اخبار فرهنگی – اجتماعی

موفقیت در جذب بیمه شدگان جدید و افزایش میانگین ۵۲ درصدی حقوق مستمری بگیران

مهدی آبادی- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر گفت: در سال گذشته تعداد هفت هزار و ۶۹۴ نفر به اعضای صندوق بیمه اجتماعی اضافه شد که بالاترین تعداد جذب بیمه شده سالیانه از آغاز فعالیت این صندوق می‌باشد. علیرضا اسدی با بیان اینکه این عدد بالاتر از سهمیه تکلیفی برای استان بود، افزود: این موفقیت با مساعدت و همراهی مجموعه استان و استفاده از تمام ظرفیت ها  به خصوص استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداران و سایر دستگاه های اجرایی و ظرفیت‌های بومی – محلی همچون شوراها، دهیاری‌ها، تعاونی های تولید روستائی و تعاونی های دهیاران به دست آمده است.  وی اضافه کرد: با جذب این تعداد از بیمه شدگان جمعیت بیمه شدگان روستائی و عشایر استان  به ۴۹۶۶۲ نفر رسید که  از این تعداد ۴۹۴۱ نفر از رانندگان حمل بار و مسافربرون شهری تعداد۲۴۸۴ نفر از کشاورزان ساکن شهرهای بالای ۲۰هزار نفر، تعداد ۲۲۵۵ نفر از اعضاء کمیته امداد و ۱۳۱۰نفر از اعضاءبهزیستی و بقیه افراد از بیمه شدگان عادی صندوق  شامل روستائیان وعشایر هستند. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه کرد: در بین شهرستان‌های استان شهرستان بشرویه بهترین عملکرد از لحاظ درصد جذب در مناطق روستائی و عشایری را داشته و شهرستان بیرجند با ضریب پوشش ۲۸% بهترین ضریب جامعه مشمول را در استان دارا می‌باشند .

بیش از ۴۳۰۰ نفر در استان مستمری بگیر صندوق  هستند

اسدی ادامه می دهد: اکنون بیش از ۴۳۳۵ خانوار در قالب مستمری های بازنشستگی(۲۲۲۴)، ازکارافتاده(۱۳۶) و بازماندگان(۱۹۷۵) از تعهدات صندوق در استان برخوردار شده اند.  وی عنوان کرد: با گسترش این خدمت دولت و حرکت از حوزه حمایتی به حوزه بیمه ای علاوه بر برطرف شدن نیازهای مالی ، کرامت افراد  نیز حفظ می گردد  و در افق بلند مدت نه تنها از اضافه شدن به مددجویان نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام ( ره ) جلوگیری خواهد شد بلکه کاهش را در نتیجه توانمند سازی افراد شاهد خواهیم بود. اسدی درخصوص اهداء ۵۳۰ مورد احکام مستمری صادر شده گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در اجرای تکالیف مندرج در اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تحقق وظایف قانونی خود ماموریت دارد جمعیت هدف خود را زیر پوشش قرار دهد. وی اضافه کرد: بنابراین ضمن استفاده از گردهمایی‌های محلی و منطقه‌ای ده‌ها مورد ماموریت توسط همکاران و کارگزاران در سطح روستاها و مناطق عشایری استان انجام شده و ضمن اهداء احکام عزیزان به تبیین قوانین و مقررات صندوق در بین مشمولان پرداخت شده است.

افزایش میانگین ۵۲ درصدی حقوق مستمری بگیران درنتیجه اجرای طرح همسان سازی حقوق

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه اجرای طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران از مهم ترین اقدامات این صندوق در سال گذشته بود، گفت: در سال گذشته برای اولین بار و در نتیجه طرح همسان‌سازی  حقوق مستمری بگیران از حداقل ۲۰ تا حداکثر ۳۸۰درصد و به طور میانگین ۶/۵۲ % افزایش یافت. اسدی تعداد خانواده‌های بهره‌مند از اجرای این طرح را حدود ۴۰۰۰ خانوار اعلام کرد. وی با اشاره به سفر بهمن‌ماه مدیرعامل محترم صندوق و معاونین محترم وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به استان افزود: در حوزه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر با پیگیری و مساعدت استاندار معزز استان تامین اعتبار لازم برای احداث ساختمان اداری صندوق و همچنین تامین اعتبار لازم برای  پرداخت  100% حق بیمه سال اول  35000 نفر از افراد کم بضاعت استان در دهک های پایین درآمدی به تصویب رسید. به گفته اسدی با این اقدام پوشش بیمه استان در حوزه مشمولان صندوق به بیش از ۸۵۰۰۰  نفر خواهد رسید. وی اضافه کرد: کل جامعه هدف و مشمولان صندوق در استان ۱۵۳۸۰۱ خانوار می باشد که از این تعداد ۱۰۳۶۳۰ نفر روستایی و عشایر و ۵۰۱۷۱ نفر جامعه هدف در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می باشند. اسدی ابراز امیدواری کرد:  با کمک و راهنمایی تمام دلسوزان استان پوشش بیمه این عزیران در آینده نزدیک به ۱۰۰درصد برسد.

پوشش مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار اولویت کار مدیریت استان

علیرضا اسدی گفت در سال ۱۳۹۹ طی طرحی به نام خوشه های صنایع دستی که با همکاری اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، صندوق کارآفرینی امید، سایر دستگاه‌های اجرایی و مساعدت ویژه استانداری خراسان جنوبی اجرا شد تعداد ۳۰۰۰ نفر از شاغلان صنایع دستی استان که بیشتر زنان بودند به صورت رایگان بیمه شدند. وی اضافه کرد:  در سفر بهمن ماه معاونین وزیر محترم تعاون،کار ورفاه اجتماعی به استان از محل مصوبات سفر مقرر گردید که تعداد ۳۵ هزار نفر از افرادی کم بضاعت با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت رایگان توسط دولت برای سال اول تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر قرار گیرند. اسدی درپایان ضمن تشکر ویژه از تک‌تک عزیزان که در اجرای این طرح ملی یاریگر مجموعه صندوق بودند درخواست کرد که در سال ۱۴۰۰ هم در جهت پوشش حداکثری جامعه مشمول استان مجموعه همکاران صندوق را یاری نمایند.

دونکته مهم

اسدی مدیریت استان درخصوص دلایل عدم برخوداری از مزایای صندوق توسط تعدادی از بیمه شدگان به دو مورد مهم اشاره نمود. اول اینکه افرادی در سنوات گذشته یعنی از سال ۱۳۸۴ خودشان را بیمه نمودند و تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند و چندین سال حق بیمه پرداخت نموده اند  ولی متاسفانه در حال حاضر انفصال بیمه‌ای یا همان قطع ارتباط بیمه ای با صندوق دارند حق بیمه را پرداخت نمی کنند،  این عزیزان در صورتیکه در سایر صندوق های بیمه ای بیمه پردازی نمی کنند حتما نسبت به تمدید بیمه خودشان با قید اولویت زمانی اقدام کنند تا ان شاا… در آینده خودشان و خانواده‌های محترمشان بتوانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند در غیر اینصورت و در صورت بروز حادثه به دلیل قطع ارتباط بیمه‌ای ارائه خدمات به این عزیزان برای صندوق مقدور نخواهد بود.  دوما تمام هم استانی‌های عزیز مشمول صندوق در استان هم که تا کنون تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای قرار نگرفته اند حتما خودشان و خانواده های محترمشان را تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  و یا سایر صندوق های بیمه ای استان  قرار دهند تا ان شاء ا… در آینده خودشان یا خانواده های محترمشان بتوانند از مزایای بیمه بهره مند گردند.

عدالت اجتماعی وتوسعه همه جانبه در خیزش عظیم اقتصادی با مدل تعاون محقق می شود

اعتمادیان- دبیر و عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: تنها مدلی که می‌تواند کشور را به سمت تحقق عدالت اجتماعی وتوسعه همه جانبه سوق داده و در خیزش عظیم اقتصادی قرار بدهد مدل تعاون است.  عالیه خورشید زاده با اشاره به سفر رئیس اتاق تعاون ایران به خراسان‌جنوبی و افتتاح ساختمان اتاق تعاون استان اظهار داشت:بدون تردید یکی از راه های توسعه پایدار در جوامع استفاده از ظرفیت نیروی انسانی هرکشوری است و در این میان بیش از نیمی از جمعیت را در ترکیب جمعیتی هرکشوری شامل می‌شوند وی با بیان اینکه این ظرفیت بزرگی برای رشد و توسعه جوامع محسوب می‌شود افزود: یکی از بخش هایی که زنان حضور و نقش موثری در رشد و ارتقاء آن داشته اند ، بخش تعاون کشور است.  دبیر وعضو هیئت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس اتاق تعاون ایران به خراسان جنوبی اظهار داشت : بانوان در سال های اخیر در عرصه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی سیاسی و فرهنگی نقش ویژه ای در کشور داشته اند. وی بیان کرد: اتاق تعاون ایران به عنوان متولی بخش تعاون کشور به حضور زنان توجه ویژه ای داشته وکمیسیون بانوان یکی از ۱۴ کمیسیون تخصصی اتاق تعاون است واتاق تعاون ایران تلاش می‌کند به نحو موثری از آن حمایت کرده ومسیر رشد وارتقا آنان را تسهیل کند. خورشید زاده با گرامیداشت یاد وخاطره حضرت امام (ره) وشهدای بافضیلت انقلاب اسلامی به‌ ویژه حاج قاسم سلیمانی  تصریح کرد: باتاسی از پیام نغز وحرکت آفرین نوروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و تحقق اهداف بلند و آرمانی آن و با تجلیل از اقدامات تحولی مقام عالی وزارت از پروردگار توانا می‌خواهیم که در راستای نیل به اهداف ورسالت خطیرمان توان خوب دیدن ، خوب شنیدن ، خوب اندیشیدن و خوب ساختن به ما عنایت فرمایدتا بخش تعاون استان را آن طورکه شایسته ایران اسلامی است بسازیم و به تعالی پیشرفت همه جانبه و رسیدن به حیات طیبه بیندیشیم. دبیر وعضو هیئت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تنها مدلی که می تواند کشور را به سمت تحقق عدالت اجتماعی وتوسعه همه جانبه سوق داده ودر خیزش عظیم اقتصادی قرار بدهد مدل تعاون است و یکی از عوامل موثر در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب کار در کشور تعاونی ها می باشد.

گازرسانی به ۶۳۴ روستا طی سال گذشته


خیرآبادی-  مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی، با وجود شرایط خاص اقتصادی و وجود بیماری کرونا، ۶۳۴ روستا استان در سال گذشته از نعمت گاز طبیعی بهره مند  شدند. هاشمی افزود: در حال حاضر۹۴% جمعیت روستایی استان و %۹۷  جمعیت کل استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و امیدواریم تا چند ماه آینده  نیز با یاری خداوند و همت همکاران، پروژه های گازرسانی به روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در سطح استان به پایان برسد و بیش از ۹۸ درصد خانوار استان تحت پوشش این نعمت خدادادی قرار گیرند.

راهیابی بین استانی کد فوریت های پلیسی۱۱۰

اصغری-  معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از راهیابی بین استانی کد فوریت های پلیسی۱۱۰خبر داد. سرهنگ غلامرضا زاهدی پور اظهار داشت: برابر ابلاغیه صادره از معاونت عملیات ناجا، در راستای ارائه خدمات انتظامی مطلوب و یکپارچه در سراسر کشور به شهروندان عزیز ایران اسلامی، با رایزنی به عمل آمده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجوزهای لازم مبنی بر راهیابی بین استانی کد فوریتی ۱۱۰ اخذ و برقراری ارتباط با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ در استان غیر از محل اقامت شهروندان میسر گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت