانیم مانند سال‌های قبل برگزار کنیم.سلم آبادی  با بیان اینکه ۳۶۷ پایگاه  با  رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده جمع آوری کمک های مردمی می شوند، عنوان کرد:  از این تعداد ۱۰۰ پایگاه مربوط به کمیته امداد، ۸۵ پایگاه مربوط به مراکز نیکوکاری، ۱۱۰ پایگاه در مساجد، ۲۰ پایگاه در مصلی ها و ۴۶ پایگاه بسیج است.  وی با اشاره به اینکه در روز جمعه نیز در کنار مصلاهای نمازجمعه پایگاه‌های امداد فعال خواهد شد، افزود:  این کار ۵۲۱ نفر همکاری دارند که ۲۳۷ نفر از همکاران، ۱۲۳ نفر نیروهای افتخاری و ۱۴۳ نفر از بسیجیان هستند.

نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس

وی  با اشاره به اینکه نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس انجام شد، ادامه داد:  در فضای مجازی در یک هزار و ۷۸۷ مدرسه به صورت مجازی این جشن به صورت رسمی آغاز شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۱۶ هزار بسته تحصیلی و ۴۹۳ تبلت نیز بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.وی با بیان اینکه  ۳ هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش نیز در استان تحت پوشش هستند، افزود: در مجموع ۴۵ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد در سطح استان بهره‌مند می‌شوند. وی ضمن اشاره به بیماری کرونا یادآور شد: خیران می توانند برای پرداخت کمک های خود از  روش‌های غیر حضوری در جشن نیکوکاری امسال استفاده کنند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد:  خیران می‌توانند با استفاده از شماره‌گیری ستاره ۸۸۷۷ مربع با کمک تلفن همراه یا شماره گویای ۰۹۶۸۸۷۷ با کمک تلفن ثابت و همراه در جشن ملی نیکوکاری مشارکت کنند.وی خاطر نشان کرد: همچنین  شماره حساب ۰۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ نزد بانک ملی دادگستری و شماره حساب ۸۸۰۳۲۰۴۴۰۰ نزد صندوق امداد ولایت نیز آماده جمع‌آوری کمک‌های مردم در این جشن ملی است.وی یادآور شد:  در ۱۱ ماه امسال بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری شده است.

کمک بیش از ۵ میلیاردی خیران در جشن نیکوکاری سال گذشته

 سلم‌آبادی  یادآور شد: در سال گذشته در جشن نیکوکاری ۵ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان جمع‌آوری شد  که  از این میزان یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان کمک نقدی و مابقی کمک غیرنقدی بوده است.سلم آبادی با اشاره به اینکه  5 میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان زکات نیز در استان جمع آوری شده ادامه داد:  در ۱۱ ماهه امسال  3 هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال اجرا شده که باعث ایجاد ۴ هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی شده است.

۴۳۰ هزار اصله نهال در استان توزیع می شود

محمودآبادی- همزمان با آغاز هفته ی منابع طبیعی در خراسان جنوبی ۴۳۰ هزار اصله نهال برای کاشت در استان توزیع و ۴۳ پروژه در بخش های مختلف به بهره برداری می رسد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت هفته ی منابع طبیعی گفت: ۴۳۰ هزار اصله نهال در استان تولید شده است که در این هفته توزیع خواهد شد،البته برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل به دلیل بیماری کرونا امسال محل هایی برای توزیع در نظر گرفته نشده است ،هم استانی ها در شهر های مختلف می توانند نهال ها را از نهالستان ها تهیه کنند.  علیرضا نصرآبادی افزود: در طول هفته ی منابع طبیعی ۴۳ پروژه به بهره برداری می رسد،که ۲۴ پروژه آبخیزداری،۱۴ پروژه مقابله با بیابانزایی و ۴پروزه در حوزه جنگل ویک پروژه در حوزه ی تعمیم و ترسیب کربن خواهد بود. وی اعتبار سرمایه گذاری شده دراین پروژه ها را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مزایای این طرح ۶۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد که شامل ۱۵ هزار خانوار هستند. وی با شاره به اینکه تمام پروژه های منابع طبیعی در بخش های مختلف برای حفظ و احیای آب و خاک است اضافه کرد: ۱۱۵ روستا و آبادی ،۳۲ منبع آبی  تحت تاثیر مستقیم این پروژه ها قرار می گیرند. نصرآبادی اشتغال ایجاد شده بر اساس این پروژه ها را حدود ۱۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: دراین هفته تقدیر از نمونه های حوزه ی منابع طبیعی را نیز خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت