اخبار فرهنگی -اجتماعی

استحصال سالانه ۳۷۰ کیلوگرم طلا از معادن شهرستان خوسف


اصغری مقدم- فرماندار خوسف گفت: با بهره برداری از کارخانه فرآوری معدن شادان در آذرماه سال جاری، میزان تولید سالانه طلا در معادن شهرستان خوسف به ۳۷۰ کیلوگرم خواهد رسید. روز گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، فرماندار خوسف و رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از معادن طلای شادان، کودکان و نبرد بازدید کردند . فرماندار خوسف در حاشیه بازدید از این معادن با بیان اینکه معدن طلای شادان با ذخیره ۲۷ میلیون تن بزرگترین معدن طلای شرق کشور است،گفت: کارخانه فرآوری معدن طلای شادان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا تا پایان سال به بهره برداری می رسد . آخوندی میزان سرمایه گذاری در این معدن را بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: در آینده نزدیک خبرهای خوشی از توسعه معادن این شهرستان به گوش خواهد رسید. وی عنوان کرد: اکنون میزان ظرفیت استحصال طلا در معدن کودکان بیش از ۷۰ کیلوگرم در سال می باشد. آخوندی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری معدن کودکان ۷۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: امیدواریم سازمان صمت با افزایش محدوده این معدن امکان افزایش تولید را فراهم نمایند. این مقام مسئول گفت: احداث پست ۱۳۲ کیلوولت و تامین آب دو مشکل اساسی برای این معادن می باشد که امیدواریم با پیگیری های استاندار محترم هر چه سریعتر به نتیجه برسد. وی با اشاره به معدن طلای ماهرآباد، ادامه داد: عملیات احداث کارخانه در این معدن در حال انجام است. آخوندی افزود: معادن را یکی از پیشروان های توسعه در شهرستان خوسف می باشد که باعث حل مشکل اشتغال در بخش جلگه ماژان شده است. فرماندار خوسف گفت: میزان اشتغال مستقیم در دو معدن طلای شادان و کودکان تا پایان سال به بیش از ۵۰۰ نفر خواهد رسید.


قول آقای وزیر

مهدی آبادی- استاندار خراسان جنوبی در تشریح نتایج دیدار با آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند. ملانوری با بیان اینکه ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات بهره مند هستند، افزود: در این جلسه وزیر ارتباطات وعده داد که کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات بهره مند می شوند.استاندار با اشاره به رشد ۶ برابری بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات در دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت دوازدهم، تعداد ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده اند که این رقم در حال حاضر به ۶۰۰ روستا رسیده است. ملانوری با بیان اینکه تأمین این زیرساخت مهم در مناطق روستایی از برنامه های اولویت دار دولت می باشد، ادامه داد: هم مرزی با افغانستان و قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور، ضرورت توسعه شبکه های مخابراتی و ارتباطی استان را دو چندان می کند. ملانوری با تأکید بر این که وجود استارتاپ های فعال مبتنی بر فاوا از مهمترین ظرفیت های استان است، خاطرنشان کرد: مطالبه ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که در راستای حمایت از این استارتاپ ها که نقش بسیار مهمی هم در اقتصاد و اشتغال استان دارند، طرح ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال را پشتیبانی نماید. عالی ترین مقام دولت در استان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت افزایش کاربری های مبتنی بر ارتباطات به ویژه در بحث آموزش، زیرساخت های ارتباطات روستایی باید توسعه پیدا کند.ملانوری بیان کرد: ارتقاء ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل ۴ ، اجرای ۵۰ سایت نسل چهار و اجرای ۶۰ سایت همراه روستایی و افزایش اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی استان، تقویت پوشش همراه جاده ای مورد تأیید مقام وزرات قرار گرفت.

همه امکانات برای آبرسانی سیار در خراسان جنوبی بکارگیری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: در قالب هم‌افزایی دستگاه‌های متولی همه امکانات استان را برای تامین به موقع آب شرب روستاییان به صورت سیار، بسیج کرده‌ایم. ملانوری افزود: به دنبال این هستیم که با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، آب شرب روستاها و عشایر را در ماه‌های پیش رو به موقع تامین کنیم. استاندار خراسان جنوبی به اقدامات صورت گرفته برای آبرسانی پایدار به روستاها اشاره کرد و گفت: اردیبهشت امسال طرح آبرسانی پایدار به ۱۲ روستای استان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو افتتاح شد و تا خرداد ماه نیز برنامه آبرسانی به ۱۸ روستا را در دستور کار داریم همچنین آبرسانی به ۲۰ روستا تا شهریور امسال و در هفته دولت انجام می‌شود. وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ روستای استان خراسان جنوبی به دلیل کم‌آبی با تانکر آبرسانی می‌شوند که با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری پیش‌بینی این است در فصل گرما این تعداد به ۴۵۰ روستا افزایش خواهد یافت. تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: خراسان جنوبی جزو معدود استان‌هایی بوده که طرح جامع پدافند غیرعامل آن تدوین شده است. ملانوری افزود: در قالب این طرح‌ مهمترین مخاطرات و تهدیدات در حوزه زیرساخت‌های مهم و حیاتی شناسایی شده است. وی طرح جامع پدافند غیرعامل را ضامن ایمنی استان دانست.


مبلغ فطریه توسط دفتر نماینده ولی فقیه اعلام شد


امتحانی- دفتر نماینده ولی فقیه در استان در اطلاعیه ای مبلغ فطریه ماه مبارک رمضان را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: دفتر وجوهات فطریه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پیامی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران شرایط پرداخت زکات فطریه و کفاره را به شرح زیر اعلام کرد. فطریه عبارت است از اطعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم برنج و اقلامی که به عنوان طعم محسوب می شود براساس محاسبات صورت گرفته میزان زکات فطره از قوت غالب برای هر نفر ۳ کیلوگرم کفاره غیر عمد و فدیه هر روز ۲۵۰ گرم وکفار عمد هر روز ۴۵ کیلوگرم و از نظر ریالی فطره برای هر نفر ۳۰ هزار تومان کفاره غیر عمد و فدیه برای هر روز ۵ هزار تومان و کفاره هر روز ۳۰۰ هزار تومان است . لازم به ذکر است زکات فطریه باید شب اول ماه شوال که همان روز آخر ماه رمضان است کنار گذاشته شود و بیش از ظهر نماز عید فطر به فرد مستمد داده شود و افراد سید به سید نمی توانند فطریه بدهند.

تکذیب خبر مبلغ فطریه در شماره روز گذشته روزنامه
همچنین این دفتر خبر روزگذشته روزنامه آوا مبنی بر اعلام مبلغ فطریه توسط حجت الاسلام و المسلمین عارفی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به مطلب منتشر شده در مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ با عنوان مبلغ فطریه در خراسان جنوبی ، این خبر تکذیب و اعلام می شود ، مسئول محترم دفتر هیچ مصاحبه ای در این راستا نداشته اند و بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها شایسته است متن تکذیبه ذیل در آن رسانه منعکس شود. انتظار است رسانه های محترم منبع اطلاعیه و بیانیه های مربوط با دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.ebedi-khj.ir پیگیری نمایند.


خلع ید ۵.۵ هکتار از ارضی ملی در خراسان جنوبی

محمدی- فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹ فقره پرونده تخلف تصرف اراضی ملی تشکیل شد که ۹ نفر متخلف به مقام قضایی معرفی شدند. سرهنگ رمضانی افزود: در این راستا ۵.۵ هکتار شامل تخریب و تصرف اراضی ملی ، ساخت و ساز غیرمجاز، درختکاری غیرمجاز در اراضی ملی، ایجاد تل و بند خلع ید و قلع و قمع شد. وی گفت: بیشترین پرونده‌های خلع ید در این مدت در شهرستان بیرجند خوسف و سرایان بوده است.

شناسایی ۳۳ نانوایی متخلف در استان

خیرآبادی- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اعلام این خبر گفت: از این ۳۳ نانوایی متخلف، ۳۰ نانوایی در بیرجند، ۲ نانوایی در طبس و یک نانوایی در فردوس شناسایی شده اند. اشرفی افزود: برای این ۳۳ پرونده تخلفات بهداشتی در نانوایی‌ها استان مبلغ ۸ میلیون تومان جریمه صادر شده است. وی ادامه داد: گزارش‌های عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به سازمان تعزیرات حکومتی استان اعلام می‌شود.

بهره مندی همه روستا‌های خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی

امتحانی- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از گازرسانی به ۲۵۰ روستا و پایان عملیات گازرسانی روستایی در استان در سال جاری خبر داد. سید محمود هاشمی گفت: با توجه به اهمیت گازرسانی روستایی ، تا پایان امسال همه روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در طول سال جاری گازرسانی به ۲۵۰ روستای باقی مانده استان انجام می‌شود و ضریب خانوار روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی در خراسان جنوبی به ۹۹ درصد افزایش می‌یابد.

نصب مجسمه در اماکن عمومی فقط با مجوز شورای نظارت

محمدی- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ساخت و نصب مجسمه، المان و یادمان در میدان ها و اماکن عمومی فقط با مجوز شورای نظارت استان امکان پذیر است.زمزم افزود: در همین راستا، تمام نهادها و شهرداری های متقاضی برای نصب المان شهری باید از شورای نظارت استان، مجوز دریافت کنند.

برگزاری نماز عید فطر در ۲۶ نقطه استان

مهدی آبادی- رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی گفت: نماز عید فطر در ۲۶ نقطه خراسان جنوبی برگزار می شود. شاهبیکی افزود: براساس پروتکل‌های تعریف شده نماز عید سعید فطر در شهرهای قرمز و نارنجی در فضای باز بلامانع است. وی ادامه داد: از مردم و شهروندان درخواست می‌کنیم لوازم شخصی چون سجاده و مهر شخصی همراه بیاورند.

پیشرفت ۷۲ درصدی طرح نهضت گلخانه ای استان

اعتمادیان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طرح نهضت گلخانه‌ای استان که از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت، اکنون در مجموع ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قوسی افزود: طرح نهضت گلخانه‌ای استان شامل احداث ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای، ۱۵۰ هکتار بارگاه بهداشتی زرشک، ۱۵۰ هکتار مجتمع دامپروری و ۵۰ هکتار شهرک شیلاتی است .

افزایش ۴ برابری اعتبار احداث محور طبس – بشرویه

دادرس مقدم- مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهر سازی خراسان جنوبی برای تسریع در توسعه راه‌های شهرستان بشرویه و با همراهی مهندس ملانوری استاندار و همچنین نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، اعتبار احداث محور طبس – بشرویه از مسیر خدا آفرید به طول ۷۰ کیلومتر از ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در بیرجند

غلامی- یک کلاهبردار حرفه‌ای با ۷ فقره کلاهبرداری در شهرستان بیرجند دستگیر شد. رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با اعلام چند مورد شکایت شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان به روش‌های مختلف، مأموران پلیس آگاهی خراسان جنوبی با انجام تحقیقات و بررسی‌های انجام شده فرد کلاهبردار را شناسایی کردند. حسینی افزود: متهم در بازجویی‌های خود به ۷ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال اعتراف کرد که متهم دستگیر شده پس از تشکیل به مقام قضائی معرفی شد.

تزریق بیش از ۳۲ هزار دز واکسن کرونا در استان

یعقوبی- ۳۲ هزار و ۵۶۴ دز واکسن کرونا تاکنون در خراسان جنوبی تزریق شده که ۲ هزار و۶۲۱ نفر از آنها سالمندان بوده اند. دبیر ستاد دانشگاهی مدیریت، پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی گفت: این واکسیناسیون شامل ۲ هزار و ۵۳۵ دز اسپوتنیک اول ، هزار و ۶۰۹ دز اسپوتنیک دوم، ۶۵۰ دز بهارات اول، ۳۵۵ دز بهارات دوم، ۲ هزار و ۴۵۸ دز سینوفارم اول، ۴۶۴ دز سینوفارم دوم، ۵ هزار و ۶۰۵ دز آسترازینکا بوده است. شریف زاده افزود: تاکنون ۲ هزار و۶۲۱ نفر از سالمندان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اجرای فاز سوم طرح سرباز ماهر در خراسان جنوبی

اصغری مقدم- رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون دو فاز از طرح سرباز ماهر با موفقیت در استان اجرا شده است که فاز سوم این طرح نیز آغاز و سهمیه آموزش اردیبهشت ماه ۷۶۷ سرباز است. جلال الدین صادقی گفت: طرح سرباز ماهر با هدف آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی سرباز در دوران آموزشی در پادگان‌ها شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت