اخبار فرهنگی – اجتماعی

آغاز برداشت جو در استان


یعقوبی- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سطح زیرکشت جو در سال جاری در استان را ۲۱ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح ۴۵ هزار تن محصول برداشت شود. حسینی افزود: بیشترین سطح زیرکشت جو در استان به شهرستان بشرویه با ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت اختصاص دارد. وی نصرت، ریحان، مهر، یوسف و گلشن را از ارقام جو کشت شده در استان برشمرد و افزود: برداشت این محصول در استان تا اواخر تیر ادامه دارد.


بازگشت ۳۱ واحد مرغداری خوسف به چرخه تولید


امتحانی- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۷۵۶ هزار و ۵۰ قطعه جوجه ریزی در این ۳۱ واحد مرغداری در شهرستان خوسف انجام شده است. شریفی افزود: زمستان سال گذشته بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحد‌های تولیدی شهرستان باعث خسارات فراوان اقتصادی به واحد‌های درگیر، کاهش تولید و همچنین مشکلاتی در تامین تخم مرغ شد. وی اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران و ناظران بهداشتی، بیماری در این واحد‌ها مهار شد.


احیاء ۴۰ معدن راکد در استان


اصغری مقدم- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فعالسازی و احیای حدود ۴۰ معدن راکد و غیرفعال در سطح استان خبر داد. جرجانی افزود: طی ۶ سال گذشته معادنی در سطح استان به دلایل مختلفی راکد و غیر فعال و یا نیمه فعال بوده اند که با پیگیری های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون حدود ۴۰ واحد از این معادن به چرخه تولید بازگشتند. وی ادامه داد: خراسان جنوبی در حوزه معادن و صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی برای استان داشته باشد.


پلاک جدید برای موتور‌های سنگین


خیرآبادی- معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: پس از پیگیری و تلاش هیئت موتور سواری و اتومبیل رانی خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند، موتور‌های سنگین این هیئت صاحب پلاک ورزشی شدند. قطبی افزود: تعداد ۲۷ موتور سنگین با ظرفیت بالای ۲۵۰ سی سی پلاک گذاری شدند. وی ادامه داد: این پلاک‌ها برای تشخیص و شناسایی موتور‌های ثبت شده‌ی هیئت موتور سواری خراسان جنوبی است تا از دیگر موتور‌ها قابل تشخیص باشند.


۳۵ برنامه در هفته هلال احمر در استان برگزار می شود


مهدی آبادی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امسال در هفته هلال احمر حدود ۳۵ برنامه در استان برگزار می شود که به دلیل شیوع کرونا، برنامه تجمعی در استان نخواهیم داشت. رضایی با اشاره به برنامه های هلال احمر افزود: دیدار با نماینده ولی‌فقیه ، دیدار با استاندار، غبار روبی مزار شهداء، برگزاری نمایشگاه عکس یک سال با کرونا یک قرن با مردم، جشنواره خوشنویسی یک پیکر و برنامه اهداءخون توسط داوطلبان، افتتاح ۲۰ خانه هلال، ارائه خدمات درمانی با تخفیف ۵۰ درصدی در روز ۲۱ اردیبهشت بخشی از این برنامه ها است. وی اضافه کرد: تیم های نظارتی هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در مرز ماهیرود حضور دارند و از تمام کسانی که از افغانستان وارد ایران می شوند تست کرونا می گیرد که تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونای هندی در مرز گزارش نشده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر در استان با اشاره به آشیانه بالگرد در خراسان جنوبی بیان کرد: ساخت این آشیانه از ۳ سال پیش آغاز و اکنون ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در اعتبارات ۱۴۰۰ برای پیشرفت آن تأمین اعتبار انجام گیرد. رضایی عنوان کرد: تعداد هشت هزار و۵۳۲ نفر نیروی داوطلب و ۱۸ هزار و ۷۴۰ نفر نیروی گروه جوانان ، ۲۰۰ نفر پرسنل که در مجموع به ۲۷ هزار و ۳۷۲ نفر در جمعیت هلال احمد استان فعالیت می کنند. به گفته وی امسال شعار صلیب سرخ جهانی تحت عنوان توقف ناشدنی، شکست ناپذیر و مقایسه نشدنی اعلام شد شعار یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی برای هفته هلال انتخاب شد.
جهاد سازندگی نمونه بارز خدمت به مردم

محمدی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی جهاد سازندگی را نمونه بارز یکی از اهداف انقلاب یعنی خدمت به مردم دانست. حجت الاسلام عبادی گفت: بسیج سازندگی و بعضی نهاد‌های انقلابی همچنان پیوند خود با انقلاب را حفظ کرده و در مسئله‌ی جهاد و نشان دادن چهره اصلی انقلاب تلاش می‌کند.

واگذاری بخشی از اراضی بند دره به شهرداری بیرجند

اعتمادیان- شهردار بیرجند گفت: ۴.۶ هکتار از اراضی منطقه گردشگری بند دره بیرجند به شهرداری واگذار شد. جاوید افزود: مکان واگذاری با بهترین موقعیت جغرافیایی شرایط سرمایه‌گذاری و فراهم کردن فضاهای خدماتی و تفریحی از جمله کافی شاپ، رستوران، بازارچه‌های صنایع دستی و محصولات محلی، فضاهای نشیمن، آلاچیق و سایر فضاهای مرتبط را دارد.

لزوم شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز آب در خراسان جنوبی

دادرس مقدم- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر تعیین و تکلیف انشعابات غیر مجاز آب در استان برای رفع چالش کم آبی در خراسان جنوبی تاکید کرد. فرهادی افزود: انشعابات غیر مجاز آب در استان شناسایی شود و انشعابات غیر مجاز هر چه زودتر قطع شود و با متخلفان برخورد شود.

بحران شدید در دشت های استان

غلامی- سپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: شاخص آسیب پذیری که از تقسیم متوسط کسری مخزن استان بر میزان برداشت آب زیرزمینی توسط چاه‌های بهره برداری به دست می‌آید، در خراسان جنوبی ۱۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری می‌باشد. سروری افزود: این شاخص بیانگر توان آبدهی پایین آبخوان‌های استان است و اگر همراهی همه سازمان‌ها ی دولتی نباشد با بحران جدی مواجه خواهیم شد. وی با بیان اینکه میانگین بارش درازمدت در استان ۱۱۵ میلی‌متر است، گفت: خراسان جنوبی دارای ۳۵ محدوده مطالعاتی متولی است که از این محدوده‌ها ۸ محدوده ممنوعه بحرانی، ۱۸ محدوده ممنوعه و ۹ محدوده آزاد و از میان دشت‌های ممنوعه بحرانی استان دشت‌های سرایان و سده دارای وضعیت شکننده‌ای هستند به طوری که در آبخوان سرایان شاهد فرونشست زمین هستیم.


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند

خودکار- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان بیرجند خبر داد. سرهنگ شاهوردی گفت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل خرده فروشان مواد مخدر را در شهرستان بیرجند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه آن‌ها شدند که در بازرسی و پاکسازی محل ۳ کیلو و ۹۶۱ گرم تریاک کشف و یک خودرو توقیف و ۱۰ متهم را دستگیر کردند.

۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی تکمیل شد

جم- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته عملیات اجرایی ۷۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی را در این استان آغاز کردیم که از این تعداد ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین، دولتی و سپاه و بسیج سازندگی تکمیل شده است. هنری با بیان ینکه در یک سال گذشته هزار و ۶۵۸ نفر اشتغال مستقیم با هزینه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با کمک بسیج در استان فراهم شد گفت :سند اشتغال ۱۵۰ روستا در استان در حال تدوین است.

اختصاص دو میلیارد تومان سرانه بهداشتی به مدارس استان

غلامی- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی از ابتدای شیوع کرونا به مدارس استان اختصاص یافت. واقعی افزود: اگر تصمیم بر برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری باشد ما امتحانات را در فضاهای بزرگ برگزار می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت