اخبار فرهنگی – اجتماعی

رویشهای انقلابی و دانشمندان ایرانی، خاری بر چشم دشمنانش

خودکار- نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود رویش ‌های انقلابی و دانشمندان و مجاهدان خود، خاری بر چشم دشمنانش است. نماینده، ولی فقیه در استان در جمع پاسداران سپاه انصارالرضا بیرجند در حسینیه جماران با بیان این مطلب گفت: هر چه افراد فهمیده‌تر باشند در چشم اروپایی‌ها منفورترند و ایران با جوانان انقلابی و دانشمند خود خاری در چشم دشمنان است چرا که با مقاومت و پیروی از راه امام حسین (ع)، احقاق حق را پیش گرفته است.

آماده باش ۲۴ پایگاه امدادی در خراسان جنوبی

اعتمادیان- ۲۴ پایگاه امداد و نجات بین شهری هلال احمر خراسان جنوبی در ایام نوروز برای غربالگری مسافران در مرز ماهیرود در حالت آماده باش قرار گرفتند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت : یک تیم سلامت در مرز زمینی ماهیرود برای مقابله با ویروس کرونا در زمینه قرنطینه مرز همکاری دارند.

کشف ۶ هزار و ۹۱۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

امتحانی- ماموران انتظامی شهرستان نهبندان در بازرسی از ۷ خودرو ۶ هزار و ۹۱۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در شبانه روز گذشته کشف کردند.  فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران در اجرای طرح مبارزه قاچاق سوخت و کالا، در ۲۴ ساعت گذشته هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به ۷ خودرو مشکوک شدند که خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. سرهنگ رحیمی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو‌ها سوخت خارج از شبکه توزیع به ارزش ۹۷۲ میلیون ریال کشف کردند.

سوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته سوم بزرگسالان فوتبال کشور

خیرآبادی- ۴ داور خراسان جنوبی رقابت تیم‌های شهر آهن خواف و سیمان شاهرود از سری مسابقات لیگ دسته سه فوتبال کشور را قضاوت می‌کنند. آقایان یعقوبی ، باهوش ، مالک و آرمند رقابت تیم‌های شهر آهن خواف وسیمان شاهرود از سری مسابقات لیگ دسته سه فوتبال کشور را قضاوت می‌کنند. این رقابت امروز ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه در ورزشگاه انقلاب خواف برگزار می‌شود.

۵مصدوم در چهارشنبه آخر سال در خراسان جنوبی

یعقوبی- چهارشنبه آخر سال در خراسان جنوبی ۵ مصدوم به دنبال داشت. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۵ نفر در استان در حوادث چهارشنبه آخر سال دچار سانحه و مصدوم شدند. عباسی با بیان اینکه از این تعداد ۳نفر در نهبندان، ۲ نفر در قاین و ۱ نفر در بیرجند بودند گفت: از این مصدومان یک نفر در محل درمان شد و ۴نفر به بیمارستان منتقل شدند.

مدیران برای سال ۱۴۰۰ برنامه عملیاتی داشته باشند

اصغری- استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای سال ۱۴۰۰ براساس اسناد بالادستی و برنامه‌های کشور و با توجه به نیاز استان برنامه عملیاتی داشته باشند و برنامه‌ها را در اختیار استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دهند تا در مسیر آن حرکت کنیم.«حمید ملانوری» در آخرین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹ افزود: ما در اول فروردین سال ۱۴۰۰ باید بدانیم کجا هستیم و تا پایان سال به کجا باید برسیم بنابراین اگر اقدامات ما قاعده‌مند و با برنامه‌ریزی نباشد راه به جایی نمی‌برد. وی بر لزوم شناخت و داشتن اطلاعات صحیح و کافی از حوزه کاری توسط مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: هنوز برخی همکاران نسبت به پیرامون محیط کاری خود اطلاعات دقیقی ندارند. استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران، کارکنان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات حوزه کاری خود را به روز کنند و تعیین هدف در برنامه‌ریزی‌ها بسیار مهم است.


انتخابات آبروی نظام است


وی به اننخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده جای نگرانی وجود ندارد و نباید به دلیل ترس از کرونا نسبت به یکی از مهمترین شعارهای انقلاب و مسئولیت‌های خود بی‌تفاوت باشیم زیرا انتخابات موضوعی بسیار مهم و اساسی است. ملانوری گفت: انتخابات موضوعی حیثیتی و آبروی نظام است که در برگزاری آن همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها براساس قانون مکلف به همکاری با ستاد انتخابات هستند. وی بیان کرد: براساس آنچه به عنوان کارگزار و خدمتگزار نظام و مردم و حقوق بگیر بیت‌المال به آن معتقد هستیم وظیفه داریم پیشقدم انتخابات شویم به ویژه این دوره که انتخابات با شرایط کرونایی و با سبک جدید برگزار خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در جریان انتخابات انتقال قدرت از یک دولت به دولت دیگر یا از یک شورا به شورای دیگر را داریم، دوم اینکه تعیین سرنوشت مردم و جامعه برای دوره چهار ساله در مواجهه با مسایل و مشکلات، نیازهای درونی کشور، مواجهه با تهدیدها و تحریم‌های خارج از کشور است و از موضوع به این مهمی نمی‌شود به راحتی گذشت. وی تصریح کرد: هر رای مردم عین یک موشک یا سیلی محکم به دهان کسانی است که دنبال براندازی نظام هستند جدا از اینکه آن رای تعیین کننده سرنوشت فرد، خانواده یا کشور ما است. ملانوری گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار مولفه مهم و اساسی انتخابات است که باید بر مدار قانون و رعایت اصل بی‌طرفی برگزار شود اما در جریان رقابت و مشارکت همه دخیل هستند.

داوطلبان انتخابات شوراهای شهر به حد قابل قبول رسید 


وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از جمله استان‌های در صحنه، پای کار، مدافع نظام و انقلاب، ولایت مدار و انقلابی است گفت: آمار ثبت‌نام داوطلبان شوراهای شهر، به حد قابل قبول رسیده و جریان رقابتی شکل می‌گیرد اما ورود متخصصان مورد توقع بود. استاندار خراسان جنوبی افزود: آثار جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن در این شرایط مشخص می‌شود، در این جنگ زمانی که احساس بی‌انگیزگی یا بی‌اعتمادی به انقلاب و نظام شود، زخمی هستید که هدف دشمن نیز همین است. وی بیان کرد: با ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در استان بخشی از سرنوشت انتخابات مشخص شد و بخش‌های دیگر در جریان تعیین صلاحیت، تبلیغات، انتخابات و نتیجه آرا است. ملانوری با اشاره به ثبت‌نام ۵۸۴ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی روستاها نیز از ۱۶ فروردین سال آینده آغاز می‎‌شود که همه باید برای ایجاد انگیزه در مردم و مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی تلاش کرده و برنامه داشته باشند. وی عنوان کرد: اگر دشمن با هزینه‌های سنگینی تلاش می‌کند مردم را از حضور در انتخابات و این جریان سیاسی بزرگ بی‌انگیزه کند ما هم باید برای حضور پرشور مردم هزینه کنیم.

۱۴ هزار یتیم در خراسان جنوبی تحت حمایت بسیج قرار میگیرند

محمدی- فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم‌نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج استان تا ماه مبارک رمضان ۱۴ هزار یتیم استان تحت حمایت تشکل‌های مختلف بسیج قرار می‌گیرند.سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که به مناسبت سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار انجام شد افزود: نهادهای انقلابی به ویژه بسیج مردمی، آموزش و پرورش و سپاه پاسداران در قلب مردم این خطه جای دارند. وی با بیان این که شهدا به معنای واقعی قدم در مسیر نهضت عاشورا نهاده و از اسلام، شریعت و انقلاب پاسداری کردند اظهار داشت: امروز ایران اسلامی یکه تاز و پرچمدار حریت، آزادگی و استقلال‌ طلبی در کل عالم است از این رو جهان ظلم، استکبار و استبداد برای مقابله با آرمان‌های انقلاب متحد شده و با ناجوانمردانه‌ترین اقدامات و به‌کار بستن شیوه‌های مختلف تروریستی علیه ایران توطئه می‌کنند. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به این که تمام آزادگان جهان امام حسین(ع) را قبول داشته و به ایشان عشق و ارادت دارند افزود:  کمک‌های مؤمنانه فقط توزیع بسته‌های معیشتی مالی و درمانی نیست و اگر بتوانیم به فرهنگ و فرآیند تعلیم و تربیت کمک کنیم نیز نوعی حضور مؤثر در رزمایش کمک‌های مؤمنانه است. وی با بیان اینکه مجموعه سپاه استان به خادمیت ملت افتخار می‌کند اظهار داشت: در این راه سپاه اگر کارنامه و جایگاهی دارد به واسطه حمایت‌ها و دلگرمی‌های مردم خونگرم، مومن، ولایتمدار و انقلابی استان است.سردار قاسمی ادامه داد: خراسان جنوبی کمترین حوادث را در چهارشنبه آخر سال داشت. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: تربیت نسلی مومن، انقلابی، پاسدارارزش‌ها و ولایت، در تراز انقلاب اسلامی و پیشگام در تحقق تمدن نوین اسلامی مهمترین رویکرد خادمین نظام تعلیم و تربیت است. محمدعلی واقعی اظهار داشت: حضور موثر پاسداران حریم و حرم در عرصه‌های مختلف دفاعی زمینه ساز اقتدار روز افزون انقلاب اسلامی در گفتمان جهانی شده است. وی ضمن قدردانی از حضور معنوی و تاثیرگذار سپاه در برنامه‌های فرهنگی و فرآیند تعلیم و تربیت بیان کرد: موسسه آموزشی امام حسین (ع) در فرآیند آموزش و پرورش دانش‌آموزان استان افتخار آفرین بوده و دانش‌آموزانی چند بُعدی تربیت کرده است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون وحدت رویه و تلاش‌های شبانه‌روزی و مشترک پاسداران در کنار سایر نیروهای مسلح دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت