اخبار فرهنگی – اجتماعی

۳ هزار و ۸۴۷ نفر خدمات درمان اعتیاد دریافت کردند


جم- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۸۴۷ نفر سال گذشته در مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان خدمات لازم را دریافت کردند و ۱۴ میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال به این مراکز پرداخت شده است. عرب نژاد افزود: ۲۹ مرکز در زمینه درمان و کاهش آسیب معتادین توسط بخش غیردولتی با رویکرد اجتماعی در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۳ مرکز سرپایی هستند و سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۴ نفر از این مراکز خدمات گرفتند.


فروش دام بدون محدودیت استانی انجام می‌شود


اعتمادیان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه محدودیت‌های جابه جایی دام برداشته شد و دامداران خراسان جنوبی بدون محدودیت می‌توانند دام خود را به استان‌های دیگر بفروشند، اظهار کرد: اکنون با کاهش ۲۹ درصدی تولید علوفه در بخش زراعی استان مواجه هستیم. قوسی افزود: همچنین تصمیماتی درباره تسهیلات کم بهره یک ساله و تسهیلات ارزان قیمت ۵ ساله برای تامین علوفه و نگهداری دام اخذ شده که در حال پیگیری این موضوع هستیم.


امداد رسانی هلال احمر به ۱۲۲ حادثه دیده سیل


خیرآبادی- معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امداد رسانی به ۱۲۲ حادثه دیده در سیل توسط نیروهای هلال احمر استان خبرداد. اسعدزاده با اعلام اینکه بیشتر امداد رسانی ها در شهرستان درمیان انجام شده است، گفت: بین ۲۹ خانوار مناطق دادران، درمیان، طبس مسینا، نقنج، فورگ، هندر، سیدان و اسدیه این شهرستان اقلام زیستی و غذایی توزیع شده است.


دستگیری سارق قطعات خودرو


امتحانی- ماموران انتظامی بیرجند سارق قطعات و محتویات داخل خودرو با ۱۲ فقره سرقت را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند، گفت: در پی اعلام وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان بیرجند، بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرارگرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی سارق سابقه دار شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند. سرهنگ فولادی افزود: متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.


جلسات شوراهای فرهنگی در خراسان جنوبی فعال‌تر شود

محمدی- استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استان با بیان اینکه توقع ما از شورای فرهنگ عمومی این است که فعال تر شود و به این موضوعات ورود نماید، گفت: از آن جایی که مباحث فرهنگی از جنبه های مهم توسعه است و ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن هستیم لذا از حوزه های فرهنگی خواستیم به این موضوع ورود کنند.ملانوری با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف به پیوست های فرهنگی کمتر توجه می شود، گفت: گزارش هایی از واقعیت های سطح جامعه نشان می‌دهد که آسیب هایی وجود دارند و خرده فرهنگ هایی نفوذ پیدا کرده اند که اساس فرهنگ جامعه را دچار خدشه کرده و از بین می برد.

خیران حامی بیش از ۵ هزار فرزند یتیم شدند

میرکلانی- از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در خراسان جنوبی، هزار و ۸۵۳ حامی، حمایت از ۵ هزار و ۲۷۴ حامی را بر عهده گرفته اند. مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در شب بیست و یکم رمضان تعداد ۳۵۸ حامی حمایت از ۵۱۸ فرزند یتیم و محسنین در طرح پویش ایران مهربان را بر عهده گرفته اند. سلم آبادی افزود: دو پویش ایران مهربان و ایران همدل در شب‌های رمضان در سطح استان برگزار می‌شود که هر کدام شامل فعالیت‌های مختلفی می‌شود.

پیوند زیتون برای اولین بار در نهبندان

خیرآبادی-امسال عملیات پیوند ۷ هزار اصله درخت زیتون از محل اعتبارات طرح ملی زیتون در شهرستان نهبندان انجام می شود. در قالب طرح اصلاح و نوسازی باغات زیتون شهرستان نهبندان، امسال انجام عملیات پیوند باغات زیتون به تعداد ۷۰۰۰ اصله به صورت مشارکتی بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مزرعه غدیر استان قدس رضوی در حال انجام است که مبلغ ۲۵۹ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی طرح زیتون به این طرح اختصاص یافته است.

نمایشگاه مجازی صنایع‌ دستی در استان

امتحانی- معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی از برپایی نمایشگاه مجازی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خبر داد و گفت: این نمایشگاه استانی در صورت وجود زیرساخت‌های لازم دائمی خواهد شد.


طبس و درمیان رکوردار بارش های استان

دادرس مقدم- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته از روستاهای رباط خان طبس و درمیان با ۳۵ میلیمتر گزارش شده است و بارندگی همچنان در سراسر استان ادامه دارد. لطفی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها در فصل بهار وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها محتمل است لذا مردم، کشاورزان و عشایر از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

زرشک‌کاران خراسان جنوبی در فروش محصول عجله نکنند

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: باغداران استان در سال جاری محصول خود را با هر قیمتی نفروشند زیرا آنان در ترمیم قیمت‌ها موثر هستند. وحید ضیائیان افزود: طی ماه‌های آتی بازار زرشک دوباره ترمیم می‌شود و ما شاهد افزایش دوباره قیمت‌ها خواهیم بود. وی درباره دلایل خود مبنی بر رونق دوباره بازار زرشک در ماه‌های آتی گفت: به دلیل فروش زیاد محصول پارسال به صورت تازه خوری، خسارت ۲۰ درصدی تگرک و تندباد به محصول زرشک در سال گذشته و فروش زرشک معمولی، اکنون محصول زیادی روی دست کشاورزان و دلالان نیست که همین کاهش عرضه بر رونق این بازار در ماه‌های آتی تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت