اخبار فرهنگی – اجتماعی

اعتراف سارق حرفه‌ای به ۷فقره سرقت در فردوس

اعتمادیان- فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان فردوس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.سرهنگ فولادی با اشاره به این که سارق دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۷فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد افزود: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کاهش ۶۰درصدی علوفه در استان

اصغری مقدم- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تولید علوفه و گیاهان دارویی از عرصه های منابع طبیعی خراسان جنوبی ۶۰ درصد کاهش یافته است. نصرآبادی افزود: در این راستا برای حفاظت از گیاهان دارویی منطقه طرح‌هایی را به اجرا درآورده‌ایم که از آن جمله می‌توان به توقف طرح‌های بهره‌برداری در سال جاری اشاره کرد.

هشدار درباره وقوع روان‌آب

امتحانی- اداره کل هواشناسی در اطلاعیه و اخطاریه جوی نوشته است: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی تا اواخر هفته جاری گاهی وزش تندباد در برخی نقاط وزش باد شدید و گرد و خاک، افزایش متناوب ابر و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در مناطق مرتفع برخورد صاعقه و در نواحی کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ وجود دارد و به لحاظ دمایی ادامه روند کاهشی دما تا روز سه‌شنبه در استان مورد انتظار است که این کاهش دما در طول روز محسوس‌تر خواهد بود.

پیشینه و داستان فوتبال در استان نوشته شد

خودکار- بعد از مدت ها کار پژوهشی و همچنین مصاحبه با پیشکسوتان گرانقدر، توسط خبرنگار و پیشکسوت ورزش سید حسین حسینی، کتاب (داستان فوتبال در خراسان جنوبی) اولین کتاب مستقل در حوزه تاریخ ورزش استان به چاپ رسید و ظهر روز گذشته با حضور قطبی معاون توسعه امور ورزش و پیشکسوتان از این کتاب رونمایی شد. این کتاب حاوی مصاحبه با ۵۱ پیشکسوت فوتبال، وتاریخچه ای از فوتبال در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس، قاینات، بشرویه ، سرایان و مود است که در تیراژ ۴۰۰ جلد چاپ شد.


پست خراسان جنوبی نخستین‌ بار به سوددهی رسید

محمدی- مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش عملکرد پست استان‌های کشور، اداره کل پست استان خراسان جنوبی در سال ۹۹ موفق شد نخستین بار از ابتدای تاسیس به سوددهی برسد. الهامی افزود: اداره کل پست استان به لحاظ شاخص‌های عملکردی در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را بین ادارات کل استان‌های کشور کسب کرد. وی درآمد پست استان خراسان جنوبی را در سال ۹۹ بیش از ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: پست خراسان جنوبی در سال گذشته با رشد ۱۲۱ درصدی به لحاظ درآمدی نسبت به سال ۹۸ توانست رتبه اول را بین استان‌های کشور کسب کند.

ضرورت ساماندهی تقاطع‌های آنتنی در راه‌های فرعی و روستایی استان

خودکار- سرپرست دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان ضمن بازدید از راه‌های روستایی استان بر ضرورت ساماندهی تقاطع‌های آنتنی در راه‌های فرعی و روستایی تاکید کرد. قیاسی افزود: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در حوزه راه‌های فرعی و روستایی باید استفاده از روش‌های نوین نگهداری از جمله روکش‌های حفاظتی و سازگار با شرایط جوی استان مورد استفاده قرار گیرد. وی گفت: چیپ سیل، اسلاری سیل و یا اسکراپ سیل از جمله مواردی هستند که در اجرای پروژه‌ها باید مورد استفاده قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت