اخبار فرهنگی – اجتماعی

توزیع غذای گرم و سبد غذایی بین جامعه هدف بهزیستی استان


امتحانی- معاون بهزیستی خراسان جنوبی از توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم و ۸۵۰ سبد غذایی بین جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی در راستای اجرای پویش «ایران همدل» از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد. حسن رحیمی افزود: برای تهیه این تعداد غذای گرم اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و این غذاهای گرم بین جامعه ی هدف و نیازمندان همچنین کودکان مراکز شبه خانواده بهزیستی توزیع شده است. رحیمی با اشاره به اینکه بحث توزیع ۸۵۰ سبد غذایی در راستای اجرای این پویش در دستور کار مؤسسات خیریه استان قرار گرفت، ادامه داد: این بسته های غذایی شامل برنج، ماکارونی، رب، قند و گوشت مرغ و گوسفند است و برای تهیه هر سبد اعتباری بالغ بر سه تا پنج میلیون ریال هزینه شده است و معلولانِ نیازمند و زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مناطق حاشیه شهرها و روستایی و مناطق محروم مرزی استان این بسته ها را دریافت کردند. معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ادارات بهزیستی و موسسات خیریه در شب های قدر و تا پایان ماه مبارک رمضان آمادگی دارند تا با دریافت کمک های مردم آنها را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست نیازمندان واقعی از جامعه هدف بهزیستی برسانند.


لازمه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب تربیت انسان سالم و ماهر است

اصغری مقدم- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب تربیت انسان سالم، ماهر و توانمند است گفت: تربیت انسان مانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسی متعهد، ماهر و هنرمند است. حجت الاسلام عبادی افزود: این مربیان که هم خود به سمت قله‌های کمال حرکت می‌کنند و هم دست مربیان را گرفته و پابه پا به سمت این قله‌ها می برند از این رو باید گفت خوش به حال معلمانی که خود وارسته به مکارم اخلاق هستند و هم چون شمع می سوزند تا چراغ راه دانش آموزان شوند تا راه گم نکنند.

رشد ۲ برابری اهدای خون در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان

اعتمادیان- مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی از رشد ۲ برابری اهدای خون در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان در مقایسه با آمار پارسال خبر داد. میری مقدم با اشاره به فعال بودن دو مرکز اهدای خون در استان گفت: شب گذشته ۱۲۷ نفر جهت اهدای خون به مرکز اهدای خون بیرجند مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱۸ نفر مرد و ۹ نفر زن بوده اند. وی افزود: از این ۱۲۷ نفر، ۱۰۴ نفر موفق به اهدا خون شدند که از این تعداد ۱۰۱ نفر مرد و ۳ نفر زن بوده اند.

۱۹۷ طرح اشتغال پایدار در فردوس اجرا شد

خیرآبادی- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: ۱۹۷ طرح در راستای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی با اعتبار بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شده و زمینه اشتغال یک هزار و ۱۵۴ نفر را فراهم کرده است. صولتی افزود: بیش از یک سوم مشاغل ایجاد شده در حوزه گردشگری بوده که به دلیل شرایط موجود و شیوع کرونا، متاسفانه برخی واحدهای اقامتی بوم‌گردی دچار مشکلاتی شده‌اند.

تلف شدن ۷۰ رأس دام سبک در استان

غلامی- ۷۰ رأس دام سبک در شبانه روز گذشته بر اثر وقوع سیلاب تلف شدند.معاون خدمات بیمه ‌ای صندوق بیمه کشاورزی استان با بیان اینکه این تعداد دام در آرین شهر قاینات تلف شدند، گفت: از تعداد ۱۵ رأس دام بیمه بودند که کارشناسان بیمه درحال برآورد غرامت این دام‌های تلف شده هستند. بخشی افزود: همچنین تعدادی از دام‌ها مفقود شده هستند.


خراسان جنوبی استعداد کم‌نظیر برای سرمایه‌گذاری دارد

محمدی- استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی نیلوفر گفت: این استان استعدادهای کم‌نظیر در جهت سرمایه‌گذاری دارد و برای فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه معادن و صنایع بسیار مستعد است. ملانوری افزود: در راستای گسترش فعالیت‌های توسعه‌ای استان، جدای از برنامه‌ریزی‌ها، برگزاری جلسات و کارگروه‌ها، از واحدهای فعال یا در حال احداث و واحدهایی که با مشکلاتی رو به رو شده‌اند، بازدید می‌کنیم تا با رفع موانع احتمالی به پر رونق‌تر شدن چرخه تولید در استان کمک کنیم.

اختصاص زمین ۱۰ هکتاری برای ساخت دانشگاه فرهنگیان

یعقوبی- رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌ جنوبی از اختصاص زمین ۱۰ هکتاری برای ساخت دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد. مهدی زاده با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم فضای مناسبی را برای آموزش دانشجویانمان فراهم کنیم، گفت: تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه و تشکیل مرکز نیکوکاری نهال انقلاب از دیگر اقدامات دانشگاه بوده است.

توقیف اتوبوس مسافربری با ۲۷۵ کیلوگرم تریاک

دادرس مقدم- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۷۵ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری و دستگیری چهار متهم در محور نهبندان- بیرجند خبر داد . سردار فرشید گفت: مأموران یک سواری زانتیا با ۳ سرنشین که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می‌کرد، شناسایی و توقیف کردند. وی گفت: در مجموع این عملیات ۲۷۵ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک کشف، ۲ خودرو توقیف و ۷ متهم دستگیر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت